Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

KOUŘIVOST MOTORU

Od: privratsky* odpovědí: 16 změna:

Ahoj kolegové.

Při startu motoru mého auta dochází k silnému, krátkému namodralému zakouření z výfuku.

Maslím že olej sákne mezi dříky ventilů a simerinky do válců.

MYSLÍTE ŽE BY MOHL POMOCI NĚJAKÝ CHEMICKÝ (PŘÍSADA )PROSTŘEDEK DO OLEJE? MÁTE S TÍM NĚKDO ZKUŠENOST?

Děkuji

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

perda*

4x

Věř tomu, že kromě opravy Ti žádné přísady do čehokoliv nepomůžou. Jen vyhodíš peníze.

 

jabraka*

3x

Kouřivost je určitě způsobena vniknutím oleje do válců.Je sice možnost,že by vniknul kolem ventilů.ale to by stav ventilů,uložení a zdvihátek byl tak špatný,že by se to projevilo na značném poklesu výkonu motoru.Spíše je to vadou nekterého kroužku,zřejmě stěrače.Pokud by to mělo vliv na spotřebu oleje,to je více než 1 l na 1000 km,je potřeba motor generálkovat.

JABRAKA

 

kjanik112*

2x

Souhlas s p. jabrakou.S mnoha mechanily jsem to už konzultoval,sám mám také nějaké zkušenosti a jsem toho mínění, že ventily mají malý vliv na kouřivost,mnohem více ovlivňují však kompresní tlak ve válcích Bohužel generálka motoru za 500 Kč neexistuje-jsou to jen vyhozené peníze.

 

dodo*

2x

sto procentne to jsou kriužky

gufera jsem měnil a nepomohlo to

 

privratsky*

Děkuji vám všem za odovědi.Asi to vyřeším opravou motoru nebo zrušením tohoto 20 let starého krámu.

Přívratský

ar*

No pukud je to jenom po startu tak to vypadá na simeringi, pokud kouří furt tak je jasnej spodek nebo prasklá hlava. Změř tlaky ve válcích a hned uvidíš jestli to je spodek nebo vrch.

Generálkovat motor se finančně nevyplatí to raději kup jinej.

Co máš za auto?

privratsky*

Děkuji za odpověď.Mám starého Forda 1,4 r.v.1990.

Na toho se už těžko co shání.

P.

ar*

Motorů Ford 1,4 je k sehnání určitě dost to by nemněl být žádný problám a cena bývá od 1000-5000 podle roku výroby není problém koupit motor z 98 z Escorta z nějaké bouračky i když kolikrát je levnější koupit selou bouračku než jenom motor.

doplněno 04.12.09 11:04:

Věř tomu co psal na začátku PERDA@ žádná chemie nepomáhá pouze ta oprava

privratsky*

asi se fakt mrknu po jiném motoru i když v tom starém jsem zainvestoval do spousty nových věcí. Ale ty se dají preventivně přehodit- rozvody,pumpa...

 


0x

S nahradnim motorem bych jeste pockal. Precejenom nikdy nevis co koupis, pokud to neuvidis primo v chodu a navic kour z vyfuku je dost maly argument pro vymenu motoru. Hlavne pokud se objevi pouze na kratkou chvili po startu.

Zmer ty kompresni tlaky, jak radi Petronell. Pak budes chytrejsi.

Moc nahradnich dilu mozna nebude jak pises, nevim, ale nove krouzky ci simerinky pujdou jiste sehnat bez potizi.

Kdyz by si se rozhodl krouzky ci gufera menit, tak je nejlepsi to vymenit pri sundane hlave oboji najednou. Tak drahe to zase neni a usetris za praci.

Pokud by si se do toho ale pustil, tak pred nakupem dilu, az to rozeberes (nebo nejaky automechanik samozrejme) tak je dobre se kouknout, zda nejsou vydrene valce. To pak uz vy stalo za zvazeni co dal s tim.

Samozrejme, kdyz uz to jednou bude dole, tak se hlava muze necha zkontrolovat, zda neni praskla nebo treba zjistis, ze bylo pouze praskle tesneni.

Ale to by byl staly projev a ne pouze kratce po startu.

Kdyz odsroubujes vicko doplnovani oleje pri bezicim motoru, jde Ti od tamtud kour?

A nakonec prkotina, za kterou mi nekdo mozna rad vynada, ze sem idiot a nerozumim tomu Olej se muze dostavat do spalovaciho prostoru i u zdraveho motoru pres zdrave krouzky, pokud ho doplnis hodne pres maximum, nez kolik by ho tam melo spravne byt.

privratsky*

Ptal jsem se na cenu opravy simerinků.Odhadli to na 5000 Kč bez výměny kroužků,popř.výbrusu.Myslím že u tak starého auta se už asi nevyplatí generálkovat motor..

ar*

prosím tě kde to odhadovali na 5000Kč? Když budeš počítat tak sada simeringů 300 těsnení pod hlavu 600 sada šroubů 600 což je 1500 k tomu práce 1000Kč. U některých 8ventilových motorů jdou vyměnit ventilové simeringy bez sundávání hlavy viz Siera 2,0 Efi,ale u 1,4 takhle z hlavy nepamatuju.

Jinak výmněna pístních koužků počítej sada na jeden píst 600 a pokud by se dělaly kroužky tak to chce i nové šály a to jsou další 2000.

Kolik oleje ti auto vlastně bere od výměny k výměně?

 

privratsky*

Tento odhad provedli ve dvou autodílnách ve Svitavách.Od vým.k.vým.jsem dolil cca kolem 1l oleje.

Tak nevim, kolik ma motor najeto, ale u takto stareho motoru je to naprosto v norme. Myslim ten jeden litr mezi vymenama. Pokud motor jinak nezlobi a kouri to opravdu pouze po startu a nechcete investovat, tak klidne dal jezdete.

Nicmene zmereni tech kompresnich tlaku muze byt i tak zajimava informace. I kdybyste s tim pak stejne nechtel nic delat.

ar*

Tak pokud doleješ 1L na 10 000Km tak bych to zatím neřešil a nechal to být a nevrážel do toho peníze.pokud to nejseš schopen udělat sám doma sám. Dle malé spotřeby oleje to opravdu vypadá jen na ty simeringy,něco si samozřejmně veme spodek taky už to má něco nalítáno a něco na netěstnost motoru. Já osobně bych to zatím neřešil a hlídal si víc spotřebu oleje a pokud se to začne zhoršovat tak uvažovat co dál (oprava,výmněna).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma generálka motoru

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]