Nejste přihlášen/a.
S auty na LPG mám cca 20tileté zkušenosti, včetně různých systémů.
Nevím, který systém je "lepší" a který "horší", já už více než 10 let používám polský STAG a v nejmenším si na něj nemohu stěžovat. Všechny komponenty jsou obvykle italské, kromě elektroniky (naprosto bezproblémová) a nádrže. Tzv. přimazávání (Flashlube) se dnes používá jako prevence u všech vštřikovacích systémů, u některých vozidel je úplně zbytečné (u toho VW motoru bych ho v každém případě použil).
A k životnosti motoru? Dozvíte se lecjaké blbosti, skutečné problémy bývají u Hnůjdajů, za sebe mohu jen konstatovat, že jsem měl ve vlastnictví a stále mám v dohledu Dácii Logan MCV 1.6 8V, která má najeto přes 400.000 km na LPG bez flashlubu a motor běhá pořád stejně dobře a VŮBEC nežere olej.
Takže pokud najedete ročně alespoň 10-15 tisíc km (jinak se to nevyplatí), tak neváhejte.
@1463kw: Pak není o čem dlouho přemýšlet
@mnd: Stáří auta není až tak podstatné. Dával jsem plyn do 12 let starého auta, za 8 měsíců se mi vložené prostředky vrátily a za cca 3,5 roku jsem ho prodal. Je to jen otázka ekonomické kalkulace a v dnešní době já u své Dácie Logan 1.2 16V přestavba na LPG šetřím cca 1,10 Kč/km. Takže při ceně (u nás) 22.500,- Kč je návratnost cca 20.000 km, což u tazatele dělá cca 8 měsíců. A TO SE VYPLATÍ
Tento motor LPG snasi celkem dobre. Ktomu bych investoval do lepsiho systemu LPG i s flashlube.
Ale muze se stat , ze sem tam foukne tesneni , nebo neco jineho. Prece jen LPG , ma vyssi bod vzplanuti.
Jedna z mála stránek autounger.cz/... ale šel bych do toho u dva roky mladého auta.Ceny a nabídky se samo liší od kraje a bydliště a daného servisu.
satam: no vidíte a já bych LPG do dvanáct let starého auta nedával a prodal bych ho a dal ho až do nového.Je teda fakt,že dvanáct let staré auto jsem ještě nevlastnil takže nevím v jakém může být stavu.Jestli se to ještě vůbec vyplatí tam dávat LPG s úsporou koruny na kilák a tu dobu co se to vrátí.To si raději koupím nové už s alternativním pohonem a za pět/šest let opět zase nové.Už to tak několikáté auto dělám a spokojenost.
Každý na to máme svůj názor. Já bych např. auto s alternativním pohonem nekoupil, a to ani ojeté, ale okamžitě po koupi si ho tam nechám namontovat. Mám pro to své důvody a zkušenosti hovoří v můj prospěch. Vím totiž o několika lidech, kteří si koupili nové auto na plyn a při prvních problémech s plynem zjistili, že servis je velmi problematický. Do nových vozidel se totiž dávají zákaznické soupravy a jelikož často autorizované servisy plyn neumí, posílají majitele k plynařům. Ti pak zjištují, že přesto, že mají příslušnou firemní diagnostiku, tu zákaznickou soupravu ta diagnostika neumí. A pak babo raď.
@19tdi96kw: Z tvého vyjádření je zřejmé, že o LPG od začátku až do konce vůbec nic nevíš.
@mnd: Nová auta jsem za posledních 10 let kupoval 3. A jelikož úzce spolupracuji s autorizovaným montážním servisem LPG, tak to, co jsem popsal, mám přímo z toho servisu a u některých debat jsem osobně byl. Netvrdím, že se to týká všech prodejců, ale někteří si skutečne s plynem neví rady.
Prospěch v úspoře korunu na kilometr? Tak to u dvanáct let starého auta tleskám.To je tak zanedbatelná cena že nechat tam instalovat LPG je dražší jak celé auto.
Nezlobte se,ale Váš názor nemohuszdílet.Pokud si koupím nové auto už s namontovatým alternativním pohonem,tak vůbec nemám problém s případnou opravou nebo reklamací.O TO SE STARÁ PRODEJCE a já mám náhradní vozidlo v té stejné kategorii nebo větší zdarma k použití.
satam: kupoval jste někdy NOVÉ auto v salonu a víte na co všechno máte nárok? Nebo JPP?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.