Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kontrolka ABS, projdu STK?

Od: jirka1990 odpovědí: 32 změna:

Zdravím, mám dotaz, potřebuji jít na technicku ale svítí mi kontrolky abs/esp. Myslítě že auto projde...? Jinak všechno brzdí normálně. Díky

 

 

32 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

02.11.17 18:54

0x

Neprojde.

jirkamatapat*

Ale projde satame.Svítící kontrolka totiž neznamená,že jsou vadné brzdy.Je vadný systém ABS,ale brzdy fungují.

jenda2*

Neprojde. Je to vážná závada. Už jsem to absolvoval a ani to neřešili. Svítí kontrolka tak sbohem !

majsterjoe*

Pokud je vadný ABS systém, pak má vozidlo vážnou závadu a schopno provozu na pozemních komunikací po dobu 30 dnů, kde po vypršení doby musí být znovu přistaveno na STK.

 

rv*

0x

Vymazat chybu a třeba se znovu neobjeví. Používám na vyčtení a smazání chyb čínský ELM 327 do 10$ + pro android software torque. aliexpress.com/...

jirka1990

no právě že se zavada objeví...

fik

Tak ji musíš opravit,protože se svítící kontrolkou ABS určitě neprojdeš,to je automaticky závada typu C nebezpečná. Něco jako že činost brzdového systému je výrazně narušena blablabla...

jirkamatapat*

Čím je narušena činnost brzdového systému " fiku?"Vysvětli to prosím.

fik

Systém ABS pokud je na vozidle nainstalován je součást brzd. Přímo samotná činnost brzd sice narušena není,ale na technické to tak berou,protože brzdění na kluzkém povrchu je s nečinným systémem ABS drasticky odlišné a pokud není ta technická zaplacená,rozhodně tě nepustí

jenda2*

Tím, že je to homologovaná součást a jako taková musí být funkční. U brzd o tom není pochyb.

 


0x

Svítí li komtrolka abs tak to může způsobit pár závad-prasklý či zanesený sajrajtem ozubený kroužek ABS u kola,utrhlý kablík u nělktereho z čidel a naposledy vadné čidlo ABS toto u většiny aut většinou odejde jako první u LP kola(tudíž předek na straně řidiče.A pokud máte diagnostiku,že můžete mazat chyby,tak můžete i nalézt vadné čidlo a toto vyměnit!

jirka1990

diagnostika psala levé zadní čidlo, to sem vyměnil a stále to hlásí, tak sem vyměnil celý náboj zase nic...

nedal si to čidlo blbě? stačí abys ho měl o kousek dál než původně a je zle

šlo tam zlehka nebo si se snim pral?


doplněno 02.11.17 20:59:

skus to čidlo změřit ohmetrem mělo by mít 1000-1600 ohmů

pak očistit kontakty konektoru přiohnout a stříknout kontaktolem

co kabel k čidlo neni někde uhnilej?

jirka1990

ze začátku šlo těžce ale pak už vsuvně, mezera je viz foto...

jirka1990

kabel je právě dobrý, měřil sem jen volty v té zásuvce, 13,7 V ale to je asi zbytečné...

fik

Může být narušený odvodní kabel,který posílá signál do ŘJ ABS,takže tam napětí jde,ale už zpět nejde signál,to je jediný co mě napadá,protože pokud je čidlo nové a funkční,jde na ně napětí tak je to asi jediná možnost

spíš mi nejde do hlavy těch 13,7 V. Když je to klasické čidlo, tak je to pouze cívka s magnetem a ten vstup na něho nemá žádné napětí, naopak se na něm indukuje napětí a počet sinusovek úměrné otáčkám ... NIkdy jsem na něm napětí nenaměřil. Ale..., také jsem se jednou setkal tuším že na Hondě kde to fungovalo jinak, myslím si, že to byl snímač v proudové smyčce a tam by toto napětí klidně mohlo být... Pravděpodobně Hallův snímač... Pokud máš na svorkách napětí, tak seobvod se uzavírá...

A vůbec co je to za vozidlo? Značku?

Zkus prozkoumat... na pasívním by nebylo žádné napětí v klidu...

mjauto.cz/...

jirka1990

Tak sem čidlo změřil ohmetrem a dobré čidlo co pracuje správně na pravém kole ukazuje 1950 ohmů, to levé špatné má 460 ohmů = originální čidlo/800kc, pak sem měřil nějakou čínu co sem taky tam zkoušel a mělo 1200 ohmů, tak fakt už nevím..

 

krtek66

0x

záleží na tom na jakýho idiota na STK natrefíš...otec jel v Přerově na STK s fabkou, kde svítila lambda a vypral ho s tím hned..přitom to není závada bránící provozu..nehledě na to, že mu může být u pr**le co mu kde svítí a jak...já se tam s nima nechtěl hádat, protože tam jsou takovým chováním pověstní a jel jsem si raději do Zlína..tam jsem prošel bez problému...

a mimochodem...ABS je pouze pomocný prvek...takže nějaký pindy o neschopnosti provozu bych si nenachal líbit... 120ka taky ABS nemá a dá se s ní jezdit..

asd1

Nic proti idiotům, ale chyba lambdy je závada na emisním systému = sice to jezdí, ale čoudí to, a rozhodně není u p. jestli auto čoudí nebo ne. Spíš je neštastný systém že trabant musí plnit jen 0 a nový auto výrazně přísnější limit. Měl by být poplatek za EK podle emisní třídy - nejvyšší zdarma, euro 0 nejdražší (motivace k pořízení novějšího auta, na rozdíl od šrotovného kde to tlačí spíš aby si člověk tu starou pikslu nechal). ABS ja aktivní součást brzd. V táhlý zatáčce zadupni schade a zadupni moderní auto, možná si všimneš "drobného rozdílu", kdy schade se ti okamžitě přetočí do hodin a auto s ABS ne. A teď si představ, že počítáš s ABS a vono najednou nezavrní - než ti dojde co se děje tak jsi ve škarpě :D = jako nebezpečná závada to je naprosto správně. A to nejsem žádnej milovník STK. Ale systém "dokud to jede tak by to měli pustit bez keců" až tak ideální není

krtek66
já neříkám, že "dokud to jede tak by to měli pustit bez keců" ..ale mělo by se rozdělovat co je mít na autě nutnost a bez čeho to nepojede a co je "výbava" ...a ABS je výbava...konkrétně u té fabky je problém ten, že když to člověk píchne na emise tak to projde, ale kontrolka svítí...prostě už jen z principu...ví to majitel, automechanik i ten technik..ale prostě bude házet machry jenom, protože může..
asd1

ABS výbava je, ale pokud tam je tak musí fungovat správně. Stejně jako bagy, posilovač volantu atd. ABS aktivně zasahuje do brždění a kdyby fungovalo "jen někdy" tak je to o hubu. Výbavu kterou máš na mysli bych viděl automatickou klimu, vyhřívání sedaček atd. jj, emise by měly být měřené na výfuku, pokud jsou emise OK tak svítící kontrolka by měla být v lehkých závadách a auto by mělo projít. Teď když svítí kontrolka a auto emisema neprojde přestože emise samotné jsou OK je jen zbytečná buzerace.

jurajjuraj*

proc by auto se svitici kontrolkou motoru nemohlo oficialne projit emisema? to jsou mi novinky

 

jurajjuraj*

0x

projit bys nemel ale dneska je vscko mozne, asi mesic zpatky sem tu mel zakaznika ktereho vyhodili kvuli trem vecem, jedna z nich byla svitici kontrolka ABS, technik na stk mu rekl at si necha vytahnout zarovku z pristrojovky a pusti mu to, tak se taky stalo , TO MYSLIM VAZNE, tady je videt co jsou nektere technicke schopny udelat pro kseft

veronika*

to je děs běs, ale tady v KH kraji se platí za STK i když auto nenechaj projít

To není běs -to je normální,po celé ČR, oni,STK, nejsou placeni za kladnou ,oni jsou placeni za dané úkoly, které provedou a že auto nevyhovuje? toje problém majitele ne technika STK-prošlo-li se závadou-on může přijít o práci + zákaz pracovat v oboru! Já to beru tak že on ochraňuje mne adalší lidi,lterým bych špatně fungujícím autem ohrozil!

vernon
Samozřejmě že se na STK platí, i když auto neprojde. To s tím přece nesouvisí, technik auto musí prohlédnout a ty mu za to musíš zaplatit. Je to logické.

 

 

vernon

0x
Jak už tady padlo, závada ABS je závada vážná a s ní vůz technickou prohlídkou neprojde. Kecy o tom že stodváca ABS neměla, neobstojí. U nových aut x-let dozadu je to povinná součást brzd a bere se to tak, že pokud ABS nefunguje, je to jako kdyby měl vůz nefunkční brzdy...

 


0x

Záleží jak kde. Mě svítí na u jednoho nákladního už asi 3 roky. Závada tam není, ale zhasnout jde pouze diagnostikou a to za 1750,- korun. Za ty prachy at klidně svítí. Brzdy na válcích žádnou chybu nevyykazují a ABS funguje. Jen ta kontrolka. No je to debilní auto, je to Mercedes, takže se není čemu divit.

 

lopata*

0x

pokud kontrlku odpojíš tak na to ani nepříjdou, ale jinak je to vážná závada

jenda2*

Tak to určitě ! Odpojení kontrolky neznamená, že ŘJ o problému nemá signlizaci. Něco jako Readiness kódy neznáte? Samozřejmě u aut po r. 2001 +- .

jurajjuraj*

u nekterych aut kontrolku jen tak neodpojis a pokud technik bude kontrolovat poradne tak si vsimne, od urciteho roku je povinnost ABS v novych autech, u starsich vidi kdyz je pod autem jestli ma nebo nema ABS a taky to je psane v technicaku

nejak nechapu lidi co si koupi auto a pak ho ani neopravi protoze to stoji penize, to je jak ti exoti co kdyz kupujou auto tak idealne aby jim to i prdel utrelo a melo xenony a pak kdyz ma dat za vybojku 1500,- tak schani cinu za 300,- ktera sviti jak nejaka svicka

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]