Nejste přihlášen/a.
Ahoj, mám Suzuki Bandit 600s. Motorka běží krásně, ale když přidám sytič, tak motor začně hned chcípat. Když je studená, tak se uchlastá a nejde už nastartovat. Jak se dá seřídit směs sytiče?
Je jedno jestli je motor zahřátej nebo studenej. Pořád chcípá.
Sytič je manuální.
Díky za rady
Ahoj, na starém Banditovi 600 je sytič manuální, který se používá pouze při startu, po startu pak se postupně zavírá, aby se motor neuchlastal, to je poznat, postupně jej přece zavíráš, když už motor běží v normálních volnoběžných otáčkách, musí být zavřený úplně. Pak už není potřeba jej používat, ba dokonce je to nežádoucí, protože proto, jak píšeš, pustíš tam příliš bohatou směs a motor udusíš, to je logické. Proč jej tedy otevíráš, když motor už běží pravidelně? To je přece nesmysl. Pokud motor už pravidelně běží, nebo jej startuji teplý, nevím nač bych měl sytič používat. Sytič je na dodatečné obohacení směsi, aby bylo možné motor lépe spustit zejména za nízkých teplot (ale to si musíš vyzkoušet, kdy ano a kdy ne). Pokud jej použiješ na běžícím motoru, udusíš jej, přechlastáš.
Já jsem se asi špatně vyjádřil.. Já vím, jak funguje sytič a vím, jak ho použít. Proto se chci poradit, protože nefunguje jak má. Motorka se sytičem nenastartuje a když ho hned po startu jen na kousek pustím, tak motorka okamžitě chcípne. Když nechcípne, tak šíleně kolísaj otáčky a stejně po chvilce chcípne.
To pokud tedy natočíš motor i bez sytiče, proč ne? V létě to často šlo. Měl jsem také Bandita600 a potíže jsem s ním neměl, je potřeba, pokud je tepleji, nedávat ho tolik, rozumíš? Po startu hned začít ubírat (motor jde ve zvýšených otáčkách, s ubíráním sytiče se pak ustálí na normálních volnoběžných - to poslechem). Je to držák starý motor ještě karburátorový, s ním musíš se spřátelit, to není jako s počítačem u moderních motorů. Píšeš, že motorka se sytičem nenastartuje a když ho hned po startu..., tomu fakt nerozumím, co s tím děláš. Kolísání otáček než se motor mravně zahřeje, to jsem zažil také.
Ještě mě napadlo. Tam je potřeba, aby se ten motor před jízdou malinko ohřál, je to přec chlazené i olejem, bylo potřeba to chvilku nechat na místě, dokud se to trochu neohřálo, škubalo to jinak a nechtělo jet. Vyzkoušej, myslím si ale, že sytičem to nebude, pokud máš potíže, jaké uvádíš.
Tak to už je lepší, aspoň o něco (ačkoliv kdo to neviděl, nemůže moc poradit, ale alespoň trochu). To je doopravdy zajímavé. To bych to dělal podle toho, co píšeš v tom druhém případě, ale sytič bych už po natočení motoru nepoužíval vůbec. Ale vypadá to podle mě spíš na nějaký bordel v karburátorech nebo sražená vlhkost (voda na spodku palivové nádrže, ta se může postupně dostat do karburátorů, je těžší než benzin, zůstane na dně a omezuje odpařování benzinu) nebo co já vím co. V zapalování to spíš nebude, když píšeš, že motor jde. To je fakt těžko radit, spíše tak obecně, jinak se nedá, nebyl jsem u toho.
Hele to asi nemá cenu. Já vim, že jde špatně a kdyby jste to viděli, tak to uznáte taky. Hele jestli pro mě nemáte radu, tak to řešit už nebudeme. Jde špatně a takhle prostě sytič fungovat nemá.
Potřebuju někoho komu se to už taky stalo a né rady, jak obsluhovat motorku.
Já to zkusím vysvětlit ještě jednou.
Mám studenou motorku.(2dny třeba stála). 1. krok: Zapnu sytič (je jedno do jaký polohy), 2 krok: zkusim nastartovat bez plynu (nenastartuje)...Motorka je okamžitě uchlastaná a už s ní nehnu.
Druhej den mám studenou motorku. 1 krok: Nastartuju bez sytiče (trochu to trvá, ale chytne), 2 krok: zkusím hned přidat trochu sytiče a motorka okamžitě chcípne.
Otazka je, proc zapinas sytic po te, co motorku nastartujes. Sytic ma pomoci prave se (studenym) startovanim. Pokud jde motorka nastartovat bez nej, proc ho pak zapinat?
Jinak by to mohlo byt prilis bohatou smesi a se syticem to uz proste hned uchlastas. Jak jde motorka za plynem? Jak vypadaji svicky? Co se Ti vali z vejfuku?
Příliš bohatá směs = málo vzduchu nebo moc benzínu. Moc benzínu = buď sytič dává moc, nebo karburátor dává moc i bez sytiče (sytič funguje správně ale "dorazí" to). Jak vypadá svíčka po delší jízdě?
V každém případě nechápu proč dávaš sytič když motor běží. Pokud jinak jede normálně, tak to může být i letní teplotou = sytič není potřeba.
Začal bych filtrem vzduchu, pak karburátor.
Jak je na tom ostatní stav motorky? Filtry,svíčka atd. Všechno co mám na sytič,jak křoviňák,tak motorvka,tak stará škodovka všechno musí i v létě startovat se sytičem. Jestli se okamžitě uchlastá a ani nemá snahu chytit,bude sytič dávat extrémně bohatou směs,neznám přesně konstukci toho karburátoru,ale určitě bych jako první krok jej rozebral a vyčistil a udělal základní nastavení bohatosti směsi. Jestli jinak motorka jezdí dobře,s karburátorem dle mě nic nebude,kdyby to dávalo stabilně bohatou směs,poznal by jsi to i při jízdě. Problém bude v tom sytiči,že místo toho aby tomu pomohl,tak to uchlastá.
Jestli je tam jen klapka tipoval bych si že se přivře moc,že tam nejde v podstatě žádný vzduch jen benzín
Sytič je na to, aby usnadnil start. Jakmile motor běží, tak na něj ani nesáhnout! Když to uděláš, způsobíš příliš bohatou směs, takže je zákonité, že ti to chcípne. Každý by rád blbnul na motorce a při tom nechápe základní věci.
To já vím, ale jak jsem psal..Motor se sytičem se okamžitě uchlastá. Nastartuju pouze bez něj.
Věřte mi..sytič vytváří špatnou směs a já ho potřebuju seřídit.
Když nastartuješ i bez něj, tak je to dobře. Za teplého počasí je to obvyklé a pak už na to nesáhnout. Sytič se seřídit nedá, je to jen okamžitá pomoc při opravdu studeném startu
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.