Nejste přihlášen/a.
Zdravím, sháním nějaké díly na Fabii I. Jde mi především o to, aby to něco vydrželo. Objednával jsem kulové čepy a paní mi sdělila, že má originál, ale jaký je výrobce mi sdělit nedokázala. Jakou značku náhr. díly do podvozku byste doporučili? Díky
Nevím, jak zrovna na Fabii, ale osobně bych se zrovna Meyle a Febi vyhnul. Lemforder bych si troufl doporučit.
Díky, o těch Lemforderech jsem také uvažoval. A ještě blbá otázka, ty "originály", vyrábí kdo?
zrovna jsem nedávno slyšel od někoho, kdo dělá auta, že Lemforder je výrobce orig. dílů pro Škoda Auto. jinak jsem výše doporučil značky, které mám vyzkoušené na několika generacích Ford Escort a Focus s vlastní montáží. hlavně čepy, silentbloky, Meyle i ložiska, Febi také zapalovací cívku. Ford má svojí značku FoMoCo, Ford Motrorcraft, ale dělá to pro ně kdekdo, takže u Škoda to bude něco podobného
ložisko mejle na focusu zadní kolo dvě za rok pak skf a 2 roky o něm nevim
octávie cca 30000km a hučí dal sem skf zatim 50 a pohoda
čepy do a silenty do dvou let k.o. na santa fé a opl zafira
tak pokud porovnám třeba s výfukem, který jsem měnil ve stejnou dobu. tak po třech letech výfuk Ultersport díra ve sváru koncovky, čepy aložisko OK. to jsem se s tím ložiskem (zadek) ani nemazlil. žádný stahovák. špalík, velký kladivo a trubka na vyndání. na nasazení jsem to tam nahuli pře špalík a to starý ložisko.nájezd 12tis. rok a zatím v poho. cena 500kč. originál dvojku
To máš jedno ložisko s nájezdem ca 40 tisíc km = o kvalitě výrobce to nevypovídá prakticky nic... Kvalitu může hodnotit jen někdo kdo pracuje s velkým počtem ložisek (minimálně tisíce) a dělá si statistiku kolik se jich vrací na reklamaci a s jakým nájezdem které odešlo. A je třeba odlišit kvalitu ložiska od chybné montáže (poškození ložiska při montáži se nemusí projevit hned)
Čepy řízení - Lemforder patří mezi ty lepší. Jestli vyrábí pro Škodu do prvovýroby nevim, klidně to může být. Nebo TRW atd. Výrobců je spousta a během času se může výrobce stejného dílu i změnit... U Forda dost často vidim vybroušený nálitek loga skutečného výrobce a naopak, na dílech jiného výrobce je nálitek Ford :D Hodně výrobců jsou i překupníci (takže díl se stejným původem se může vyskytnout i pod více značkama) , někdy vyrábí jen část produkce, dělají jen dokončovací operace a polotovar je odjinud atd. Další věc je ta, že se díly třídí podle kvality, nejlepší jde do prvovýroby (aby se to nepodělalo v záruce) a horší díly jdou na náhradní díly. Zdaleka ne všechno se vyzmetkuje, např. pro prvovýrobu je rozměr +- 0,01mm, pro díly +- 0,02 a do zmetků jde až +-0,03 Tan druhý má větší vůle a menší životnost. Tj. ani u originál dílu nemusí platit, že je kvalitní jako díl z prvovýroby.
A dost často jeden výrobce vyrábí pro Škodu a stejný díl prodává i pod svojí značkou za poloviční cenu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.