Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
chtěl bych se poradit, je nějaká stránka, kde bych se dočetl jaké auto má kdy výměnu rozvodů?
Dá se to někde dohledat?
Děkuji
Orientačně se u řemenu mění asi po 90000 km, u řetězů asi po 160000 km. Vše je ale v návodu k obsluze. Vyjímka je u řetězového rozvodu, kde někteří výrobci uvádějí "kontrola stavu". Což je ale hloupost, protože po 160000 km je řetěz vytahaný, že už je problém v rozteči pro řetězové ozubení kola.
podivej se do navodu k tvemu autu, pripadne tady napis presny typ, rok vyroby a kod motoru
to ze se meni po 90 tkm platilo kdysi u starsich aut, dnesni auta od roku vyroby +-2011 mivaji bezne interval remene kolem 200tkm, to ze retez byva u 160tkm je naprosto mimo , retezy maji vetsinou bez vymeny a meni se v pripade ze dela problemy , jako ze se natahne atd, jinak pevne predepsany interval az na par vyjimek nemaji
tak jasne ono je mechanik a mechanik, nekteri rozvody doporucujou menit po 90tkm a pokud se zakaznik nachyta tak mu to vymeni tak akorat papirove
ve firme jsme meli desitky retezovych motoru a ZADNY se nemenil pod 300tkm,auta pri prodeji mely kolem 500tkm a z 17 melo 14 kousku original retez, ted u remenu menime misto 210 pri 190tkm a svete div se, jezdi vsech 26 aut bez problemu, rict mi mechanik ze sice v service je psane 210tkm ale je dobre to udelat pri stovce tak mu doporucim at jde radeji prodavat do zeleniny
Prosím vás, nepište takové nesmysly ! Řetěz se mění po 160000 km a to max. Pokud by vás někdo poslechl, tak má buď potkaný motor nebo zadřený pro nefunkčnost olejového čerpadla. Vůbec nic o tom nevíte a píšete opravdu nesmysly ! Už dávno neplatí, že řetěz byl nesmrtelný a u Yeti mysely úplně zrušit rozvodový řetěz a nahradit opět řemenem. A řemen po 200 000 km by měnil jen opravdu naprostý laik. Interval výměny je u některých Škodovek 170000 a vůbec nikdo z mechaniků nedoporučuje jít až nadoraz.
Pro vedení jak rozvodového řetězu tak i pohonu olejového čerpadla slouží plastové kluzáky. Ty jso mazány olejovou mlhou ale nic netrvá věčně a vydření kluzáků bývá jed z častých problémů posunu časování vaček. Řetěz se dokáže tak vytahat, že se rozhodí rozteč řetězových válečků s řetězovým kolem a to je u olejového čerpadla zadřený motor a u rozvodů potkaný motor.
Interval řetězu je pro EU nepsaným pravidlem 160000 km. To se podle autorizovaných servisů počítá jako základní životnost motoru aut v EU.
Už jsem takový motor generálkoval a rozteče byly mimo. Klika zadřená.
A u Škody HTP přeskakuje řetěz někdy i sám... Samozřejmé po inovaci už je to lepší. Je to postrach odtahových služeb... Tento motor je třeba i v Seatu. Už jsem jich viděl také hejno vytahaných... Na něktarých autech už ani není řetěz, ale spíš řetízek... Na starších autech bylo uvedeno (Mondeo 2,5l, V6) doživotní, ale kolik si představují životnost nevím, rušili jsme ho když mělo 280.000 km a v pohodě...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.