Nejste přihlášen/a.
Dobrý den.
Vezmu to trochu od zadu... :
1) Potřebujete auto - máte nárok na půjčovné. Velmi často se objeví hyeny, které nabízí služby vč. toho půjčovného "zdarma" - pak zapláčete nad plněním... Potřebujete přesnou info před zapůjčením od pojištovny, která má plnit. Pokud máte info, že bude ČPP, volejte infolinku nebo si napište přes webové stránky, s VIN vozem dohledáte číslo pojistné události, případně nahlásíte událost jako poškození. Pojištovna má náhled do databáze PČR pro šetření události. Už z prvních indicií může říct, jakým způsobem bude řešena škoda (rozpočet, oprava, totální škoda).
Půjčovné u totální škody v podstatě neexistuje, resp. je neekonomické si půjčovat vůz, když budete kupovat jiný... Pokud nyní nemáte peníze, máte tzv. smůlu. Proplatili by možná max. 3-7 dnů. Půjčovné se krátí odpisy za najeté km, zapůjčení musí být z důvodu potřeb vozu ... je to na dlouhé povídání.
Pokud můžete, kupte vůz druhý co nejdříve, případně si půjčte raději z rodiny...
2) věci poškozené je nutné prokázat - budou hrazeny v obecné ceně (amortizace - opotřebení, hodnota starších přístrojů nebude hrazena v částkách plné dnešní ceny podobného přístroje. Nicméně i roztrhnuté triko lze nechat uhradit jako vzniklou škodu.
3) cena auta - je relativní pojem. Počítá se z obecné ceny vozu dané kategorie, typu,... Vůz stejné značky a motoru můžete koupit v určité cenové relaci, např. 50-100tis. Pojištovna nacení vůz dle tabulek. Pokud se vám bude zdát málo, je na vás prokázat, že to mělo hodnotu vyšší. Právě např. fakturami za servis v minulých dnech
4) "dnes se stala nehoda", "dnes se nám nikdo neozval" - ozvěte se sami na nejbližší služebně nebo tel. lince PČR (NE 158! ) a zjistěte si číslo jednací - předáte jej pojištovně, pokud mají PČR nějakou prodlevu v zadání do systému...
Pojistné plnění je vypláceno dle zákona... po ukončení šetření. Pokud je vina jasná, můžete požádat o neprodlenou výplatu či zálohu plnění... Hrazeno bude na několik plateb - částky za náklad chodí zvlášt, vůz se řeší delší dobu, u totálních škod až měsíc kvůli nacenění a ohodnocení zbytků.
Základem je komunikace s pojištovnou a slušné jednání.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.