Nejste přihlášen/a.
Chodím čerstvě do autoškoly a instruktor mě učí rozjíždět přes spojku a brzdu. Je to obvyklý postup? Přes spojku a plyn (jak je běžné) se umím rozjet bez problémů, ale tohle moc nedávám, na semaforech skoro vždy chcípnu, je to pomalý a navíc myslím, že se to tak ani nedělá. Přes spojku a plyn se budeme prý rozjíždět až později..
Dajte na rady inštruktora,radí vám dobre.Len vaša reakcia je pomalá a veľa u toho premýšľate.Ak stojite na rovine a auto sa nepohne,tak stisnete spojku,dáte rýchlost,púštate spojku a zaroveň pridávate plyn.Stojíte na malom stúpaní alebo klesaní na brzde.Idete sa pohnút,tak stlačíte spojku dáte rýchlost začnete púštat spojku a zároveň pustíte brzdu a pridávate plyn.V podstate robíte to isté,len namiesto ručnej brzdy použijete nožnú a pri rozjazde ak je spojka v zábere ju pustíte a pridáte plyn.
Nevím jak který instruktor ,ale v naší AŠ nás (mne .manželku a před rokem i syna) učili rozjezdy jen se spojkou a když je třeba do kopce tak přes ruční a funguje to spolehlivě ale spoň v autech co znám-sednu-li do neznámého vždy vyzkouším jak a kde zabírá spojka a totéž i s ruční. Nějaké přešlapování (jak se tvrdilo, že je nejlepší rozjezd, v sedmdesátkách-pata brzda-špička plyn ) je dle mne zbytečnost ,ono dnes má také hejno aut asistenty takže do kopce je to asi stejně složité jako z kopce!?
Už z toho, že to neumíte ani pořádně vysvětlit je patrné, že tomu nerozumíte. Následujte pokyny instruktora a nebádejte nad blbostmi. Vím, že puberta je těžko zvladatelná a někteří jedinci si myslí, že rázem pochopili veškerou moudrost světa, ale v tomto případě jak se říká, "učíte orla létat"...
Instruktor se vás snaží naučit citu při ovládání spojky a alternativnímu rozjezdu pro případ, že vám odejde ručka. Taky mě to naučil instruktor v autoškole a ručku skoro nepoužívám. Na rozjezd na semaforech je to rychlejší než ručka.
Prostě stojíte na brzdě, při oranžové vyšlápnete spojku, dátu jedničku a pouštíte spojku než začne zabírat. Když začíná zabírat, tak v tu chvíli pouštíte brzdu a přendaváte nohu na plyn a přidáváte.
Taky mě instruktor naučil sledovat semafor, mít ruku na řadící páce a nohu připravenou u spojky (ne na spojce).
Překvapuje mě kolik lidí si na semaforech ničí spojku tím, že stojí na spojce. Další skupina si ji ničí tím, že ji během jízdy drží nad pedálem a ona jim po chvíli samovolně klesne, dotýká se padálů a ničí ložisko.
A pak mě iritujou lidi, kteří na světlech telefonují, píšou sms, ladí rádia, zkrášlují se nebo jem čumí jinam a nejsou schopni se hned rozjet. Na zelenou tak projedou místo 10 aut jen 4 a oni se pak ženou na 50 radši 80 a stejně to nedoženou ...
Ano, buď rád že tě naučí všechno, včetně různých rozjezdů. Nové auta plyn k rozjednu nepotřebují. A třeba do kopce se to hodí.
No nevím, řídím už hóódně dlouho, ale tohle jsem fakt ještě nezkoušel. Nás kdysi učili podržet patou brzdu a špičkou si přidat plyn, načež se pak pata uvolní a auto rozjede. Mě to však přijde zbytečně překombinované a když už je ta potřeba, tak podržím auto na ručce - jde to v pohodě i tehdy, když má auto ,,ručku´´ ve formě čtvrtého pedálu (MB Vito) nebo třeba u autobusu (ŠL nebo C734) které mají pnaumaticky odbržďovanou.
Ale proti gustu žádný dišputát - jen mi to přijde dost jako mršení motoru - když uvážím, že auta mají volnoběh někde u 800ot / min. To si dvojhmota užije srandy...
To slyším (čtu) poprvé (jestli jsem to tedy pochopil správně). Naše auto má problém bez plynu přejet práh do garáže, byl by nesmysl chtít po něm v praktickém provozu cokoliv bez plynu (kromě udržování jízdy krokem v zácpě). Na semaforu je potřeba se rozjet a ne rozjímat nad rozjedem na volnoběh.
A jak někteří psali o rozjezdu do kopce - s ruční brzdou s jistotou a bez couvnutí, nebo takové to rychlé přešlápnutí (couvne vždy, nevhodné za kluzka).
je pravda, že na semaforech už mě párkrát vytroubili je to sakra pomalé ten rozjezd bez plynu. a pražáci spěchají ani neví kam
Pokud nejezdíš silným benzínem nebo dieslem s dobrou spojkou, tak je to blbost. Akorát tím spojku zatěžuješ. Prostě musíš plynule pustit spojkový pedál. Nic na tom není. Čím plynuleji, tím méně to auto skočí = zatíží spojku. Každopádně je vždy lepší trochu přidat plyn. Fakt záleží na autě. Pro některá to není žádný problém, pro některá zbytečná zátěž a pro některá neuskutečnitelné. Mám benzín 1.8 90kw a na samotnou spojku se to na rovině jen tak nerozjede a kousek si to pokucká. Např. s Ford Galaxy (2litr diesel) to jde bez problému, ale nepoužívám to. Vždycky by mělo platit, že se z křižovatky, ze světel, z přejezdu odjíždí co nejrychleji a na nějaké šetření paliva se nehraje.
Rozjíždět se přes spojku a brzdu? To je docela divné. Jo kdyby to bylo do kopce, tak to chápu, že učí takového přešlápnutí, ale i to moc nedělají, chtějí aby se umělo rozjíždět na ruční brzdu. Nějak nerozumím tomu, proč tě to učí a pak tě bude učit něco jiného.
Dobrý den , chtěla bych se zeptat . Jsem čerstvě po autoškole auto jsem dostala , ale nejde mi pořád rozjezd manžel na mně hučí že znečím auto . Okusuje si nehty a mně auto opět pěkně chcípne . Tak je tak na nervy že chce kouřit jenže když mi jede auto dopředu tak nezastavím až na konci . Prosííííím poraďte jak se naučtit , spojka , plyn , jednička, dvojka . Naučení z knih jsem na tom moc dobře , ale praxe jsem úúúúúplně !
Díííky
To Barunka : Chce to vyhodit manžela neurotika a posadit si vedle sebe někoho klidného, kdo vysvětlí, jak se rozjet. Eventuálně si najít prázdné parkoviště a v klidu si to natrénovat. Aspoň něco málo jste v autoškole snad pochytila, ne? No a vyšší level je rozjezd do kppce, z počátku to klidně zkuste přes ruční brzdu...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.