Nejste přihlášen/a.
Zdravím vás, mám starou Fabii 1,9 SDI a nyní už potřebuji koupit novější,cena do 200 tis. Kč. Váhám mezi současnou nabídkou nejčastějších motorů Fabií: benzín 1,2 TSI a nafta 1,6 TDI. Najezdím průměrně 15 tis. km ročně. Poradíte, které vybrat a na co si dát při koupi pozor? Je rozumné koupit auto z bazaru (pokud má servisní knížku), nebo raději od soukromé osoby (tam se bojím kvůli nezkušenosti se správností smlouvy)? Předem děkuju a přeju hezký den
Protože nafta se u Fabie nevyplatí, rozdíl ve spotřebě je půl litru, pokud nejezdíte po dálnici. A TSI má ve Fabii mnohem lepší kulturu chodu než TDI.
Pokud byste přece jen chtěla do 1.6 TDI, tak jděte do 77 kW verze. Jede nejlépe a má nejnižší spotřebu. Vyhněte se 55 kW verzi, ta nejede, musí se tomu stát na krku a výsledkem je zvýšená spotřeba.
A nestálo by za to přihodit ještě nějaký peníz a podívat se na nějakou skladovku s 1.2TSi? Sice je to už více peněz, ale zase si člověk auto zajede dle svého, máte plnou záruku, víte jak je s vozidlem zacházeno po celou dobu.
pokud se budeme bavit o F3 tak tam snad jedině 1,2TSI 81KW ...ty nafty jsou na tom tak všelijak...a výhodné je kupovat tzv. "roční vozy" ..auta s nájezdem do 30tis rok až 2 staré..a cenově jsou třeba o 100-150tis levnější oproti ceníku..to jsou takový ti kupci co si to vezmou a pak zjistí, že jim to nevyhovuje a koupí si protiúčtem lepší ...pokud se bavíme o F2 tak tam zas jedině 1,4 16V
Ne jen 81 kw ale je tam i verze 66 kw má sice jen 5 rychlostí proti 6 u té silnější verze ale je to jinak zpřevodované tak je to celkem v poho
.Právě ti 66-ku mám doma a jezdil jsem i s tou silnější, ten vyšší výkon je poznat až někde přes 3 tisíce otáček a tam se já moc často nedostanu takže mi stačí ta slabší verze,
Je to jen taková připomínka, pro tazatelku, v téhle motorizaci ty fabky stojí přes 300 určitě nespadnou tak rychle na její akceptovatelnou cenu.
Škodovky se drží cenou nesmyslně vysoko, proti ostatním výrobcům, ale za to si můžeme sami.
Za mě bych také volil spíš 66kw variantu a případně se podívat po lepší výbavě. Motor má dostatek dynamiky, aby bylo přesedlání z SDi pocitově jako do rakety. Jediné, kvůli čemu bych uvažoval o 81kw by byl šestý převodový stupeň, ale vzhledem k tomu, že delší trasy jezdím po dálnici jen občas, neřešil jsem to. Roční vozy, proč ne, nějaká úspora tam bude, ale sám bych si vzal nové. Nikdy člověk neví, jak s vozidlem předchozí majitel zacházel, takže já osobně bych si raději něco připlatil a měl jistotu, že jsem pro syrový motor udělal to nejlepší, co jsem mohl. Zatím těžko říct, jak se tyto motory budou chovat po více jak sto tisíci km.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.