Nejste přihlášen/a.
Ahoj přemýšlím koupit fiat grande punto s motorem 1,2.
Mám nabídku na punto po prvním majiteli, řádně servisované a s necelými 100 tis. km na triku, Je tady nějáky majitel který by mi dal par tipu na co se zaměřit při prohlídce a zkušební jízdě, a obecně doporučili by jste mi takové auto? Moc toho nenajezdím, tak do 10 tis. ročně.
motor 1,2 8V je naprosto nejlepší z motorů fiat
jestli máte možnost získat VIN, můžu trochu proklepnout v rámci možností...
U fiatů, pokud je kastle ok (nehnije), je puntoš super malé městské autíčko - až dojezdí FOFI, koupím manželce právě puntoška...
Nezlobte se ,že vám do toho vstupuji,ale mám Punto už 9 let a bere to 9-10l ve městě i v létě. Už jsem na tom měnl kde co,není to nic platné. lepší je 1.2, 16V.
Asi největší moucha Punta/ Pandy (= nejspíši i Grande Punto) je snímač natočení volantu - vydřou se dráhy a repas stojí kolem 5k Tipnul bych, že to potká během životnosti tak čtvrtinu aut (?) Nejdřív hlavně ve střed. poloze vibruje, pak servo úplně vypadává. Ložisko zadního ramena jako na Puntu 1 je na Puntu 2 i GP vyřešeno a není s ním problém. Dveře určitě z vrakáče. Opravovat je ekonomicky nesmysl, navíc nikdy se už nesrovnají pořádně. Pokud promáčknutí nevadí tak bych to nechal, aspoň to nebude lákat zloděje (i když Fiat se může nechat stát s klíčema ve dveřích a nikdo to nevezme :D) V Puntu 1 mám najeto 230000, v Puntu 2FL 40000, ani s jedním technicky nebyl větší problém. Oboje nafta, první 1,7 TD - jezdilo dobře ale spotřeba 6-7L (2x zadní rameno, 1x přední ložiska, ve 150000 žhavicí svíčka, 170000 začalo vrčet spojkové ložisko. Jinak nic, kromě 3x přední nárazník, 1x zadní nárazník, 1x vysklené páté dveře, 1x ohlé LP dveře (ovšem to byly bouračky Jinak spotřebák, 2x tlumiče, 2x kotouče, 1x zadní obložení, 2x rozvody atd... a druhý 1,9 JTD - super motor výkonově i spotřebou (průměr 5L), rail citlivý na kvalitu naftu = dávat VIF. 1x čištění EGR ventilu, 1x přední brzdy, 1x rozvody... Závady nula.
Motor 1,2 8V je jeden z nejlepších malých motorů vůbec. Velká výhoda je, že ventily nedosáhnou na píst = při skočení rozvodů se motor nepotká, jen se natáhne nový řemen a jede to dál. Občas foukne těsnění pod hlavou (osel tomu dává pokouřit za studena), jinak ten motor nemá chybu. V Pandě s ním mám najeto ca 1000 km a jezdí se s tím pěkně, příjemný motor s nízkou sptřebou...
Z jakého důvodu?
To že ty máš tenhle motor se závadou kterou nejsi schopen najít a opravit ještě neznamená že to je špatný motor. Ohledně tvého: Máš správně nastavené rozvody? Tlaky válců jsou OK? Lambda sonda funguje správně? Atd. atd., je to pár základních věcí...
Tenhle motor je jeden z nejlepších malých motorů historie. Jednoduchý, spolehlivý, dobře táhne i v nízkých otáčkách... Mimo město není problém jezdit pod 5L / 100 km, ve měste 6/100 km.
= neraď "kup s jiným motorem", ale najdi dobrého mechanika. Tam co spravuješ je leda tak lempl co z tebe tahá prachy...
Tak už jsem koupil, není to sice auto snů, ale momentálně na jiné nemám. Snad bude sloužit dobře je to 1,2 spotřeba za posledních 100 km nešla nad 6,5 (město / okrsky 1:1) ted jsem akorát dofoukal gumy v všech bylo 1,5 tak by mělo snad žrát ještě méně. Jestli někomu žere 1,2ka 9 litrů to bude fakt asi něco špatně.
Ještě se chci zeptat existuje nějaké forum fiatacké na takové úrovni jako má škodovka (skodahome), kde se dozvím jaky olej davát,. nějaké návody apod.
našel jsem zatím GPfans
Fór je víc. Dost věcí je stejných s Pandou. Pokud řešíš problém, tak je leší projít víc for a porovnat, udělat si svůj názor. Dost rad ve forech je chybně, takže je potřeba umět to vytřídit..
Jaký přesně tam máš motor? Obecně do 1,2 8V patří SAE 10W-40 ACEA A3/ API SL (2,8 litru) - info pro motor 188A4000, tj. to splní prakticky jakýkoliv olej 10W-40. Selenia je zbytečně předražená, stačí cokoliv co splňuje specifikaci. Ségře do Pandy leju Shell HX8 10W40 a není s tím problém. Je dobrý olej+ filtr oleje měnit po 10 kkm nebo jednom roce, tím motoru uděláš tisíckrát lepší službu než dávat "lepší olej" a držet delší intervaly. Filtry dávám Mann, dobrý je i UFI atd., na filtru nešetři.
Vyměnil bych brzdovku, zkontroloval chod brzdiče (nebo na jaře při výměně kol rovnou vyčistit, namazat kluzné plochy třmenu atd.), zkontroloval lanovody (polámané = zatéká do nich), výfuk atd. Hodí se servis klimošky (pokud chladí tak není potřeba), až bude počasí tak bych ošetřil podvozek - všechno orezlý očistit, zinková barva + základ a vrchní, přes to tvrdý vosk na podvozky; + vystříkat dutiny voskem.
Žárovky - dobrý poměr výkon/ cena jsou z Lidlu, výborně svítí Osram Nightbreaker (vrátil jsem se k Lidlovkám, o moc hůř nesvítía levnější jsou výrazně. Životnost podobná.
Svíce interval po 60 kkm, origo pro motor 188A4000 jsou NGK DCPR7E-N-10 (měnil jsem preventivně po 100 kkm)
Rozvody - tenhle motor se nepotká tak je moc řešit nemusíš, ale při rupnutí to i tak může rozmydlit plasty kolem řemenu atd. takže podle nálady... Tlumiče, čepy, silentbloky v ramenou - podle stavu.
Pneu - pokud auto chceš mí déle, tak je nejlepší (hlavně zimní) vzít kvalitní funglovky tj. např. TS860. Máš klid, po ojetí na 5mm je ještě za litr prodáš...
Skutečnou spotřebu musíš změřit = plná nádrž, ujet kilometry, znova plná nádrž a spočítat. Palubák může kecat.
Do tohoto motoru lej klidně nějakou 10w40. Všechny na trhu plní požadavky, kterou tento motor vyžaduje.
Nejsou tam ani 3 litry, takže výměnu oleje včetně fitru uděláš i za 200Kč. Také díky této malé náplni je dobré častěji kontrolovat, jestli je ho dostatek. Měnit jednou za rok či po ujetí 10-15tis km. Pak motor přežije zbytel auta.
To už jsem někde vyčet že toho oleje je tam fakt málo, v takovém množství je vyměna každých max 10tk určitě k dobru. Podle faktury z minuleho roku svičky a rozvody jsou udělané, Gumy mám zatím řešit nemusím. Jediná investice co mě asi čeka bude asi kloub na pravé poloose, ale to se ještě projeví tak uvidíme.
Jinak motor 1,2 8v a olej dle prodejce nahradních dílu prý 5w30, to se asi spletli.
Nespletl. Dle roku výrobce doporučuje 5w40 či 5w30 a dle normy FIAT. Ale připouští použít i olej pouze dle specifikace ACEA A3. Proto tam klidně můžeš dát tu 10w40.
Pokud koupíš za dobře nějakou 5w40 či 5w30, splňující normy, tak to tam klidně nalej. Motoru to prospěje. Najede o něco více, ale při tvém malém nájezdu je to zbytečné. Ten motor přežije možná i tebe.
Oprava Helix HX8 10W40 spravne je HX7.
To je pro motor 1,2 8V typ 188A4000, jako hlavni olej je ta 10W40 A3 a alternativa 5W40 A3
5W30 je spis ekovodicka kvuli emisnim testum, a pokud to driv jelo na xxW40 tak bych ji nedaval, zmena na ridsi nemusi byt idealni... (O prechodu na 5W40 premyslim, dost to jezdi ve meste a na pojizdky je asi vhodnejsi... Ale i na 10W40 jede pekne tak to zatim nechavam... Oboje stoji ca litr za stovku tak je to jedno... Tomuhle motoru staci prakticky jakykoliv olej.
obecne kloub na poloose - vnejsi kloub obvykle cvaka v rejdu v zaberu. Vnitrni kloub (u prevodovky) se projevuje vibracema v zaberu ve vyssich rychlostech (jak sundas nohu z plynu tak vibrace zmizi)
Jo a ta Panda je z roku 2007, je to 44 kW. Novejsi motory muzou mit jiny dily i oleje, ale zaklad je stejny...
Motor - zaklad je nehonit ho za studena a zahratemu obcas vyhnat pavouky z vyfuku. Klidne vytocit dvojku do 5000 a pak 4 nebo 5 na udrzeni rychlosti (tenhle styl na spotrebu pritom vychazi prakticky stejne jako "solichani" 2-3-4-5 = cas jizdy je kratsi a spotreba stejna)
Osvedcilo se mi VIF do benzinu, nejspis to neni jen placebo. Pouzivam asi dva roky, sporeba mi klesla a prijde mi ze motor jde lip - ubylo kolisani volnobehu pri pusteni klimy atd. (Focus 1,6, driv jsem se nedostal pod ca 6,5 a ted mam dlouhodobou 6,3)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.