Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Pionýr-chudá směs

Od: kohout00* odpovědí: 6 změna:

Zdravím, mám problém se seřízením směsi na svém mustangu. Celkově jede pěkně, volnoběh drží, motor po generálce včetně klikovky atd, ale stále se mi teď nedaří seřídit směs. Mám jehlu se 4 zářezy. Správně má být jehla na druhém zářezu odshora, ale při tomto nastavení je směs tak chudá že při delší jízdě na plný plyn začne výkon klesat a jde slyšet jak se píst ve válci přidírá. Takže teď jezdím na 3. zářez od shora, což při jízdě vypadá ideálně, ale svíčka je stále světlejší než by měla být. Na nejspodnější zářez to ani dávat nechci, jede to pořád stejně, ale spotřeba je jistě vysoká, ovšem svíčka už má barvu takovou jakou má mít, což je chyba protože prý při tomto nastavení by se měl motor tak přechlastávat že by skoro vůbec nejel. Zkoušel jsem zacpat díry na filtrboxu abych dosáhl efektu sytiče, že se místo vzduchu nasaje více benzínu, ale stane se akorát to, že se ve vysokých otáčkách motor dusí. Myslíte že by mohla pomoci výměna originální trysky 68 za 72? Karburátory jsem zkoušel dva, oba perfektně vyčištěné, hladina seřízená, těsnění nová, gufera na klice taky. Mezi kartery vylučuji že to saje. Jsou v perfektním stavu a je mezi nimi jak papírové těsnění tak i silikon. Díky za rady. Jinak olej jsem zkoušel M2T a Mogul TSF 1:35 z výfuku jde celkem dost kouře

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x
No já narazil na takovou pitomost. Ve ventilu benzínu je gumové kolečko. To zpuchří a buď se dírky stáhnou že pouští málo benzínu , nebo se pootáčí i s páčkou ventilu a nepouští skoro nic. Když zastavíš tak pomaličku načůrá benzín až zvedne plovák a motor chvíli po nastartování běží normálně ale pak se v otáčkách začne dusit. Sáhneš na cupák- sytič a plovák zvedne hladinku zbývajícího benzínu a zas to chvíli jede... Hrůza , totální blbost , ale než to člověk dohledá. Gumička stojí asi desetikorunu ale v auto dílech kde jsem to kupoval mi pán říkal že lidi většinou kupují ze zoufalství celý ventil. Že je možnost koupit jen gumičku vůbec nenapadne.
kohout00*

Toto nemá nic společného se směsí. Pokud benzin špatně dotíká tak to tarokuje, vynechává s čímž já problém nemám. Ale díky

 


0x

Při záběhu bych se nebál jehlu úplně zvednout ,bude to mít prakticky stejný efekt jako větší tryska. Po cca 300 km spustit o zářez níž . Existují tabulky nastavení karburátorů ale tyhle hodnoty jsou pouze orientační a každý motor chce trochu jiné nastavení

 


0x

Ahoj, a kolik jsi po té generálce najel? Alespoň ze 2000km? Pokud ještě ne, a generálku dělali ti, kdo tomu rozumí, nechej seřízení na nich, po záběhu Ti jistě motor seřídí zas. Přece ten motor je po výbrusu (jak píšeš po generálce), ne? A Ty to valíš na plný plyn apod, něco vyvádíš před sáním, něco se snažíš upravit... Ten motor musíš napřed zajet piánko, měnit otáčky, nevytáčet to příliš, hlavně při jízdě z kopce bacha na to, když jedeš se zařazeným kvaltem a ve vysokých otáčkách (velký pozor na to, je to dvoudobý motor mazaný směsí z nádrže, pakliže zavřeš akcelerátor, pak motorem prochází jen minimální množství benzinu = tedy i oleje, otáčky máš vysoké, hrozí přidření, ale to platí i po záběhu). Na plný plyn můžeš jet až po záběhu motoru, tak 2000km to trvá, než si ty díly sednou. Při záběhu motoru musí být ve směsi paliva více oleje, to je jasné, z toho důvodu motor i víc kouří, je to logické a normální. TSF doporučuji, to je solidní olej, také obarví Ti benzín, poznáš třeba, co namíchané máš a co ne. Jezdi v klídečku a tím těmi Tvými pokusy si ten motor neznič (pokud se tak již nestalo). A drž se pokyny výrobce motoru, ten ví nejlépe, proč to tak má být nastavené. To ti nepíšu jen tak, starého pincka mám také. Návod na Jawa21, což je v podstatě i ta 23Mustang, najdeš na internetu (možná ho máš).

kohout00*

Takhle.. Výbrus jsem dělal cca před 1000km ještě před generálkou takže píst už je důkladně zajetý.. Pár motorů jsem už složil a nikdy jsem takové problémy neměl. A za další po těch zkušenostech co mám vím, že každý "fichtl" jede jinak a je potřeba jiného nastavení, tudíž návod k obsluze je celkem k ničemu, ten platil možná tak u nového stroje. Jinak zastávám názor že motor po složení není potřeba zajíždět. Pokud se to udělá tak jak má a klikovka i převodovka se točí volně tak se vůle v motoru vymezí do pár kilometrů. Samozřejmě zajíždění válce je něco jiného ale tam ze zkušenosti vím že mu stačí ujet tak 150 a už jede úplně normálně. Není to tak choulostivý stroj jak se zdá.

 

xenofob

0x

problém j ve špatné tepelné hodnotě svíčky

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]