Nejste přihlášen/a.
Dobrý večer lidé znalí, prosím Vás kdo se s tímto jevem setkal, automobil- Š 105L 1984 při nastartování s koly normálně na zemi funguje naprosto normálně, řazení a převodovka funguje bez problémů, žádné divné zvuky nevyluzuje,ovšem při zvednutí vozu na podpěry, kdy zadní poháněná náprava je též volně ve vzduchu po nastartování vozu a zahřátí motoru na provozní teplotu, kdy i sepne ventilátor v přídi jest i na zařazený neutrál volně kola poháněná unášena- tedy točí se zadní kola- kola lze zabrzdit rukou, otáčky motoru nepoklesnou, nevím- zda-li jest toto normální jev, na převodovce bylo jen měněno těsnění patřičné tlouštky předního víka + doplněno těsnění věčně protékajícího náhonu tachometru a táhla řazení+ nutná výměna převodového oleje viskozity 90 (PP90) Mogul- hustota kvůli případným průsakům- z polovin skříně- jenž byla těsněna z výroby hermetikem. Tato viskosita jest i v knihách údržby těchto aut běžně dopourčována. Unášení kol je docela rychlé, rafička na budíku rychloměru drobně kmitá, jen při zabrždění ruční brzdou s koly ustane, celé to vypadá podivně, nevím- zda-li je tento jev běžný, nebo se klube závada v převodovce, či diferenciálu- za postřehy, rady předem Všem děkuji !
Dobré jitro. Tento jev zdá se býti zcela běžným a neškodným. Stačí si představiti, jak převodové ústrojí svoji funkci po fyzické stránce plní, tedy jak je to vyrobeno. Ozubená kola jsou, i přes zařazený neutrál, stále navlečená na hřídelích a tyto se otáčejí, tření je zde natolik výzmamné, že kola volně v prostoru s přehledem roztočí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.