Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Teplota Felicia

Od: marad odpovědí: 12 změna:

Zdravím,prosím o radu..mam škoda felicia 1.3 MPi 50 kw a začala se přehřívat,během jízdy vyšplhala teplota nad 110°C tak sem zkusil vyměnit termostat to pomohlo a ted se při jízdě drží teplota normálně na 90°C ale jak spomalim a třeba chvili popojízdim tak se opět teplota dostane nad 110°C,zkusil sem vymenit i spínač ventilátoru a čidlo teploty a pořád je to stejné,nemáte někdo podobnou zkušnost?Děkuji za radu

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Ventilátor se rozběhne nebo ne? Přes 110°C už musí fičet.

 

mnd®

0x

Feldu jem měl jen asi dva roky,ale nechal jsem si udělat na palubku zvlášt vypínač na ventilátor chlazení.Když jsem stál v koloně,tak jsem ho zapnul a ventilátor pořád ochlazoval chladič.Nevím jestli to bylo zapojené na čidlo nebo rovnou na ventilátor,ale motor se/vlastně chladič/ se nepřehříval ani při stání v kolonách na dálnici.Co jedině se ještě podívat na vodní pumpu jestli není vadná a sehnat novou? Klínový řemen k vodní pumpě? Ono je taky dost teplo,tak pokud není chladící soustava v 100% stavu,tak dostává dost zabrat.

vernon
Ruční spínání sahary je zbytečné, pokud funguje spínač sahary na chladiči, dochlazuje se to cyklicky samo a neodvádí to pozornost od řízení nějakým vypínačem, který je přežitkem z dob stodvacítek, kde se možná vyplatil. Motoru toto zvyšování a snižování teploty nevadí.

 


0x

Vyzkoušej bypass přes spínací čidlo na chladiči. Musí se rozeběhnout ventilátor. Bacha na ruce, vlasy a volný hadry.

mnd®

ještě - nemá už felda relé v skříňce pod palubkou nebo v motorové části?

vernon
Na saharu tam není žádné relé.

 

lll*

0x

Ano, mám podobnou zkušenost. Spíše tedy z doslechu, ale z více zdrojů. Jde o to, že auto začne dosluhovat, postupně se začnou hromadit drobné poruchy a nefunkčnosti, posléze je nasledují závady "s kterými se musí něco dělat". Čím je auto opotřebovanější, tím se čím dál tím více stavá, že po opravě není závada stále zcela odstraněna, nebo se objeví záhy zavada další, která může být i podobná. Podle skutečnosti, že se tato auta přestala vyrábět někdy na přelomu milénia usuzuji, že to může být případ Vašeho automobilu. V této situaci je možné buďto setrvat a opravovat různé zavady čím, dál tím častěji, podstoupit nákladnou celkovou opravu, ale nejlepší volbou je pořídit si automobil jiný, nejlépe nový. Pro poslední možnost hovoří i fakt, že za existenci Felicie se automobil technologicky dosti změnil, v mnohých častech i vyvinul, standardem se staly tehdy nadstandardní vlastnosti. Současná auta jsou výrazně bezpečnější, snadněji a pohodlněji se řídí, mnohdy jsou i úspornější na provoz a ekologičtější, nebo nabízejí za stejné naklady vyrazně lepší dynamiku.

Hm, nový automobil? Jaký? Hjondé, které bude za pět let provozu na tom podobně jako felicie za dvacet, poněvadž ta vaše změna technologie spočívá především v katování kostů? Nebo nějakou kvalitnější pecku, kde kvůli výměny žárovky musíte do servisu a dáte za to půl průměrného platu ředitele?

lll*

Redukce nakladů na výrobu automobilů byly a jsou nevyhnhtelné. S nižší cenou roste poptávka a vydělá se víc. Jak dlouho se vydělávalo na felicii a jak dlouho se teď vydělává na nové auto? Zaměstnanec s průměrnou mzdou na uplně nové auto vydělá za rok. Přitom si může užívat výhidy a jistoty zaměstnaneckého poměru. Neni to nádhera? A nejedná se jenom o levnější materiál a odbytou praci, nejvíce nákladů se spoří optimalizací vyroby, nejen v automobilce, ale i u subdodavatelů. Samozřejmě vím o "naleštěných prdech", které jsou už navrhovány s cílem za co nejmíň peněz nabídnout pseudokvalitu, ale to jen reaguje na poptávku trhu a vyplňuje to cenovou mezeru mezi novým a ojetým vozem. Zrovna ty Hyundaie teď jezdí celkem hodně, bude tedy na ně mnoho nahradních dílů, tedy budou i levné, bude mnoho "neznačkových" dílů, každý mechenik to bude umět opravit (diagnostikovat příčinu závady, protože už se s ní setkal), budou méně odcizovaná než prémiové značky atd. Takže, i když Hyundai nemám rád, především pro jejich agresivní reklamní kampaň, musím přiznat, že pořídit si ho neni zcela ekonomický nesmysl. Ohledně té údržby a oprav, výměna žárovky v servisu je extrém, ale myslim si, že by si každý měl dělat tu svoji práci a tu cizí, odbornou, si zaplatit.

Tak je pravda, že felda stála jako dnes i10, a tehdy to bylo třicet platů cca. Souhlasím s tím, že odborná práce se má přenechat odborníkovi, nicméně pro banalitu jezdit do servisu, aby rozebrali kvůli vysokému stupni integrace moderního vozu půlku auta, to se mi zdá příliš. Ale je jiná doba a my, kteří jsme si vyměnili brzdové segmenty a kotouče na parkovišti, zapadneme v prachu dějin a nahradí nás motoristická generace, která si na dolití kapaliny do ostřikovačů bude volat servis, nicméně důležitější pro ni bude multimediální konektivita ve výbavě vozu. Chjo...

 

pecenkav*

0x

Podle toho co popisuješ, tak sice máš nový spínač, ale nevime,jestli se ti točí ventilátor a jestli tam máš dost vody, Felda je jednoduchá, ještě by mohl být zavěšený chladič sajrajtem zevnitř ale i zvenku, ale to by musela jezdit někde závody v bahne

 


0x
netlakuje ti to hadice?
nelítá voda v expanzce?
pokud ano múže bejt nakoplí těsnění pod hlavou
cos dal za značku termostatu?
skus ho vyndat a pojezdit bez něj
co vodní pumpa běhá jak má? vrací se ti voda do expanzky při běhu na volnoběh nebo musíš přidat plyn aby to teklo?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]