Nejste přihlášen/a.
Podpálení ventilů je u HTP spíš vlastnost než že by to bylo 98 benzínem Samotný oktany motor nevyužije, ale "lepší" benzíny mají další aditiva a ty už význam mají. Některé jsou bez biosložek. U zasviněné palivové soustavy je riziko uvolnění bordelu a ucpání filtru, vstřiků atd.. Dobrý poměr výkon/ cena je u normálního auta přidat VIF (kvůli rychlému uvolnění nečistot je lepší ze začátku přidávat málo). Ca poslední dva roky přidávám panáka VIF na nádrž (ca 40 litrů), dlouhodobá spotřeba klesla z 6,5 na 6,3. Klidná jízda mimo město běžně za 5,5, na to jsem se dřív nikdy nedostal. Takže asi opravdu funguje a nejde jen o placebo. V každém případě motor s tím nemá problém, nežere olej, jede pěkně, start na drc... Focus 1,6 74 kW najeto 200 kkm Lít 100 oktanů udělá zhruba stejnou službu, akorát za výrazně vyšší cenu...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.