Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Volkswagen Fox

Od: roman1* odpovědí: 10 změna:
Uvažuji o koupi auta Volkswagen Fox. Potřeboval bych znát zkušenosti s tímto autem. Tady u nás v ČR jich moc nejezdí, zajímalo by mě, proč je jich u nás tak málo? Jak jsou na tom se spolehlivostí, jízdními vlastnostmi, komfortem apod.? Vezl mě kolega z práce, který má teprve krátce Volkswagen Fox 1,2 40 kW a vzhledem k tomu, že ten motor má jen 40 kW a je stejný jako třeba u Fabie 1,2 HTP, tak musím říct, že zrychlení auta je opravdu slušné, připadá mi, že auto je výkonnější než třeba Felicia 1,3 MPI 50 kW nebo Fabia 1,4 16V 63kW. Proč tedy každý nadává, že u Fabie ty motory HTP vůbec nejedou, když tady u Volkswagena Fox zrychluje opravdu slušně? Přitom pohotovostní hmotnost Foxe je podobná jako u krátké verze Fabie. Děkuji za rady

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

A svezl jste se v té Fabii se stejným motorem? Třeba byste zjistil, že zrychluje stejně, jako Fox a podle VAŠEHO názoru "opravdu slušně". A lidé, zvyklí na jiné motory jiných výkonů nadávají, že "hatapky" nejedou.

 

taxus

0x

Tak to ti opravdu jenom připadá, protože felicie 1.3MPI zrychlí 0-100km/h o celé 4s rychleji.

To je rozdíl třídy.

lee*
Já tedy nejsem žádný moto specialista, ale není to tím, že auto postupem času ztrácí výkon? Alespoň o něčem takovém debatili chlapi nedávno na zahradě Pokud je tedy zrychlení Felicie papírové, tak auto se přestalo vyrábět někdy v roce 2000, tedy i ty poslední kusy mají dnes nějakých 17 let a není tedy možné, že reálný výkon je prostě nižší, než u 7let starého Foxe? Jen domněnka, nijak se nehadam...
vernon
Špatná doměnka. Většině automobilových motorů výkon postupně v rozsahu pár procent roste, teprve až když jsou skoro úplně vylágrované, výkon klesá. Samozřejmě pouze za předpokladu, že je pohonná jednotka jinak v pořádku (všechny komponenty pracují, motor není přidřen ani zakarbonován).

 

lee*

0x
Vlastní zkušenost nemám, ale domnívám se, že jich není tolik, protože je to VW a tedy ve své kategorii auto o něco dražší. Za nižší peníze se prodává třeba C3 atp.
To zrychlení je jen subjektivní, pokud si někdy řídil nějaké alespoň trochu silnější auto, tak 1.2 fakt nejede. Mám jako sluzebak passata, v rodině máme fabku 1.9tdi, Volvo XC60 a taky malinkou micru 1.2 a věř, že to auto fakt nejede v porovnání s velkými silnými auty. Nicméně s microu jezdím na popojízďky a vždy mi na to stačila. Když si člověk zvykne, tak i s tím prckem leckoho předjede. Samozřejmě to není na závodění ale strejdu co se táhne po okrese 60 dáš Já jsem tedy zastáncem malých aut, pokud člověk jezdí sám, max ve dvou, nějakých 15km do práce a na nákup, 2x do roka do Prahy po dálnici... Tak to stačí. Málo to žere, málo to stojí na pojistce a většinou se dá za rozumný peníz najít malo jety kus - považuji to za lepší, než mermomocí 2.0 TDI se 400tis. km na tacháči, 16let staré, rozpadající se.

 

roman1*

Asi tomu nebudete věřit, ale sám jezdím s Fabií 1,9 TDI 74kW a v práci jsem vystřídal několik aut s motory TDI a i přesto mi ten VW Fox s motorem 1,2 40kW připadá jako poměrně živé auto, samozřejmě, že to nezrychluje jako TDI, ale ten rozdíl ve zrychlení není tak veliký a to ta moje Fabie TDI je v dobrém stavu, bez závad, které by měly vliv na výkon motoru. S Fabií HTP jsem jel, ale ten Fox mi připadá živější, jak jsem jel s kolegovo Foxem, tak za námi jel někdo s Audi A4, lepil se na nás a na konci obce jsme mu ujeli, jelikož ten Fox zrychluje dobře odspodu, předjel nás až když kolega zvolnil a jel klidnějším stylem. Opravdu nepřeháním. Prostě nechápu, že většina tvrdí, že motor HTP ve Fabii nejede, když tady u Foxe ten samý a možná i slabší motor (40kW vs. 47 nebo 51kW) zrychluje poměrně slušně a navíc když jsem toho kolegovo Foxe řídil, musel jsem opatrně pracovat s plynovým pedálem, jinak bych překročil dovolenou rychlost. Dokonce jsem párkrát jel i s půjčeným VW Golf IV s motorem 1,6 16V 77kW a ten i přes vyšší výkon motoru vůbec nejel, i přesto, že jsem ho točil do vyšších otáček, po sešlápnutí plného plynu zrychloval jen velmi pomalu, to ten Fox je oproti tomu Golfu IV raketa. A vážně nepřeháním. Prostě když porovnám výkon toho Foxe s jinými auty se stejným nebo podobným výkonem motoru, zrychluje Fox velmi dobře, nikdo by asi nevěřil, že má jen 40kW, prostě působí tak, jako by měl výkonnější motor. Napadá mě jedna věc, a to, že ten Fox se stejným motorem jako Fabia HTP může mít třeba jinou převodovku, jiné převodové poměry. Může být třeba kvůli jiné převodovce výkonnější? Kolega u toho Foxe nemá žádné úpravy, které by zvyšovaly výkon motoru. Zná někdo toho Foxe? Zajímaly by mě zkušenosti. Divím se, že jich jezdí tak málo. Čím to může být? Byly nespolehlivé nebo o ně byl malý zájem z jiného důvodu?

 

roman1*

Doporučujete mi toho Volkswagena Fox nebo ho nemám kupovat? Není mi jasné, proč jich u nás jezdí málo, z jakého důvodu ho lidé moc nekupovali? Vždyt Volkswagen je u nás oblíbená značka

dusger*
Vw Fox je vůz, u kterého majitel musí vědět, proč si ho koupil. Není univerzální jako např. Golf, kterým se dá jezdit do práce, používat jako manažerský nebo i vozit rodina až k moři. A proč je ho tak málo? Je menší a přesto dražší než např. srovnatelná Fabie.

 

tycoon*

0x

Fox se u nás prodával jen s nepraktickou třídvéřovou karoserií, jen s jedním motorem a s omezenou nabídkou výbav. Navíc u něj byly delší dodací lhůty, jelikož se dovážel z Jižní Ameriky. Proto byly prodeje poměrně nízké.

1) VW Fox má modernizovanou verzi HTPéčka s účinějším sáním se samostatným filtrboxem (Fabia první generace měla vzduchový filtr v krytu motoru). I přes oficiálně uváděných 40 kW je pravděpodobné, že reálně bude mít 44 kW, tak jak to měly modernizované HTPéčka ve Fabii druhé generace.

2) VW Fox je asi o 70 kg lehčí než Fabie. Právě u slabších aut se rozdíl v hmotnosti projevuje nejvíc.

3) HTPéčka mají nakrátko odstupňovanou převodovku, což v příměstském provozu dynamice velmi pomáhá.

Ve výsledku to v příměstském provozu asi nepojede špatně. Jedničkové Fabie s tímto motorem jsou pomalejší. Zejména na kombík je těch 40 kW opravdu málo.

 


0x

Foxe neznám ,jeden čas sjsem jezdil s předchůdcem s VW Lupo 3L s motorem 1,2TDi s robotizovanou převodovkou.Výkon mělo papírově 40 při prodkém sešlápnutí plynu údajně ŘJ změnila na 44kW. Běžně jsem s ním ve dvou jezdil ,nepředpisově jako růžovoučké zvířátko , 140 km/h .Když jsme chvátali po práci domů.Jelo to slušně,tedy na to že to byl těžkej bezúdržbák (por příklad-když jsem jej dostal tak už měl na najeto přes 30 000km na olej a co jsem s ním skoro 2 roky jezdil -olej se nevyměnil,šéf na to sr...)pak odešla převodovka ...Jinak místo Foxe bych bral spíše škodu Citigo to jšen že citigo jsem viděl,a líbí se ale Foxe jsem ještě ve skutečnopsti na cz cestách neviděl jen předchůdce-Lupo a seata Arosu

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]