Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jízda s ruční brzdou

Od: jitkamala15* odpovědí: 16 změna:
Dobrý den, mám dotaz...podařilo se mi jet se zataženou ruční brzdou..skoro.15km..auto smrdí,ale když jsem ruční brzdu povolila, tak normální přestaly úplně brzdit...je to úplně celé vcudu? Nebo az auto vychladne, tak brzy půjdou?

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x

Všichni to tady zbytečně hrotí. Nechat vychladnout a opatrně vyzkoušet. V každém případě zajet do servisu a nechat zkontrolovat. Předem zbytečně nic neměnit. Po kontrole v servisu asi nejlépe vyměnit brzdovou kapalinu, další opatření dle doporučení servisu. Obratte se na spolehlivého "garážníka", autorizovaný servis vás v tomto případě vcelku spolehlivě "odrbe".

sebod*

satam. první rozumná odpověď

 

 

ovczaak*

2x

jezdím starýmy křápy a možná proto mne překvapuje až přílišná háklivost současných aut na cokoliv... na zataženou ručku jsem jel x - krát,kontrolky mi fungují nahodile, a vím i o několika případech v mém okolí. autu se nikdy nic zásadního nestalo. souhlasím se satamem,opatrně to otestujte a jeďte. pro klid duše,at pod to někdo vleze a obhlídne to,ale nic hrozného by se stát nemělo.

ovczaaku, souhlasím s Vámi, vždyt nikdo z nás nevíme, jak hodně (málo) byla zatažena brzda a co (ne)způsobila za škodu.


doplněno 21.06.17 06:05:

asd, tak to já nejsem takový odborník, abych z chatrného pipisu situace, popsané neznalou osobou, poznal co je za závadu. Ani nevím, co se stalo po 10 minutách, když brzdy vychladly.


doplněno 21.06.17 19:06:

Nejlepší je, že je 15 příspěvků a paní tazatelka ani neraguje. Asi vozidlo prodala...

asd1

Trošku víme - "normální brzda přestala brzdit" = uvařila brzdovku = spálené obložení možtné poškození gumových dílů. Jsou to brzdy = i jako šetřílek bych vyměnil obložení a gumové díly v brzdiči (příp. prasátko) - opravné sady, u starších brzd nové kotouče/ bubny, novou brzdovku. Zas tolik to nestojí a brzdy jsou zásadní věc. Např. pokud se zkřehlé obložení urve tak se propadne pedál brzdy a než našlape tak je v kufru, to se pak ušetřit tři tisíce ze generálku brzd moc nevyplatí...

ovczaak*

jen si tak přemýšlím - pokud by tu ručku zarvala fakt fest,asi by se nerozjela anebo by na to celkem rychle přišla. pokud ji zatáhla jako běžná ženská,tak auto jen v uvozovkách zlehka přibrzdila a prostě jela. mslm,že s přitaženou ručkou ji brzdový pedál zabíral nahoře a na to si za těch 15km zvykla. potom povolila ručku a brzdový pedál začal zabírat v běžné poloze. nemohla takto získat pocit,že to nebrzdí? jasně,že to muselo smrdět. je škoda,že lidé potom nereagují a už nenapíší,jak dopadli... nedávno se tu řešila rozstřelená dacia a tazatel už také nenapsal,jak dopadl...škoda.

Milane, já když zatáhnu (NE dorvu!) ruční brzdu na mém autě (Dacia Logan), tak se buď vůbec nerozjedu nebo táhnu zadní kola ve smyku. Takže máš plnou pravdu, ta paní měla "přitaženou" ruční brzdu a reakcí by měla být prohlídka brzd a odstranění případných následků, což na dálku nelze ani odhadnout.

 

krtek66

1x

..a já si do teď myslel, že tohle se může stát jen ve vtipu

 

mopet*

1x
Navštívit servis, oni na to kouknou. Spravit to půjde.
A jenom tak se zeptám - vy jedete patnáct kilometrů a nevadí vám že na palubovce svítí červená kontrolka?

 


1x

Jitko, na dálku se to určitě nedá poznat, jak hodně jste měla zataženou ruční brzdu. Nikdo nepoznáme, jak velkou škodu jste udělala, pokud vůbec. Teď již máte brzdy vychladlé, opatrně zkuste brždění, pokud je to OK, v pořádku. Jinak musí nastoupit mechanik. Vše lze opravit.

 

danys*

0x
Doporucuji vyměnit destičky a kotouče. Následně vrátit řp,pokud jej vlastnite

 

donno

0x

doporučuji,navštivit servis.at vas to něco stoji a přiště budete snad chytřejší.

 

lll*

0x

Uřesním o co se jedná. Brzděním vzniká velké množství tepla. Za běžných okolností se brzdí jen omezenou dobu a následně se brzdy nepoměrně déle chladí. Při soustavném brzdění se vyvíjí stále další teplo, které se šíří od třecích ploch do okolí. Potíž je v tom, že v okolí jsou brzdovà kapalina a i např. pryžové díly. Tyto díly mohou být vysokou teplotou poškozeny. Pro představu, teplota brzd může být tak vysoká, že ocel září do červena. Proto, i kdyby se zdály býti brzdy pocitově funkční, je kontrola servisem nezbytná, případné selhání se projeví spíše při vysoké rychlosti, než na parkovišti, porucha má tedy vysokou závažnost a její příchod je skoro nedetekovatelný.

 

vernon

0x
Budou spálený a začne se rozpadat obložení. Co nejrychleji do servisu!

 

jabraka*

0x

III.-dokázal krátce vyjádřit důležité.+Teplotou jsou zcela určitě zničeny těsnící gumičky v prasátku,prachovky,brzdové kotouče jsou vyhřáty a běžně se zkroutí,kapalina se odpaří a ztratí vlastnosti.Zcela vyjímečně se podaří obnovit brzdicí vlastnosti systému zadní brzdy.Zajímala by mě spotřeba za těch 15 km.

JB

 

bambula*

0x

Jitkamala, i to se stane, policista před několika dny zastavil při noční kontrole automobil vyšší cenové třídy, pilot v nejlepších letech dle vzhledu také vyšší společenské třídy předkládá doklady, včetně na přívěsný vozík, policista odpoví toto nepotřebuji vlek nemáte, pilot pán tvorstva vyběhne s plechové kukaně a zírá a zírá a zírá, přívěs není, ano přívěs se později nalezl 20 km zpět v příkopu patřičně upraven po přistání

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]