Nejste přihlášen/a.
Mám motorku 650ccm 49kW a čisté provozní náklady mám spočtené na 2.2,- Kč. Není v tom zahrnuto pojištění (2000,- /rok) a ztráta ceny, jen benzín a rutinní údržba (filtr, olej, pneu, ventilové vůle, atp.). Veškerou údržbu si dělám doma. (na motorce je to jednodušší samozřejmě) Spotřebu mám ve městě a okreskách průměrnou 4.8l, ale samozřejmě jezdím jak motorka dá, kdybych jezdil ve stylu Škody Felicia, tak mám spotřebu 3.5L/100l (píšu to, protože někteří se vždycky diví, jak motorky hodně žerou).
Zajímalo by mně, jaké provozní náklady bych tak přibližně měl s nějakým normálním civilním autem typu Citroen C3 nebo škoda Fabia. Auto jsem nikdy nevlastnil.
Děkuji
Chcete říct, že jezdíte za 5,- Kč/km? To je horší než jsem čekal, myslel jsem že takhle staré auto bude jezdit tak za 3.5,- až 4,- Kč/km
EDIT: počkat, ta Y stupnice je nějaká divná... Když spočítám ty dílky tak to vypadá na 3,- Kč/km
Mám 22 let starého Jeepa 2,5 LTD, (obsah 2,5 litru), kombinovaná spotřeba (město/silnice/dálnice/občas terén) těsně pod 10 l/100 km. Celkové provozní náklady jsem nikdy neřešil, ale náklady na naftu dlouhodobě nepřesahují 2,90 Kč/km. Když k tomu odhadnu náklady na ostatní provozní věci, tak se možná dostanu ke 4 Kč/rok. Styl jízdy rozhodně nemám úsporný. Vaše náklady na provoz motorky se mi zdají dost vysoké, ale je to jen můj názor .
Počítal jsem provozní náklady. Náklady na větší opravy jsem nepočítal, ty jsou u takhle starého auta (navíc téhle značky) samozřejmě dost vysoké.
Njedražší položky na motorce jsou tyto dvě:
Benzín 4.8l/100km
Pneu 4000,- Kč/ 15000km
Ostatní údržba je ale stejná jako u auta: vzduch filtr 550,- (20000km), olej filtr 400,- (12000km), olej 2.6l 170,- /l (6000km), brzdové destičky ty nejlepší Brembo 700,- kus a celkem 3ks (30000km), řetězová sada 2500,- (30000km), brzdovka, chladící kapalina, svicky, ručení platím 2000,- na celý rok
Navíc si tu údržbu kompletně delám doma, měním si i pneu. Jen pro porovnání, 9 let stará motorka mě stála 80000,- a najeto měla 60000km. Celkově motor zvládne daleko přes 200000km, bude potřebovat jen jednou vyměnit rozvodový řetěz (3000,-) a spojkové lamely (4000,-), tedy s mým nájezdem 10000km/rok překonává svou životností zbytek motorky. (přecijen nebudu na ní jezdi 20let).
Proto mi příjdou ty provozní náklady na auto nějak podezřele malé. Co vidím kolem sebe, tak kamarád si koupil vránu auto za 85000,- a za pár let ho prodal za 1500,- , než se tak stalo, vrazil do něj hodně peněz za různé blbiny, které se pokazily, plus ústavičně platil někomu za servis.
Náklady na auto nejsou "podezřele malé"..
Vy na motorce máte spotřebu "téměř" jako já v autě..Za nové pneu zaplatím cca 6000Kč (Dunlop Blue Response)..a vydrží 45-60tis km. Běžná údržba ve značkovém servisu mne vyjde na průměrně 3500Kč/15tis km.
Mám ojetou Fabii. "Čisté provozní náklady" za posledních 5,5 let (183 tkm najeto) vycházejí průměrně na 2 Kč/km, z toho 1,2 Kč/km palivo (LPG + benzín na startování), 0,6 Kč/km údržba a opravy (jednodušší věci si dělám sám, složitější dávám do servisu), 0,15 Kč/km pneumatiky a 0,05 Kč/km jsou kosmetika, žárovky apod. Tento rok to vychází o něco níž než ten průměr, protože palivo je levnější než třeba před 5 roky.
K tomu pojištění, ztráta hodnoty, dálniční známka, STK. Když budu počítat, že bych to ještě za 40 tisíc prodal, tak jsem na 2,7 Kč/km.
Hodně záleží na kilometrovém nájezdu. Já mám poměrně velký nájezd, tím se ta cena za kilometr snižuje. Nejdražší auto je to, které nejezdí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.