Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Plechové disky - středová díra

Od: tondac* odpovědí: 23 změna:

Jaký problém může nastat při použití neoriginálních plechových disků z jiného auta, kde šrouby i rozměr sedí, jen středová díra je o cca 1cm větší?

Tchán dával auto protiúčtem a nechal nám na starší příležitostně používané druhé auto zánovní zimní gumy i s disky. Mám na zimáky druhé originální disky, na které to chci nechat přezout, ale známí mi většinou tvrdí, že je to zbytečné.

Je tu někdo od fochu?

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

Absolutně ničemu to nevadí, nechte si udělat ( nebo normálně kupte už hotové ) vymezovací kroužky do středové díry a klidně kola používejte. Kolo drží silou vyvozenou šrouby, není se čeho obávat. Stará auta neměla žádné středící díry a nebyl problém. Samozřejmě se ozvou "znalci" co hned budou tvrdit, že jsou dnes auta jiná, kola víc namáhaná... .

 

albatros498022*

2x

Přezutí není zase taková položka aby se vyplatilo riskovat.

 


2x

Středová "díra" drží disk na náboji kola radiálně (diskové šrouby axiálně). Vzhledem k radiálním silám, které při jízdě vznikají, je krajně nezodpovědné používat disky s větším středovým otvorem, než je na daný vůz předepsané. V lepším případě budete mít problémy i s dobře vyváženými koly, v horším může dojít až k nehodě, zaviněné nevhodnými disky, ale potažmo vámi díky vaší nezodpovědnosti.

Takže na použítí disků s větším středovým otvorem raději zapomeňte.

 

pizejapegi

1x

Středová díra slouží pouze jako montážní středící pomůcka, proto se také středící kroužky vyrábějí třeba i z měkkého plastu.

Nic na nich nedrží.

alten*

to andelicek: Přesná odpoveď, naprostý souhlas. Disk drží na bubnu třením styčných ploch vyvozeným šrouby utaženými přiměřenou silou ( nejlépe momentovým klíčem).

 


0x
Ja bych to tam nedaval. Cela váha auta ti bude držet na sroubech coz je spatne protože je to bude ohybat a to nemluvím o tom když proletis dirou.

a na čem jiném než na šroubech kolo drží? jak může středová dírra něco přenášet když je tam vůle aby kolo šlo nasadit? šroub musí být utažen tak aby kolo drželo na náboji pomocí tření, nikoliv pomocí šroubů nebo nějakého osazení...pokud jsou šrouby volné jsou nanáhané na střih a to nesím nastat, když je vše utaženo jak má být a dosedací plocha kola je stejná jako u originálího disku, šrouby budou sedět do děr budou namáhané jen na tah, tak bych v tom problém ze strojařského hlediska vůbec neviděl. Na auto bych si to na ježdění nedal,ale na dojetí klidně.

Co to plácáš prosím tě. Ten disk je na naboji celkem na těsno. Kde mas jakou vůli. Vždyt po zimě je někdy problem sundat disk z naboje. Šrouby primárně pritahuji disk k naboji.

Souhlas, šrouby primárně přitahují disk k náboji. Ale tím přitažením vyvolají tření, které nedovolí kolu se posunout. Pokud by tohle mělo zastat uložení nákružek/otvor v disku, musely by mít přesný průměr naprosto bez vůle, nejlépe malý přesah. Teprve potom bychom mohli mluvit o tom, že radiální zatížení přenáší nákružek/díra a šrouby jen přidržují kolo. Ale potom si neumím představit to peklování při demontáži.

V tom případě nechápu, jaktože mi ještě nikdy neupadlo kolo na Škodě 105 a měla to takhle od výroby, že průměr otvoru v disku byl mnohem větší než průměr středu brzdového bubnu.

sundat nejde protože přirezne, doporučuji nastudovat předepjaté šroubové spoje a k tomu jako protiklad lícované šrouby...a kdydys někdy viděl jak je chycené kolo na traktoru přes hvězdici aby šel snadno měnit rozchod kol, tak bys nenapsal že plácám, protože tam není středové osazení vůbec žádné a světe div se na 6ti šroubech drží pár tun

 

fff

0x

Nejezdi tam, kde jezdim já. Já rád žiju. Takováhle blb..t, jak to může někoho vůbec napadnout!

tondac*

A kde jezdíš? Podle mých zkušeností je arogantní diskutér většinou i arogantním řidičem, arogantním cyklistou, arogantním vodákem, arogantním lyžařem, ...

A arogantní řidiči na silnicích způsobí víc nehod než bastlíři s neoriginálními disky nebo důchodci v prorezlé stodváce. Oni totiž narozdíl od arogantních řidičů znají své limity!

Když nemáš k tématu co říct, tak snad radši drž ústa. Na hrubý pytel hrubá záplata ... sorryjako ;-/

 

dusger*

0x

Ano, jezdit s větší dírou je trochu riziko, ovšem v malém pneuservisu či nějaký šikula garažista dokáže do středové díry vložit vymezovací mezikroužek. Pak bych neviděl rozdíl mezi originál kolem a tímhle upraveným, pokud ovšem sedí i ostatní rozměry.

Ale ani tak ho policajti nenechají odjet ani do servisu. Doufám.

tondac*

Vám už policajti někdy koukali pod poklice a kontrolovali údaje na discích? Takhle náhradní žárovky, datum spotřeby obvazu, výstražnou vestu nebo trojúhelník, to jo. Ale v kontrolu disků policií nedoufejte.

Vy vozíte na zimních plecháčích poklice?

tondac*

jo (omlouvám se, ale od jisté doby považuji ANO za sprosté slovo ... sorryjako )

17.10.17 13:34

Vy ne

 

Já nejezdím na plecháčích ani v zimě.

alten*

to dusger: Riziko? Možná "legislativní" ( není to orig. díl) , bezpečnostní riziko určitě ne !

 

tondac*

Děkuju ctěným rádcům za čas a odpovědi, ponechám si ten svůj původní názor - tedy že to nechám přezout.

A nectěným takyrádcům bych doporučil, aby si nejdřív pořádně přečetli dotaz a místo prudění zkusili zformulovat nějakou věcnou odpověď nebo svůj čas věnovali diskuzím na novnkách nebo idnes. ;-/

 

donno

0x

mire,když to tu čtu ,tak si řikam radši chudakum neodpovidat,je jina doba.je hodně chytrych kteři poradí.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]