Nejste přihlášen/a.
jakmile začne třeba i jen občas slabě prosvěcovat žárovka dobíjení-okamžitě alternátor ven a zkontrolovat uhlíky.S největší pravděpodobností občas nedoléhají-jsou ojeté nebo se zasekl ulík v drážce.To občasné jiskření přes špatně doléhající uhlík vypálí v krátké době drážku po obvodě měděného komutátoru,na který dosedá uhlík a altík je na vyhození nebo drahá oprava,někdy i nemožná už
A kterou máš na mysli? Levných je hned několik.
@ddd: Komutátor se na většinu altíků prodává jako náhradní díl a oprava při troše šikovnosti není složitá. Uvedená závada je ale statisticky velmi vzácná.
@ra252: Altíky na Felicie jsem kdysi poloprofesionálně opravoval, ale rozšroubovaný usměrňovací můstek jako závadu jsem v životě neviděl.
Osobně bych v první řadě prověřil regulátor.
"rozšroubovaný" usměrňovací můstek jsi neviděl? Pak jsi jich moc nerozebral a nebo jen nekontroloval. Naprosto běžná závada. SLovo rozšroubovaný je možná klamavé, ale povolené všechny šrouby, které ho drží ve víku je možná lepší. Ono se to má následovně - povolené jsou protože se teplotou změní vlastnosti izolačních podložek (nekvalitních) a tím se udělají vůle. Kostření je pak všelijaké, jen ne dobré. Matice M5 samotné volné nejsou, ale jednotlivé části můstku jsou volné.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.