Nejste přihlášen/a.
Chci se zeptat, může automechanik spravit hodně rozbité auto, nebo nemůže? Myslím, pokud už je hodně ve strašném stavu. Třeba pokud je po strašně velkém nárazu, např. má rozbitý volant,motor,součástky,sklo a je na povrchu celé úplně na šrot. Parkrát jsem viděl, že některé zničené auta, už byly na skládce.
Není to zas až tak dávno, co se to dělalo běžně a uměl to téměř každý autochanik, autoklempíř. Kdysi jsem měl Škodu Felicii (kabriolet z roku 1962) velmi shnilou. Klempíř mi na ní vyráběl nové podlahy a nové podběhy, vyvařil a vyměnil zkorodované části na zbytku karoserie. Zadní blatníky a dveře, demontované z jiného auta, jsem koupil na inzerát, (nepasovaly, musely se upravit). Přední nové blatníky v mototechně. Prasklou příčku rámu jsem koupil novou, ale musela se rovněž upravit, byla z jiného typu auta. Spoustu "drobností" jsem si opravoval a vyráběl sám (skládací plátěnou střechu, elektroinstalaci...) Výsledek bylo auto jako nové.
Vím, co tady teď většina z přítomných bude namítat a dávám jim zcela za pravdu, ale otázka bezpečnosti takhle poskládaného auta se tehdy moc neřešila. A troufám si říct, že tahle auta z poctivého plechu a rámovou konstrukcí, vyráběná v relativně malých sériích, jsou na tom dodnes leckdy lépe, než ty tisíce aut, vyráběných "na spotřebu", co vypadnou z motážní linky dnes.
Takže odpovídám na dotaz - ano, i téměř neexistující auto se opravit dá. Je otázka, jestli se to vyplatí a jestli to mechanik dokáže udělat v požadované kvalitě (o čemž u většiny dnešních mechaniků dost pochybuju).
Tak toto mohu jen potvrdit.Kolega natuknul stopátou,je to již asi třicet let,zadní blatník-dal do servisu,opravili hned ten den co převzal mi do auta nacouvali popeláři.Opět servis ,po pár dnech dostal zase opraveno a do týdne ,už nwn kdo ,opět rozbil onen blatník.jeden náš kluk z ČOTky že mu to opraví,za opušták. Z plátu plechu vyklepal celý zadní blatník,asi tak od půlky C-sloupku až dolů,prostě komplet ,včetně laku.
Mechanik může ledacos - rozbitý volant není až tak závažná věc. ale už jsem viděl několik aut po totálce daných tak do kupy, že kdo něvěděl, kde se konkrétně zaměřit, nepoznal nabourané auto. Viděl jsem taky auta složená z dvou i vice původních - třeba BMW kde byl předek z jednoho, k tomu přivařený zadek z jiného. Zase - kdo se nevyzná, nepozná. Jiná věc je ale takovým autem jezdit a ještě jiná s ním nabourat. Při nárazu se totiž může chovat úplně jinak a zpravidla to může být pro posádku i fatální. Prostě řečeno - nebrat...
Svoje první auto dacii jsem si postavil z několika aut. Koupil jsem totálku v které se zabili dva lidi. Hafo krve ,vlasů a když jsem to natáhnul tak pod pedálem i palec od nohy. Odříznul jsem předek navařil nové nosníky , odříznul střechu a navařil novou , vytáhnul dva sloupky ...každá haubna , každý dveře z jiného auta... no složeno asi ze sedmi aut. Za pár korun jsem měl k nepoznání nové auto . Práci samozřejmně nemohu počítat. Dělal jsem v autoservisu kde se opravovala stejná značka a ve šrotu se vždy něco našlo.
no ono teoreticky a hlavně prakticky by automechanik měl spravit každé auto..rozebrat ho do šroubku a složit...tak jako klempíř by ho měl vyklepat a udělat kastli a elektrikář zas roztahat elektrikou...bohužel v 95% jsou naši automechanici pouze měniči destiček a olejů...jak mají dělat něco složitějšího už to "drahé a složité"
"mechanik ti spravi to co si zaplatis"
Tak to bych netvrdil. Před časem mi ve značkovém servisu účtovali mimo jiného i opravu a seřízení přídavných reflektorů. Zeptal jsem se, jestli skutrčně svítí, bylo mi odpovězeno že samozřejmě. Vůbec jim nevadilo, že ta světla prostě svítit nemůžou, protože k nim nikdy nevedly dráty... V tom servisu už mě nikdy neviděli.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.