Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Při otáčkách 2500 svítí dobíjení

Od: berivo® odpovědí: 8 změna:
Dobrý den,mám relicii 1995 1.3 benzin,při jízdě při dasažení otáček 2500 mi svítí kontrolka dobíjení.Při jízdě pod tuto hranici otáček nebo při vyšších otáčkách kontrolka dobíjení nesvítí.Svítí jen při 2500.Auto mám po generalce motoru,baterie je 2.roky stará a alternátor je v loni nový.Nevíte čím to může být,mám podezření na alternátor.Děkuji za odpovědí.
doplněno 17.11.17 06:25: Děkuji za rady,vyměnil jsem regulátor a je po problémů.Byly to uhlíky.Díky všem

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jenda2*

2x

Rok starý alternátor a vydřené sběrače je nepravděpodobné. Spíše to bude regulátor. To zjistíte voltmetrem. Při zapnutých světlech by mělo být napětí 13,8 V až 14,2 V plus mínus.

Pokud bude nižší, dal bych alternátor na reklamaci. Rozhodně nerozebírejte alternátor, pokud je v záruce !

 

ddd

1x

jakmile začne třeba i jen občas slabě prosvěcovat žárovka dobíjení-okamžitě alternátor ven a zkontrolovat uhlíky.S největší pravděpodobností občas nedoléhají-jsou ojeté nebo se zasekl ulík v drážce.To občasné jiskření přes špatně doléhající uhlík vypálí v krátké době drážku po obvodě měděného komutátoru,na který dosedá uhlík a altík je na vyhození nebo drahá oprava,někdy i nemožná už

 


1x

Rozšroubovaný usměrňovací můstek.

Viděl jsemi upadené vývody od diod, vadný regulátor, vadnou diodu, po výměně za dva měsíce vadnou jinou... Hejno vadných alternátorů PAL Magneton. Asi to byl celkem nepovedený kousek...

 


0x
vydřeny sberací kroužky na rotoru alternátoru,krátký uhlíky na regulátoru
altík ven rozebrat prohlídnout
doplněno 14.11.17 10:54: sem přehlíd že je altík rok starý pak je to jasný reklamovat u toho kdo ho měnil či koupil
mimochodem značka alternátoru?
vernon
Tak značka altíku je si myslím jasná...

A kterou máš na mysli? Levných je hned několik.

@ddd: Komutátor se na většinu altíků prodává jako náhradní díl a oprava při troše šikovnosti není složitá. Uvedená závada je ale statisticky velmi vzácná.

@ra252: Altíky na Felicie jsem kdysi poloprofesionálně opravoval, ale rozšroubovaný usměrňovací můstek jako závadu jsem v životě neviděl.

Osobně bych v první řadě prověřil regulátor.

"rozšroubovaný" usměrňovací můstek jsi neviděl? Pak jsi jich moc nerozebral a nebo jen nekontroloval. Naprosto běžná závada. SLovo rozšroubovaný je možná klamavé, ale povolené všechny šrouby, které ho drží ve víku je možná lepší. Ono se to má následovně - povolené jsou protože se teplotou změní vlastnosti izolačních podložek (nekvalitních) a tím se udělají vůle. Kostření je pak všelijaké, jen ne dobré. Matice M5 samotné volné nejsou, ale jednotlivé části můstku jsou volné.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]