Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, přeme se s kamarádem, jak na této křižovatce správně odbočit doleva. Já si myslím, že by se měl ostrůvek objet zprava a zahnout doleva. Kamarád zase říká jet rovnou vlevo. Děkuju
No, skoro to vypadá, že ten ostrůvek vznikl jako důsledek nedostatečné údržby (minimálně v dnešní podobě). Asi drsný kraj. I dopravní značení tomu napovídá. Na hlavní silnici je z obou stran vyznačení tvaru křižovatky, z každé jinak a z obou špatně. O tvrdé povaze domorodců svědčí i to, že do té křižovatky na dvou místech běžně vjíždějí z pole.
Takže si kolem ostrůvku projíždějte jak chcete, ale hlavně opatrně!
Kamarád má pravdu, Vy si to zdůvodníte tak, že si sednete pomyslně do náklaďáku s vlekem. Pak to bude již jasné?
Ano, je to jasné, jistě je vhodné a jednoduché odbočit rovnou vlevo, bez objíždění ostrůvku. Jak to bude v případě na obrázku, který jsem přiložil. Při odbočení vlevo bez objíždění ostrůvku musí vozidlo (na obr. dole) protnout/přejet plnou čáru na silnici, na kterou při odbočení vjíždí. ( Viděl jsem na tomto místě kamion, který se snažil při odbočení vlevo objet ostrůvek, v protisměru stálo auto, objíždění mu , samozřejmě, moc nešlo - chyběl volný prostor ).Podobných křižovatek je dost, zajímá mne právě to značení - plná čára.
Já bych řekla, že značení této křižovatky by mělo být doplněno šipkami (na vozovce), vyznačujícími místa odbočení. Za stávajícího značení je "odbočka" vlevo vlastně pouze odbočovacím pruhem pro vozidla přijíždějící zleva a odbočující vpravo. Řidič "dolního" auta by měl vidět, kde a kam může odbočit, takhle to vidět není. Ve skutečnosti tam ty trojúhelníky jen překážejí, lepší by bylo je zrušit a nahradit kruhovým objezdem.
takže souhlas s Milanem, řidič může odbočit vlevo až za ostrůvkem.
alten, na této křižovatce odbočí až za tím ostrůvkem doleva.
dejte přesné GPS
At to nemusím hledat, prosím, přesné GPS, nebo přesněji označit křižovatku. Jezdím tam často a nevybavuji si toto místo.
Tak jsem si to konečně prohlédl, normálně bych odbočil vlevo, před ostrůvkem. Plná čára mi nevadí, páč ta se může přejíždět. Není to zeď.
doplním: Přijíždím-li po hlavní/ zdola a odbočuji vlevo, není zde žádné značení, které by přikazovalo objetí ostrůvku, nebo zakazovalo vjet do levé/jednosměrné odbočky před ostrůvkem široké cca 7-8m. Značka tvar křižovatky zde není, není zde ani žádné vodorovné značení/šipky. Plnou čáru na vedlejší silnici spatří řidič, který není předem dokonale seznámen s uspořádáním křižovatky (nezná místní poměry - o plné čáře neví předem) až ve chvíli, kdy začne odbočovat vlevo a najíždí do odbočky před ostrůvkem. Mimo to - rozměrné vozidlo ( přívěs, návěs ) ostrůvek nemůže bezpečně objet pro ostrý úhel odbočení a nedostatek prostoru(viděl jsem v praxi). Každé vozidlo, které zde odbočuje, musí ( i když je křižovatka pro jeho průjezd volná) téměř zastavit, aby bezpečně projelo ostrý úhel odbočení - to vše na frekventované silnici I. třídy, kde na vozovce není vyznačen odbočovací pruh. (Je to silnice č. 35 - další tři křižovatky v úseku HK - Sadová byly v posledních letech pruhy upraveny - až po smrtelných nehodách).
Takové křižovatky se navrhovaly dříve v případech, kdy dopravně důležitější komunikace byla v oblouku. To je tento případ přesně. Vtip byl v tom, že z toho směru, co jedeš Ty (jsi na hlavní), dáš přednost těm, co jedou proti Tobě, pak přejedeš za ostrůvek, tam se schováš, pak vyhlížíš, jsi na hlavní, a tak jedeš. Jak tu někteří píší, nedá se to aplikovat na Tatru s vlekem, ta by se tam za ten ostrůvek nevlezla jistě.
to @alten Proč toto sem plancete? Autor otázky se ptal na jednu konkrétní křížovatku, pokud vím. Na křížení silnice II/114 s jinou komunikací, kde je přednost upravena tak, jak jsem uvedl, a za takovou úpravu přednosti v jízdě nemohu (já jsem to tam takto nespáchal). Tedy jsem mu odpověděl na otázku.
to ondra: "... v případech, kdy dopravně důležitější komunikace byla v oblouku." V případě na obrázku (Hořice) se tedy zřejmě jedná o atypickou situaci - hlavní komunikace ( silnice I. třídy ) vede rovně, vedlejší komunikace ústí dvěma oblouky (vlevo a vpravo) do hlavní komunikace.
to ondra : Ano, to máte pravdu. Prostě jsem mezi odpovědi na otázku jakýmsi způsobem "vtěsnal " otázku další. Oba případy mají skutečně společný "jen ten ostrůvek a způsob jeho objíždění".Přesto se mi zdá, že jde o "blízká témata" a nechtěl jsem proto vkládat novou otázku ( chápu, že je to nestandardní postup, který velmi pravděpodobně porušuje pravidla poradny).
Odbočit hneď vľavo.V odkaze je križovatka kde je také isté napojenie cesty druhej triedy na medzinárodnú cestu.: google.com/...
Zřejmě je řeč o odbočení vlevo na vedlejší silnici. Pokud tam není na ostrůvku přikázanej směr objíždění, tak si klidně můžeš odbočit kde chceš. Na cestě není vyznačenej odbočovací pruh, takže tam není nic, co ti přikazuje způsob odbočení. Zvyklost je ale samořejmě v takovým případě odbočit až do pruhu v tvým směru jízdy. Zákon to ale nepřikazuje stejně jako v případě komunikace s více pruhy v jednom směru, kde není nařízeno, do kterého pruhu se můsíš zařadit.
to milancukrar: Jedná se o prvé "klasické křížení"dvou silnic, které leží necelé 2 km od čerpačky tank ONO, Milovice ( pumpa je vpravo při směru jízdy z HK na Hořice / Jičín ). GPS je níž v obrázku mého příspěvku ze 4/10 00:21 h ( 50.3421472 N 15.6307783 E ).
to radajz: Souhlasím. V tom případě je plná čára na vedlejší silnici špatně, protože zákon nezakazuje objíždět ostrůvek při odbočování vlevo zde popisovaným způsobem a dbočka pro odbočení vlevo zřejmě obousměrná ( je široká více než 7 m a není zde ani náznak že by byla jednosměrná). Řidič přijíždějící po hlavní není jasnovidec, ani nemá povinnost "poznání"místních poměrů ( jako má např. strojvedoucí na železnici ), plnou čáru spatří na poslední chvíli při odbočování a v podstatě nemá jinou možnost, než plnou čáru přejet/protnout, pokud nechce couvatt zpět na hlavní silnici. Je to prostě chybné vodorovné značení - "past na řidiče". Jinak, samořejmě je třeba dodržovat vždy opatrnost a v rámci možností i zvyklosti, vše s ohledem na bezpečnost. ( Stačilo by zrušit ostrůvek, čarou vyznačit hranici křižovatky a k této hranici dovést plnou středovou čáru na vedlejší silnici, anebo jednoduše nic neměnit , jen z plné udělat čáru přerušovanou ).
Abyste musel ostrůvek objet vpravo, musela by tam být značka přikázaný směr jízdy
Stejná situace je zde - kdy za ostrůvkem je hlavní silnice.
Dokonce je krásně vidět jak to auto s vozíkem při odbočení doleva na hlavní objíždí ostrůvek vlevo, zkuste se myší přiblížit k ostrůvku a pak vzdálit
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.