Nejste přihlášen/a.
Dobry den chtel bych se informovat koupil jsem vuz bez katalyzatoru je to dovoz nemecko cca 20 dni zpatky koupe probehla majitel tvrdi ze je vse v poradku ze auto proslo technickou i bez nej je to mozne? prakticky je vyvareny zeleznou trubkou ktera je podle znamek koroze znatelne stara minimalne pul rok typuju . takze na stk to muselo projit jen kdo vi jak merili emise jedna se o skoda fabia 1.4 16 v 55 kw dekuji predem za odpoved . automobil byl na stk 20.9 prodej automobilu 24.9 kontaktovani prodejce 12.10.2017 pozdeji tvrdil ze to museli prehlednou na stk ze tam chybi ... pres emise to nemohlo projit si myslim ja a na skt snad nejsou blbi a maj delat svoji praci poctive ..ja take musim byt v praci zodpovedny i vy musite delat svou praci poctive a zodpovedne ... posledni verze prodejce byla ze jsi auto veme a ze to dodela (tim to cinem chtel nejspis zahladit stopy po jeho praktikach ) prosim o radu jak mam postupovat dal mam kontaktovat stk? dekuji za reakci ...
tenhle text jsem psal uz nekam jinde nekomu tak omlouvam se za formulaci
nech si ten katík od prodávajícího dodělat a dál se v tom neštourej a jezdi
Jestli máte pochybnost - zajedete na STK znovu a necháte nově projít v aktuálním stavu. Požádáte o možnost fotodokumentace vč. výfuku. Když to neprojde, sdělíte jim, že podáváte trestní oznámení na neznámého pachatele - evidentně jste to neudělal během posledního měsíce a technickou na shodném místě prošlo měsíc zpět... někdo tedy udělal prokazatelně podvod, který vám vlastně znemožňuje užívat vůz.
Auto by pak mělo měsíc na odstranění závady - zneplatnění technické způsobilosti - jestli se nepletu.
Chcete se pomstít nebo řešíte problém na STK? - co se stane prodejci? Vrátíte mu auto, on vám peníze - odstoupení od kupní smlouvy pro zásadní nedostatek a manipulaci s vozem ...
Jestli je to "chudák", co peníze nikdy neměl a mít nebude, přijdete o auto a peníze.. Nebo si necháte auto a budete řešit opravu.
Původnímu majiteli se většinou nic nestane - zákony zatím nejsou dostatečně ozubené.
jen pokud todle udelam technickou zavrou dostanou pokutu az 5 mil. a technik dostane zakaz cinosti na nekolik let ...ale co ceka toho co mi to auto prodal?
Pojedete na STK, pokud nevyhoví emise, odeberou vám platnou STK a vy pojedete domů odtahovkou. Zaplatíte nemalou částku: 15 -20 Kč/1km. To je rada nad zlato !
Zajeďte si do nejbližšího servisu, nechejte změřit emise a podle výsledku v písemné formě za změření emisí, kontaktujte prodávajícího. Dohodněte se případně na instalaci univerzálního katalyzátoru a je vše hladce a bez katastrofálních následků vyřešeno. A pokud budou emise OK, tak není co řešit.
na stk mne ani nevzali ... ze bez katalizatoru tam nemam co delat... ze toto vozidlo musi byt vybavene katalizatorem... je to ukon prohlidky ze auto musi mit vsechny dily ... prirovnali mi to k tomu ze bych tam dojel bez dveri nebo bez celniho skla a dal se semnou nebavili ...
tak co stakovyma hajzlama berte ze by to zistil po roce nebo az pri dalsi technicke a musel by to zaplatit on kolik lidi takhle uz podvedl ze proda vuz ze skrytou vadou a co pak si ma takovy clovek pocit jen pak platit takovym bych to hned zatrhnul ! tady uz to bylo jednou psane kontaktova MD čr. pavel nosek 225131507 zabyva se toudle cinosti ...
takhle podobne dopadla jedna moje kamaradka koupilA vuz od jednoho moc se nevyzna a pak preplatila vuz o 60 % nahoru stocene km udaje v servisce rozvody rez zamaskovana ze spodu asfaltovym naterem a lepenkou a nove auto to bylo ale na odpis ...
Auto bez katalizátoru normálně projde (E2,3) úplně legálně. Byl jsem svědek, žádné podvody, nasunuta sonda, ok.
Pro Bertíka
Tak co s takovými blbouny co nejsou schopni zjistit si o autu nějaké informace a pak shýbnout a kouknout pod auta jak to tam vypadá?
Jj spousta čechů všechno zná,vše ví všude byla a nikdo je nemůže očůrat a pak se diví že koupí šrot a ještě koupou kolem sebe !Prostě tito prodejci na takové lidi jen čekají ,vždyt si říkají o oškubání!
Takjan ano projde ,ale jen pokud tam je kus železa,obal katu nebo celý ale vykuchaný kat nebo skrze něj prohnaná trubka ,ale pokud to tam vůbec není pak neprojde!
Nevím jak Fábie ale na starších Passatech a na všeh benzínech od PSA se po vyjmutí špatného Katu emise pokud nezlepší tak jistě nezhorší,dále klesne spotřeba a nepatrně zvýší výkon. U pašíků nwn ale kdysi to byla rada v SM . s tím že se měl jen vybrat vnitřek katu, aby na pohled zůstal.Toto se správně dělá prohnáním trubkou-navenak kat zůstal a vevnitř jak je nikdo nevidí.Ovšem je to nezákonný zásah do auta- je pak nezpůsobilé provozu!ale skoro nezjistitelné
Zjistěte si, jaké Euro má motor a podle toho tam osaďte univerzální keramický katalyzátor. Pokud budete chtít LPG, tak kovový. Že by se po odstranění katalyzátoru zmenšila spotřeba je mýtus. Průchodnost je u dobře fungujícího katalyzátoru bez omezení. Dá se odvodit, že to je skrytá vada a informujte o tomto zjištění prodejce. Cena univerzálních katalyzátorů je u Euro 4 asi 1900, bez koncovek. Dovaří se na stávající potrubí po odřezání původního. Práce tak na 1-2 hodiny.
na STK je každý překupník vítán, když auto neprojde měřením emisí, překupník nebude dál pokračovat technickou prohlídkou protože by byla nevyhovující ...mohlby pak jet jinam a STK přijde o peníze
Samozřejmě jde o podvod, ted to prošlo ale na další STK pojedeš sám bez překupniíka a budeě vyhozen už z emisí a dokud si nekoupíš nový katalyzátor a neuděláš nové emise nedostaneš technickou prohlídku, navíc podle novelizovaného zákona je případn evidenční kontola / po uvedeném zásahu/ neplatná a auto ani nepřevedeš
Víš jak se měří emise u podobných pleček? Technik na SME nezastrčí sondu do výfuku ale položí jí vedle...a může tam stát i kontrola z MDCR, pokud se neohne a nepodívá do výfuku nic nepozná
Koupil jsi problém na kterém proděláš, hned to vrat HNÉÉÉD
a co chces jako bonzovat? jak dokazes ze v dobe kdy to auto jelo na emise a tk tam ten kat nebyl? NIJAK
tak jak se pujcuji kola na stk, tak jsou firmy ktere v dnesni dobe pujcujou DPF
pokud ten co to auto prodal ze ti to da dohromady na vlastni naklady tak bych mu to auto dal at to udela a vic se v tom nestoural, ono taky ti mohl rict ze pri prodeji tam ten kat byl a papa
Bonzovat je sviňárna, hlásit se musí.. - Jak to dokáže? Z textu je zřejmé, že koupil vůz a STK měla být v 9/2017. Podle aktuálního stavu výfukového potrubí lze prokázat, že toto bylo montováno před více měsíci či roky a nebylo manipulováno v posledních týdnech.
Vše by bylo v rukách týmu k šetření - podvodné STK praktiky jsou opravdu zásadní pro bezpečnost provozu. Pokud by nějaká taková stanice podvodně schvalovala technickou způsobilost, měla by být zavřena.
Jenže na to doplatí tazatel. Proto se takové případy urychleně řeší s prodávajícím. Pokud je tedy problém. Pokud skutečně emise prošly, tak není vůbec co řešit. A na toto doposud nepřišla žádná odpověď.
Jak je to tedy s emisemi?
tym na setreni podvodu na stk? mozna tak v TV jedine co by se stalo tak by zkontrolovali zaznamy z kamer, mozna proklepli mechanika ktery to delal, a udelali nahodnou kontrolu na tom stk , tim to konci
aktualni stav potrubi, tim nikdo nic nevyresi, na stk vymenene komplet potrubi a muzou se vsichni postavit na hlavu
Je smutné, že tady většina odpovídajících považuje podvod za normu, za běžné jednání, se kterým se máme smířit.
Tyhle motory 1.4 16V mají dva katalyzátory. První je integrován do sběrného výfukového potrubí (hned u motoru), druhý je ve výfukovém potrubí pod autem. Pokud vyřezali jen ten pod autem, tak jeden katalyzátor tam stále zůstal, takže měřením emisí to klidně může projít, jelikož fyzicky tam auto nekontrolují. Na STK se emise jakto takové neřeší a chybějící katalyzátor pod autem není nápadný, jelikož zhruba polovina Fabií ho tam nikdy neměla (motory HTP měly z výroby jen ten první katalyzátor hned u motoru).
Samozřejmě, vyřezáním katalyzátoru je auto nezpůsobilé k provozu, ale dokud se měření emisí a STK nezpřísní, tak taková auta budou procházet. Jezdí tady statisíce aut s vyřazeným filtrem pevnýh částic a taky to často projde.
Podle Euro x je dáno množství emisí. Pokud při měření vyjdou v toleranci, je to OK. Podle vašeho zpřísnění by asi neprošlo ani nové auto. Fyzicky se na STK kontroluje neporušenost všeho. Pokud je keramický katalyzátor vytlučený, tak to se nekontroluje. A chtěl bych vidět, jak na STK demontují výfukovou soustavu, aby se podívali dovnitř. Což někdy bez flexi ani nejde.
K čemu by pak bylo měření emisí? Není vina řidičů, že jsou okrádáni nekvalitními díly třeba už v originálu. Superb 3 s některými motory TSi musí jít na GO motoru třeba už po 60000 km, protože žral olej a zakarbonovalo se vše, co šlo. Výměna pístů, katalyzátorů, lamb, oprava hlavy. A bude ještě hůře díky různým limitům.
A vy by jste ještě zpřísňoval. Divné.
Emise Euro X se měří jen při homologaci auta.
U běžně provozovaných aut se nic takového neměří. Dělá se jen jednoduchá emisní kontrola, kde se u zážehových motorů kontroluje obsah CO a hodnota lambda při volnoběhu a zvýšeném volnoběhu. A není to vůbec přínsé, výrobci předepisují co největší toleranci. Takže zatímco u Škody 120L bylo předepsáno maximální množství CO na 1,0 % (což bylo celkem těžké splnit), u mého auta s dvěma katalyzátory, dvěma lambda sondami a vstřikovači se vzduchovým prstencem je předepsáno 0,3 % CO. Takže i po 300 tisících km, kdy katalyzátory a lambda sondy mají nejlepší léta za sebou, to emisemi s obrovskou rezervou prošlo. A díky té obrovské rezervě může emisemi projít i tazatelova Fabie s vyříznutým druhým katalyzátorem, pokud je první katalyzátor ještě aspoň trochu funkční.
Dobrý den,
chtěla bych se jen zeptat tazatele, jak jeho potíže s reklamací auta dopadly?
Řešíme totiž úplně stejný problém a zajímavé je, že též u Fabie s výše zmíněným technickým popisem. Samozřejmě se může jednat o náhodu, ale v mém momentálním stavu totální skepse a podezřívavosti, mě napadlo, jestli se nááhodou nejedná o tentýž automobil...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.