Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
Již asi týden mám velké problémy se zařazením jedničky.Rozjíždím se tedy na dvojku.Zpátečku jsem tam ještě dal přes zuby asi před třema dněma.Ted už jí tam nenacpu...bych asi urval řadící páku.Ostatní stupně tam dostanu,ale je slyšet jak jdou taky trochu přes zuby.Spojkový pedál je takový povadlý.Podobný problém jsem měl asi před rokem,to se mi rozpadlo to pérko nad spojkovým pedálem.Když jsem dal nové tak vše ok.To pérko funguje stále tak jak má.Tak to bude v problém v něčem jiném.Čím by to mohlo být?
Předem díky.
Auto:Ford mondeo MK3
To neee,budto tam tu rychlost dostanu a normálka jedu,nebo tam kvalt nedostanu a pak auto stojí.
Moc jsem nepochopil co tam řešily hoši na foru...je to starý auto,celou spojku bych fakt neměnil
Celou spojku bych neměnil-toto jsem si kdysi myslel také a nakonec mne to stálo tři demontáže převodovky.Pokud bych měl rozpojit převodovku od motoru -pak měním celý set - vypínací ložisko,přítlačný kotouč a lamelu! Jinak je vůbec olej v převodovce? Něklteré jsou na toto vlemi náchylné, zkontrolujte,dolejte nebo vyměňte nejprve olej a pak uvidíte.
S tím olejem nevím.Ale spíše bych řekl že je problém v tom pedálu že i když ho mám až na podlaze"někde se něco hnulo-povolilo"a spojka si myslí že ho nemám domáčklý.Dělá to prostě to jako bych ten pedál nedomáčkl.U tohoto vozu co ho mám asi cca 4 roky spojka zabírala vždy až dole,a když se pedál zmáčkl ledabyle tak to v podstatě dělalo to co ted...ted to dělá ale stále i při poctivém sešlápnutí.
pokud ta spojka od začátku brala od podlahy a ted už nemá pedál téměř žádný krok je spojka na výměnu a to komplet
ještě bych pro jistotu koukl zda neteče spojkový váleček ale vidim to na výměnu spojky
Nejspíš hydraulika spojky - něco propouští a zdvih pracovního válce nestačí na úplné vystavení = převodovka je furt částečně v záběru a když stojíš tak tam kvalt přes zuby nenacpeš... Může to být i málo brzdovky (vzduch v okruhu) = ověř hladinu brzdovky. Pak hlavní válec (u pedálu) - může částečně propouštět, někdy ven = brzdovka teče na koberečky, někdy jen uvnitř. Nebo propouští pracovní válec (ve spojce) - tam je otázka jak dlouho auto chceš mít a jestli se nevyplatí udělat komplet spojku.
Nouzově jezdit můžeš tak, že zařadíš za klidu a pak se "rozjedeš na startér", za jízdy už řadit půjde, pokud umíš meziplyn tak se dá řadit i bez spojky...
Díky za názory všem.To s tím meziplynem neznám.Asi vyzkouším,ale zde mi to asi stejně nepomůže poněvadž 3,4,5 tam za jízdy dostanu,ale problém mám se zpátečkou když potřebuju odněkud vycouvat.Rozjedu se v pohodě na 2.
Brzdovku jsem už kontroloval.Typuji na ten válec že propouští...
Meziplyn - problém se může zhoršit tak abys dojel 1 a R nemaj synchron, proto tam jdou blbě a 2 se synchronem zařadíš. Zpátečku bych aktuálně řešil: chcípnout, zařadit R, vyšlápnout spojku, nastartovat a jet...
Válec propouští je nejpravděpodobnější. Začal bych hlavním (u pedálu), pokud problém zůstane tak ti nezbyde než rozhodit spojku a vyměnit pracovní válec... Mohl by to teoreticky dělat i přítlačák nebo lamela, ale to je malá pravděpodobnost..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.