Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Startování auta ihned po otočení klíčku?

Od: duhan odpovědí: 13 změna:
Dobrý den, měl bych dotaz. Vadí když po vložení klíčku ihned startuji? Nebo je potřeba otočit klíček do polohy I a počkat než pozhasínají kontrolky a pak až startovat? Je to stejné u benzínového i naftového motoru? Díky

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vernon

1x
Je potřeba počkat, je to lepší. Vždy to tak dělám.

 


1x

je lepší chvilku počkat. ono taky chvíli trvá, než elektrické čerpadlo "dotlakuje" palivovou soustavu

 

jenda2*

1x

A je nějaký důvod nedat čerpadlu čas 2-3 sec. k natlakování palivové soustavy?

No vždyt to říkám. Proč se to řeší? Jestli nemáme 3 s času,tak je něco špatně.

 


0x

U mně známých vozidel jsem u bnenzínových motorů nezjistil žádný rozdíl, u naftových motorů je mtřeba vyčkat, až zhasne kontrolka žhavení. Ta může při teplém počasí zhasnout hned, ale v zimě to může trvat i několik vteřin.

Z jednoho úhlu pohledu je vhodné 2-3 vteřiny počkat i u benzínových motorů, a to proto, aby benzínové čerpadlo natlakovalo dostatečný tlak ve vedení.

Většina benzíňáků po otočení klíčkem zabzučí - to slyšíš to je sekunda prodlení než čerpadlo natlakuje benzín. Když je auto starší a benzín "zapadá" může to být i několik vteřin. V té chvíli je ještě zbytečné aby startér marně točil motorem protože ve valcich ještě není benzín. Takže si přílišným spěchem zbytečně huntuješ baterku. Většinou se to ale stane jen při prvním startu na studeném motoru. Při o pojíždění po městě už motor benzín drží takže nemusíš pokaždé čerpadlo slyšet.

 

dusger*

0x

V manuálu u mého (benzínového) vozu píšou, že rozsvícené kontrolky testu při startování nevadí. U naftového počkat, až skončí žhavení.

 

mot

0x
startuju hned, stejne si to ridi uz elektronika,tak at si to nejaky vyresi

 


0x

Pokud na to přijde tak u benzínu hned po zasunutí klíčku,u nafty ,dříve předkomůrkové-1,7 od fiata bez žhavení ani nechytl i v létě,druhý 1,9D v P405 vlétě téměř ihned,jen velmi krátké žhavení.Nyní HDí v létě stejně jako benál,v zimě žhaví tak vyčkám cvaknutí relé.

 

jurajjuraj*

0x

u diesla pockat az nazhavi , u benzinaku je to celkem jedno, pokud se jezdi kazdy den tak to tlak musi drzet takze nejake natlakovani je zbytecne, navic treba u aut vw group je bezne ze se cerpadlo tlakuje hned po otevreni dvere, tzn. otevres dvere, snimac rozsviti vnitrni svetlo + natlakuje palivo

 


0x

Já tedy nejsem automechanik ,ale u mojí A4 je v manuálu napsáno ,že svíčky žhaví při +5 a níže.Takže při +15 st je to asi zbytečné.Ale taky počkám než zhasnou kontrolky.Já čas mám

 

rzboril

0x

Trochu téma odlehčím.

Představte si startování na dálku-ovladačem.Také čekáte 3sec. než e natlakuje soustava?

Představte si budoucnost. Blížíte se k autu s čipem pod kůží, auto zabliká, odemyká se, a...čeká 3 sec.? ne! Startuje vytopí-vychladí , sedáte jedete.

P.S. Chytré nové auto vám nedovolí nastartovat tlačítkem pokud není vše připraveno-pokud je dobře naprogramováno.

Rada na závěr. Startujte ihned a budete připraveni na ... vlastně ne počkejte v budoucnosti - době železné zase auta nebudou .

 

alten*

0x

V návodu u Dacia Logan MCV (2010,benzín) bylo napsáno - vyčkat, až kontrolky ( airbag a další ) zhasnou, pak teprv startovat. Často jsem toto nedodržoval, s problémem jsem se nikdy ( během sedmi let ) nesetkal.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]