Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rozebraný zadní buben - popis

Od: rudool odpovědí: 12 změna:
Dobrý den,
rozebral jsem zadní buben. Mohl by mi někdo popsat a vysvětlit co je na co? Chtěl bych tomu porozumět. K čemu je i ten černý váleček u šipky? Je to nějaké čidlo? Díky znalým
doplněno 24.09.17 14:42: Tady je fotka.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

jestli má auto ABS bude to čidlo ABS

 

rudool

Ano má auto ABS, a co tam to čidlo snímá v tom bubnu, tam se nic netočí.

je tam nákej náboj s ložiskem kterej si určitě sundal a bud je na tom náboji nákej snímací kroužek nebo je to součástí ložiska

Podívej se z druhé strany do bubnu, buď tam najdeš něco jako zubatý kroužek nebo hladký kroužek, obojí bude proti tomu snímači. V tom kroužku jsou magnety, pomocí nichž snímač určuje rychlost toho kola a řídící jednotka ABS tyto rychlosti jednotlivých kol porovnává a podle výsledku přibruzďuje nebo odbrzďuje jednotlivá kola.

Mimochodem, buben není to na fotce, ale to, co jsi sundal dolů

 

rudool

Děkuju vám za vysvětlení, jste chytří.
Můžete mi ještě popsat jednotlivé díly co jsou pod tím bubnem na fotce? Chtěl bych tomu porozumět k čemu jsou?
Děkuji
fik

Kolem dokola jsou brzdové čelisti,taky zvané pakny,ty vlastně dělají brzdný účinek tím že se natlačí na buben který jsi sundal. Ten velký váleček nahoře přitlačuje pakny na buben když do něj pošleš natlakovanou brzdovou kapalinu od pedálu brzdy. Ta rozperná tyčka s pružinkou mezi paknami a s tím zubatým mechanizmem je samostav,ten udržuje co nejmenší vůli mezi paknami a bubnem,aby brzda neměla pomalý nástup účinku. V pravo je páka ruční brzdy,na tu je napojeno lanko od páky ručky a to nezávisle na brzdovém válečku taktéž přitlačí pakny na buben a auto se ti nerozjede

rudool

Supr popis,diky diky.Nekdy se mi stalo, ze jsem buben nemohl sundat a nasadit, jak ty pakny je mozne dat k sobe kdyz buben chci sundat a jak kdyz nasadit?
Díky

Příčinou je samostav, který udržuje "pakny" v minimální vzdálenosti od třecí plochy bubnu. V některých bubnech je na čelní straně otvor, kterým lze samostav odblokovat a pak jdou bubny dolů snadno. Ale u většiny se musí použít jemné, někdy až hrubé násilí ke stažení bubnu. Nic se nestane, maximálně je nutné pak vyměnit trny s pružinami a jistícími kroužky, které drží pakny na štítu brzd.


doplněno 26.09.17 11:26:

Lepší je nechat buben "přetočit", tzn. srovnat brzdící plochu a zároveň srazit tzv. grot, tedy hranu na okraji bubnu, která ti bránila v sundání bubnu a nyní brání jeho zpětnému nasazení. Udělá ti to každý soustružník nebo firma, která se zabývá obráběním kovů. Pochopitelně je zároveň nutné odblokovat ten samostav. Podle fotky je "šroubovací", tedy je třeba ho několik závitů zašroubovat, přitom zkontrolovat, popř. namazat závity (bacha, jsou to brzdy, takže mazivo jen tam, kam patří!), po několika brzděních, třeba to může trvat i pár dnů, se pak samostav zase "sám nastaví" a bude to fungovat jako předtím.

rudool

To je rychlost, diky moc.Zeptam se když bych chtěl buben nasadit, je možné ty pakny aspoň trošku dát k sobě? Musel jsem totiž při nasazování bubnu po něm tlouci kladicem abych ho tam dostal.
doplněno 26.09.17 11:33: Aha,ty bubny by stálo za to přesoustružit, samostav zašroubovat bych taky zkusil, to musím vyndat pružinu a pak ten samostav a přetočit ho vyndaný? Díky

To je nějaký opel? Tam ten samostav nejde povolit-teda mě se to nikdy nepodařilo.Musí se to sundat na "prasáka" (poklepávat,šponovat...) Ale aby jste se tomu vyhnul tak stačí jednou za rok i za dva (při výměně pneu) obrousit ten buben-venkovní hranu na kterou už nedoléhá pakna


doplněno 26.09.17 11:37:

No satam byl rychlejší-nemohl jsem najít foto ale ten grót (hranu) stačí obrousit bruskou


doplněno 26.09.17 11:44:

No s tím sousružníkem bych byl opatrný-na peníze ,aby to nevyšlo dráž jak nové bubny,je tam i nějaká min.tlouštka tak aby nebyli za zenitem

rudool

Aha, to bych ale musel ten buben sundat že? Brousíte to pilníkem? Jinak je to opel.

Na pilník zapomeň. Flexa je ten správný nástroj


doplněno 26.09.17 11:49:

U nás stočení 100,-Kč za kus, což je hodně moc míň než nový buben. A jestli ještě stáčené nebyly, jako že určitě ne, není čeho se bát.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]