Nejste přihlášen/a.
zdravím,jak se to někdy stává,i mistr tesař se utne a natankuje do nafty benzín.už to mám venku,ale v kanystrech mám 30lt směsi v poměru 1 :3.benzínu je víc.dá se to nějak využít?
Zdravím, darujte to někomu, kdo má staršího benziňáka. Nebo to můžete zužitkovat i Vy, máte-li druhé vozidlo na benzín, ale bude to déle trvat. Vždy do plné nádrže trochu nalít, např. na 50 litrovou nádrž benzínu 2 litry této směsi.Opačně (použít to v naftovém voze to ani nezkoušejte (zničí se čerpadlo).
Radíte naprostý nesmysl. Takovou směs lze použít pouze do dieselu s přidáním 2dl oleje pro dvoutakty - M2T.
Do benzínového motoru směs s naftou normálně myslící člověk nikdy dobrovolně nedá !
Uplne dementni rada. Je videt ze moc zkusenosti nemate. ja to reism na servisu dost casto a vim co to s benzinakem udelalo a to byl samej benzin a jen malo nafty. naopak to jde do naftaku CR jsem dal vic jak 30% benzinu a vpohode to zchroustal ale nikomu bych samozrejme vic jak 10L do 60 l nadrze nedoporucil to jen ja riskuji
A do jakého auta? Pokud je starý předkomůrkáč pak doplnit naftou nebo Ro a vyjezdit pokud nové CR-ko pak naředit ještě víc naftou a také vyjezdit nebo prodat někomu do předkomůrkáče se slevou.
Osobně jsem doibidzy normálně dával na cca 20l nafty 5l naturalu ,stejně jako do P405 GRD (i když jen v zimě)
Oprava do Ibizy (Seat Ibiza 1,7D)
jj, i v mém starém HDI se dá jezdit s 10% benzínu... v zimách pod mínus 10 je to pak pohoda...
Staré naftáky bez turba to schroustnou a ještě se pročistí... nalít do 50l nádrže a dolít naftou...
Také se mi před lety stalo z nepozornosti když jsem tankoval do staršího Forda u jedné "kotlikovky" v areálu nějakého bývalého kolchozu. Měl jsem skoro plnou, když jsem si všiml, takže jsem měl směsky skoro 50 lt. Do motoru bych nedal ani omylem, nejsem prase a mám motory rád. Navíc si ještě pamatuji zničené motory véesek na vojně, když jsme díky benzínovým agrgátům mívali nadbytek benzinu, ale nedostatek nafty. Tak kolegové řidiči přidávali benzin do nafty a několik motorů později odešlo.
Směsku v barelu pomalu spotřebovávám na mytí součástek a znečištěné odevzdávám k likvidaci. Doporučil bych darovat nějakému soukromému mechanikovi, ten si s tím poradí a možná bude nějaká protislužba zdarma.
Jak mohlo "několik motorů v Praga V3S odejít" při provozu na směs Benzínu a nafty? NESMYSL ledaže by se tam nalil jen a pouze čistý benzín a nebyla vůbec nafta což je opět v rámci ČSLA a posléza AČR NESMYSL!Tyto oraganizace měli VŽDY dostatek nafty a benzínu!Možná v těsně poválečných letech!
Jinak Praga V3S tedy VŠECHNY tyto vojenské modely měli motory T-912-2 které byly VÍCEPALIVOVÉ ! Mohli jezdit na jakékoliv palivo ale např v případě benzínu se musel dopržet nějaký poměr s nafto petrolejem nebo olejem (podrobnosti a poměry si nepamatuji ).Je to již pár let co jsem z "vojny odešel"I když je možné že jste dřívě narozený a vejtřasky v šedesátých letech neměli vícepalivové? ale měli je až později? Respektive od roku 80 až do dnes,teda pokud někde ještě jsou!
Jinak tazetel ještě neuvedel jakou značku auta má a již vůbec ne jestli D či TD, TDi-PD,CR-HDi,CDi,TDi,CRDI ,TDCI...a s jakým stářím či nájezdem!
Armáda měla nafty a benzinu samozřejmě dost, ovšem u každého auta, tedy alespoň našeho útvalu se hlídala spotřeba a pokud byla velká, byl problém. Protože jsme měli jako radistická jednotka elektrocentrály, tak na ty se snadněji psaly motohodiny, na cvičeních jsme se připojili někde načerno k sítí a benzinu bylo spousty. Tehdy jsem jezdil s T805 a problém něco míchat jsem neřešil. Problémy s motory véesek si ale pamatuji. Ostatně, ty motory, stejně jako do T111 byly neskutečné křápy, měl jsem později to potěšení v nich mít i ponořené ruce. Za kopečkama dělali motory do náklaďáku v té době s životnosti 1 milion kilometrů, v T111 byl motor po nějaké desítce tisích kilometrů zralý na vyhození nebo generálku. A stávalo se, že motor po generálce odešel za 10k km. Jediná výhoda byla, že se dal vyměnit za chvili.To stejné bylo u vések, které jsou polovinou T111. Bolševici tloukli lidem klíny do hlavy jaká máme náramné náklaďáky a přitom jsme měli neskutečné zgarby. Stejně jako motorky s archaickým dvoutaktem.
Osobně bych naftu s benzínem do ničeho nelil a nebudu nad tím ani mudrovat, nejsem takový chuďas, abych si pro pár korun úspory nechal vrtat koleno a něco riskoval a snadno ji zužitkuji jinak.
Pokud byly vejtřasky a tatry 111 takovo klumpy jak píšete tak proč jezdí vejdy dodnes a proč má tatra 111 dokonce svůj pomník jako jedno z nejlepších aut do těžkých podmínek?Myslete si co chcete ale dodnes kvality vétřiesky nebyly překonány!
Jinak P-V3S měla na vojně stanoven nějaký proběh a po jeho nájezdu šla na TO1 (10 000 či 20 000km?nwnw již už 20 let jsem mimo armádu) na další na TO2 a pokud se toto opakovalo několikráte tak šla i bez závad do SO (střední opravy ) a toto se neustále opakoval Tuším SO byl nájezd 100 000km a dělo se v tuším v AOZ Čáslav a Tatry (DTTO ) a v AOZ Olomouc! Stejné bylo i s tankovou technikou (OT_62 a T-55 v OZ Nový Jičín). A za 20 let mého působení v 4SLA a v AČR jsem neviděl že by měli konkrétně P-.V3S jakékoliv problémy s motorem,tam šlo o banality jako špatné kardany nebo kardanové kříže úniky oleje ale nikdy se nestalo že by nedojela skrze závadu motoru. O tom "nedostatku" se spotřebou u spojařských verzí (kačena a posléze GAZ 66) se vědělo např u našeho útvaru najela za měsíc asi 10km a měla spotřebu jako ujetých 100km (vyjeli s ní asi 50m z AP na buzerák před štáb a pak z5) le všichni to věděli a vždy měla plnou a spotřeba se moc neřešila!
Vzduchem chlazené motory náklaďáků jsou archaismus. U tatrováckých motorů se zaprášily a zaolejovaly zadní válce, začaly se přehřívat a zapekly se. Kliková hřídel šroubovaná s několika dílů a valivými ložisky po obvodu je kapitola sama o sobě. Nákladná a neefektivní na výrobu, normálni motory měly kliku z jednoho výkovku na pánvích a motor vydržel milion kilometrů a samozřejmě byl úspornější, termostat hlídal provozní teplotu což u vzduchem chlazeného není možné.
Tatra přežívala jen díky ostbloku a ruskému trhu, když se rozpadl, nikdo ta monstra ve světě nechtěl. Vzduchem chlazený motor je dobrý na nějaký moped či trevní sekačku, ne ale do auta.
To je marná diskuse, jsem motorář a měl jsem ruce i v tatrováckém motoru, jezdil s tím, včetně toho že jsem měl chvíli veesku autojeřáb. Byla to tedy má oblíbená hračka kde jsem nehleděl na to, že je to olejnička, řachták a žere jako blázen
Sorry jako..
Podívej kolik stojí oprava "čerpadlo nahrabe špony a odejde + zničí vstřiky + zasviní celou palivovou soustavu včetně nádrže (nutná výměna všecho - jemné piliny nevyčistíš dokonale a projdou filtrem)"
= nemá smysl snažit se zachránit 30 litrů za nějakých blbých 900,-, když tím riskuješ opravu za 50k
Do benzínového motoru tedy určitě ne. Je to jiný způsob zapalování, který nafta prostě nezvládá. Do dieselu s navýšeným objemem další nafty s olejem a motor nepozná vůbec nic. V benzínu to nejen špatně bude startovat ale perfektně to zanese katalyzátor. Tak takové rady si raději nechte od cesty.
Když to přidáváte do nafty, zvyšuje se bod vzplanutí norma by měla být okolo 53 stupňů C, občas při kontrole na čerpačkách je to hluboko pod, pakliže je to okolo 30 stupňů hrozí poškození, u starých motorů to lze řešit přidáním oleje do uvedené směsi u těch nových pečlivě hlídat co tankuji a žádné experimenty
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.