Nejste přihlášen/a.
je tam nákej náboj s ložiskem kterej si určitě sundal a bud je na tom náboji nákej snímací kroužek nebo je to součástí ložiska
Podívej se z druhé strany do bubnu, buď tam najdeš něco jako zubatý kroužek nebo hladký kroužek, obojí bude proti tomu snímači. V tom kroužku jsou magnety, pomocí nichž snímač určuje rychlost toho kola a řídící jednotka ABS tyto rychlosti jednotlivých kol porovnává a podle výsledku přibruzďuje nebo odbrzďuje jednotlivá kola.
Mimochodem, buben není to na fotce, ale to, co jsi sundal dolů
Kolem dokola jsou brzdové čelisti,taky zvané pakny,ty vlastně dělají brzdný účinek tím že se natlačí na buben který jsi sundal. Ten velký váleček nahoře přitlačuje pakny na buben když do něj pošleš natlakovanou brzdovou kapalinu od pedálu brzdy. Ta rozperná tyčka s pružinkou mezi paknami a s tím zubatým mechanizmem je samostav,ten udržuje co nejmenší vůli mezi paknami a bubnem,aby brzda neměla pomalý nástup účinku. V pravo je páka ruční brzdy,na tu je napojeno lanko od páky ručky a to nezávisle na brzdovém válečku taktéž přitlačí pakny na buben a auto se ti nerozjede
Příčinou je samostav, který udržuje "pakny" v minimální vzdálenosti od třecí plochy bubnu. V některých bubnech je na čelní straně otvor, kterým lze samostav odblokovat a pak jdou bubny dolů snadno. Ale u většiny se musí použít jemné, někdy až hrubé násilí ke stažení bubnu. Nic se nestane, maximálně je nutné pak vyměnit trny s pružinami a jistícími kroužky, které drží pakny na štítu brzd.
Lepší je nechat buben "přetočit", tzn. srovnat brzdící plochu a zároveň srazit tzv. grot, tedy hranu na okraji bubnu, která ti bránila v sundání bubnu a nyní brání jeho zpětnému nasazení. Udělá ti to každý soustružník nebo firma, která se zabývá obráběním kovů. Pochopitelně je zároveň nutné odblokovat ten samostav. Podle fotky je "šroubovací", tedy je třeba ho několik závitů zašroubovat, přitom zkontrolovat, popř. namazat závity (bacha, jsou to brzdy, takže mazivo jen tam, kam patří!), po několika brzděních, třeba to může trvat i pár dnů, se pak samostav zase "sám nastaví" a bude to fungovat jako předtím.
To je nějaký opel? Tam ten samostav nejde povolit-teda mě se to nikdy nepodařilo.Musí se to sundat na "prasáka" (poklepávat,šponovat...) Ale aby jste se tomu vyhnul tak stačí jednou za rok i za dva (při výměně pneu) obrousit ten buben-venkovní hranu na kterou už nedoléhá pakna
No satam byl rychlejší-nemohl jsem najít foto ale ten grót (hranu) stačí obrousit bruskou
No s tím sousružníkem bych byl opatrný-na peníze ,aby to nevyšlo dráž jak nové bubny,je tam i nějaká min.tlouštka tak aby nebyli za zenitem
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.