Nejste přihlášen/a.
Nevíte někdo, jak si v domácích podmínkách udělat geometrii kol na motorce? Děkuji.
Z jakého důvodu? Po nehodě, nebo jen vycentrovat zadní kolo? Na jaké moto? Má klascké, nebo letmé uložení?
Jak hovoříte jedná se o tříkolku.
Mě by zajímalo zda jsou u té tříkolky dvě kola vpředu a nebo vzadu a která jsou rejdová , když hovoříte, že na zvedací rampě by přední kolo propadlo? V každám případě rejdová kola, pokud jsou rejdovými dvě kola , musí být u nich nastavena náležitá geometrie řízení. V opačném případě, pokud je rejdovým kolem u tříkolky jen jedno (přední nebo zadní) platí to co jsem napsal výše, den 19.9. v 8h.47 min.
Zdravím -miro
Je též nejasné, jak uvádíte níže, že jedno kolo má trochu jinou sbíhavost!
Zásadním požedavkem při nastavování sbíhavosti musí být zákonitě kola nastavena důsledně do přímého směru vosidla. Při natočení kol do rejdu, bude vždy sbíhavost-zobíhavost jiná, jelikož vozidlo při průjezdu zatáškou mají rejdová kola jiné parametry sbíhavost - rozbíhavosti z důvodů, že při průjezdu zatáčkou každé kolo opisuje rozdílnou délku dráh - oblouku.Toto zabezpečuje prvek geometrie řízení- (tzv. Ackermanův lichoběžník).
miro . jedná se o tříkolku vepředu jedno kolo a vzadu dvě. Je to defakto zadní náprava z auta . levé kolo jsem naměřil 0 sbíhavost pravé velice mírná sbíhavost. Nevím jestli je to správný termín pokud se jedná o zadní pevnou nápravu. levé kolo je přesně kolmo na podélnou osu vozidla a pravé se stáčí (stáčelo) mírně dovnitř. Ale to měření bylo velice neodborné jak jsem psal. na ráfku jsem to naměřil stejně a když jsem přiložil vodováhu s laserem a naměřil paprsek k úrovni předního kola ( asi dva metry od středu zadního kola ) jsem naměřil mírnou odchylku u P kola. . Ta ale může být způsobena i tvarem pneumatiky na kterou jsem tu váhu přitlačil. Otázka zní jakým způsobem to přesně změřit. Vyrobit něco jako velkou šupléru ve tvaru C a měřit předek a zadek ráfku v ose jízdy?
Dobrý den.
Nesdělujete to podstatné! Která naprava - kola jsou kola řízení tříkolky? Zda přední jedno kolo a nebo zadní náprava - kola.
U kol na zadní pevné nápravě - neřízené , se žádné prvky geometrie nenastavují. Kola musí být bez zbíhavosi - rozbíhavosti, musí být rovnoběžná ve směru jizdy. Pokud jsou problémy u zadní neříditelné nápravy jak se domníváte, tak by mohlo jít o deformovanou nápravu a pod. Při kontrole rovnoběžnosti těchto kol si vezměte delší rovnou lát - případně trubku a pod. přiložte ji těsně k bokům pneumatiky kol, nejlépe pokud možno nejblíže ke steředu kol a porovnejte naměřené hodnoty na obou koncích přiložené latě.
Hezký víkend -miro
Jaké prvky geometrie kol u motocyklu máte na mysli?
Pokud vím, tak u motocyklu je v podstatě jen jeden prvek geometrie předního koila (řízení) a to je Záklon rejdového čepu ( a také - závlek - předvlek kola) , které jsou pevně dány výrobou a tedy se neseřizují. Po havárii se musí zkontrolovat a odnovit výše uvedené prvky geometrie, což je vždy spojeno s rovnáním zdeformované kostry motocyklu.
zdravím -miro
Omlouvám se , špatně jsem to napsal... Jde o trike. Udělal jsem si v garáži na zemi dvě rovnoběžné čáry s okrajem zadních pneumatik, kdy jsem přední kolo usadil přesně na střed mezi ně. Vzal jsem úhelník a pomocí něho jsem doměřoval přední a zadní část ráfku k rovnoběžnéné čáře. Vychází mi to stejně. Také jsem přikládal na bok pneumatiky vodováhu s laserem namířeným k přednímu kolu a odměřoval světlo z laseru od rovnoběžné čáry. Snad se to dá podle popisu pochopit. Dělal jsem to správně? Nenapadá vás ještě něco jiného? Sjíždí se mi pravé kolo vnějškem , ale také mne napadlo jestli to nemůže dělat vodorovné značení na silnici. Občas se stává, že po něm vědomě či nevědomě kvůli šířce jedu.
Dobrý večer, tož to jsi napsal fakt hodně blbě. Kdyby to byla motorka, pak je odpověď vcelku jasná, to bych TI napsal hned.. U tříkolky to bude spíš na nějakou tu opravnu, poněvadž toto podle mě doma neuděláš. Tam jistě vstupuje do hry ještě sbíhavost a odklon kol, jako u auta. Že se Ti sjíždí pravé kolo vnějškem víc, to jistě jezděním po vodorovném dopravním značení nebude (záleží také na tom, či jsou to jen čáry udělané barvou nebo je to stříkaný plast), toto je ale podle mě nesmysl. To pravé zadní máš postavené špatně asi (s tím mohl nějaký dobroděj přeskočit obrubník nebo něco, neví nikdo...), má špatně odklon nebo sbíhavost. Chceš-li to vyřešit, vyhledej dílnu, toto v domácích podmínkách nejsi schopen udělat.
Ahoj, spíš si myslím, že se s tím nechtějí srát, ono to změřit lze. A na zvedák vyjedeš bez potíží,pokud chlapi s předním kolem pomohou, přední kolo se potom podloží fošnou napříč nebo něčím, kdyby se chtělo. Nevěřím tomu, že by to doopravdy nešlo.
ondra- právě v tom je ten problém, že mi to žádný servis neudělá. Nejsou na tříkolky dělaný. Všude kde jsem se ptal to mají na zvedákách a tam bych předním kolem propadnul. . A také mi bylo sděleno , že i kdyby mne tam nějak dostali tak stejně neví jak to změřit. Tož tak. Přeji pěkný den.
Bohužel nikde nemohu najít příslušné hodnoty. Jde opravdu o malosériovou výrobu. Odklony jdou nastavit . Mám je nastavený na 0 . Uvažoval jsem o mírně záporném nastavení, ale vzhledem k šířce pneumatik 335 jsem se nakonec rozhodl nastavit na 0. To samé jsem provedl se sbíhavostí . Nastavil na 0. . Pravé kolo mělo trošičku sbíhavost.Projel a znovu přeměřil Vzorek jsem přeměřil šuplérou, vše zaznamenal a teď budu sledovat co to udělá. I když za chvíli budem přezouvat na zimu. Děkuji za zájem a přeji pěkný den.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.