Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jaké palivo (spíše co do současného Naturalu 95 přidat), používat do staršího dvoukolového traktůrku. V příručce se uvádí směs Benzínu BA90 (speciál) s motorovým olejem M2T pro dvoudobé motory v poměru 5l benzínu / 0,12l oleje. Olej M2T kupuji do benzínové motorvé pily v Mountfieldu, ale nevím, jestli se ještě do Naturalu 95 ještě přidává něco dalšího, nebo jestli už nic dalšího nedávat. Při koupi byl zadřený motor, takže je nově po repasi, tak abych ho hned nezničil nějakou prkotinou...
Díky za radu.
Do dvoutaktu na aditivech do paliva moc nezáleží,nebo spíš skoro vůbec...dvoutakt nemá ventily,které u starých čtyřtaktních motorů potřebují olovnaté aditivum. Čili můžeš lít klidně čistý natural 95 s olejem
Do tohodle motoru používej olej pro dvoutaktní motory s normou API TB,čili klidně i ten M2T,ten to plní taky. Jestli se motor zadřel,někdo šetřil na oleji..dej to normálně 1:25,tím nemůžeš nic pokazit.
Pozor,do motorové pily,alias vysokootáčkového dvoutaktu,patří olej s normou API TC..což už M2T rozhodně neplní. Je to kvalitnější olej pro vysokootáčkové motory,který zvládá mazat i při vysoké rychlosti pístu..většinou červený. M2T už se při vysoké rychlosti trhá olejový film a stroj se přidírá...na tom traktůrku nebo třeba staté motorce kde motor nemá tak obrovské otáčky tento jev nenastane,ale na motorové pile ano
Podle všeho se jedná o dvoutaktní motor a oktanové číslo benzínu není tak důlležité, Benzín 95 okt. se dá rozhodně použít a nic dalšího kromě oleje do něj není třeba nic přidávat. Jen podle návodu se mi zdá. že poměr oleje a benzínu je příliš nízký, proto možná došlo k zadření motoru (platí pro M2T). Jsou ale i doporučené syntetické oleje, kterým stačí nižší poměr. Po repasi bych doporučoval zpočátku vyšší podíl oleje, než s to zaběhne..
Díky moc za radu, první majitel neřekl důvod, proč k zadření došlo, přikládám to k běžnému opotřebení motoru (r.v. je tuším 1992 a kolik měl motor najeto netuším). Takže klasika N95 + olej M2T + VIF. VIF používám běžně do auta (sice dieselový, ale vím o čem je řeč, ještě k tomu oleji, ta specifikace M2T není u všech výrobců stejná? Kupovali jsme pilu Husqvarna v Mountfieldu a máme tam dávat jejich olej "MOGUL Alfa 2T" ten je tedy nedostatečný?
Máte případně nějaký odkaz co přesně je lepší přidávat do benzínu dvoutaktních motorů místo toho Mogulu? Rád si nechám poradit, v tomhle se vůbec nevyznám.
Poměr budu dávat teď 1:25, po kolika moto hodinách mám přejít na 1:33 a 1:40?
Ještě jednou díky všem za odpovědi!
Dobrý olej je Mogul TSF,nebo Stihl olej 2t.Já to dávám poměr 1:25 4 nádržky,potom dávám poměr 1:33 5 nádržek,až je motor dostatečně zajetí motor,tak dávám poměr 1:40
Zadření je nejpravděpodobnější benzínem bez oleje.
S olejem pozor, pokud to jezdilo na M2T, tak jsou v motoru karbony. Bez komploetní dekarbonizace motoru (včetně ložisek kliky atd.) hrozí při přechodu na kvalitnější olej rychlé uvolnění karbonů = brusná pasta = klidně i zničení motoru.
= bez dekarbonizace motoru zůstaň u M2T
Do benzínu olej v poměru pro daný motor, pro záběh o něco víc a hlavně motor nepřetěžovat v nízkých otáčkách ani nedržet delší dobu (víc jak několik vteřin) ve vysokých otáčkách bez zatížení. Vhodné aditivum je VIF, tím nic nezkazíš.
A na Mtf. se vykašli, je to jen předražené laciné pozlátko...
motor je po kompletní GO, včetně nové vačky, gufer, ložisek atd.
VIF budu dávat, už jsem ho dnes koupil, jen tedy nevím co za ten olej koupit...
Jojo - hlaně nezapomenout na ten VIF Potom by se ještě jistě šiknul zázračný magnetický šetřič paliva
Oboje je stejně důležité pro správný chod motoru, snižuje opotřebení a bla bla bla ...
Bavíme se tu o dvoutaktním motoru konstrukčně z dob tuhého socíku. Je konstruován na benzín tehdejší doby + legendární M2T. Dnes do něj nalejete benzín o 95 oktanech ,, poněkud´´ lepší kvality, než socialistický a lepší olej, než na jaký je konstruován Opravdu jste přesvědčen, že je potřeba používat jakékoliv aditivum jehož účinky jsou hodně sporné i na modeních motorech?
No tak esli je motor po repasi, tak bych do teho lil nejdříve tak kolem 1:25 (40 ml oleje na 1 l benzínu), a časem kolem 1:33 (30 ml na 1 l). Olej doporučuju Mogul 2T - je levný, je to minerál a má normu API TB, je báječný - zabíhám na něj tejčkon Stadíka S22, jinak mi šlape aji v prasátku 501. Hlavně zbytečně nevyhazujte peníze za nějaký olovnatý aditiva - ty jsou do starých 4T motorů (120, žigul, Záporožec...) v dvoutaktu to nemá absolutně žádný smysl! Jo a když je ten motor po GO tak ho vždy nechávejte vychladnout - jinak by se mohl přidřít! Prostě když začne jaksi cvrlikat lebo ztrácet na výkonu tak vypnout, dát cigáro a jet dál. Hodně zdaru!
M2T je primitivní olej s mizernou mazací schopností, tvoří hodně karbonů. Levný vzhledem k jeho mizerné kvalitě vůbec není (litr špičkového oleje do dvoutaktu např. API TC/ JASO FD se dá sehnat litr do dvou stovek. Je nesmysl M2T dávat do nového motoru.
Tady je problém, že pokud to na M2T v minulosti jelo, tak kvalitní olej karbony rychle uvolní a to může motor zlikvidovat. A je otázka jestli se při GO karbon odstranil dostatečně nebo ne...
Dávat moc oleje (i pro záběh) taky škodí, jen to zasviní celý motor a mazání moc nevylepší. Důležitější je čerstvě namíchaná směs (stará max. několik týdnů) - olej se v benzínu rozkládá a ztrácí mazací scopnost.
Pokud "začne jakoby cvrlikat a ztrácet výkon", tak už je vymalováno K tomuhle vůbec nesmí docházet! Vypnutím se u chlazení vzduchem vypne i větrák = odvod tepla. Píst se zastaví = přenos tepla z pístu přes kroužek bude v jednom místě bez chlazení válce zvenku = místní přehřátí. Nezastavovat ale nechat dochladit na volnoběh!
Netvrdím že M2T je ideální,ale co se týče množství tam se rozhodně nevyplatí šetřit.Záleží jestli je píst na jehlách nebo na kluzném uložení ale každopádně bych se zvlášď u starších strojů držel doporučení výrobce, tím že tam dám "supermoderní řídký olej 1 : 250 bo jinak to dymí jak prase" tomu motoru moc nepomůžu,zvlášt po generálce.A navíc je rozdíl v oleji pro vysokootáčkové dvoutakty u motorové pily která točí zhruba 2x víc než zahradní traktor .Je to motor od motoru a i M2T je podle výrobce ve specifikaci B i C .
je rozdíl 70,- za litr nebo 200,- za litr, při poměru1:40 to dělá rozdíl 3,25 Kč/litr, benzínu.
Při záběhu u starých 2taktů se doporučuje 1.nádrž 1:15
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.