Nejste přihlášen/a.
Četl jsem, že je prý vhodné, aby nově montované brzdové kotouče pocházely ze stejné výrobní série. Pokud by vám z e-shopu poslali kotouče, u kterých je na první pohled zřejmé, že ze stejné série nejsou (rozdílně vyražené údaje, jiný barevný nádech materiálu...), vadilo by vám to a řešili byste to? Jde o kotouče na zadní nápravu.
Nehledě k tomu,že si na autě dokážu opravit skoro cokoliv a mám na to dost dobře vybavenou dílnu,tak brzdy jsou jedna z mála věcí co si doma nedělám.Jde přece jenom o bezbečnost jak moji tak i ostatních na silnici.Udělám něco špatně a průser je na světě.Konkrétně tuto věc nechávám na servisu.Už se mi i stalo,že jsem si nechal udělat brzdy v servisu a neprošel jsem na STK - pravé přední nebrzdilo.
Chybička se vloudila,ale je to tak dobrý servis,že mi vrátil celou první platbu ( mínus kotouče ) a oprava ( vlastně reklamace ) samo že zdarma+platba opakované STK.Jezdím k nim dál,protože tohle se už v dnešní době jen tak nevidí,aby se k tomu servis ,,postavil čelem,, a nedělal mrtvého brouka.
Takže dle mého názoru bych vůbec žádné kotouče nikde na e-shopu nekupoval.Je to přece jen hodně dost důležitá součástka auta pro bezpečí jak moji tak i ostatních.Auto do servisu a oni to snad namontují správně a pokud ne,tak reklamovat.
Nehledě k tomu - kolikrát za životnost auta dáváte nové brzdové kotouče ( 1x-2x? ) To častěji dávám brzdové destičky.Asi tak 3x za pět let.
Jen pro upřesnění: Brzdy mi budou dělat v servisu, já si pouze dodám vlastní materiál. Tedy je vyloučené, že by se na auto montovalo něco, co tam nepatří. Pouze samo sebou nebudou řešit, zda jsou díly ze stejné série - to je můj boj.
Je mi líto, ale v dnešní době výrobci brzdových systémů i výrobci aut doporučují výměnu brzdových destiček i brzdových kotoučů současně. Kotouče mají stanovenou mnimální tlouštku, takže jeté kotouče, pokud mají ještě rezervu, se připouští srovnat tak, aby nové desky dosedaly na rovnou plochu a ne na plochu vytvarovanou původními. Výměna kotoučů 1x - 2x za životnost auta je z říše iluzí a nepřispívá k bezpečnosti provozu toho vozidla. A jestli vám to takhle dělá profi servis, tak jak se říká, Pánbůh s námi a zlé pryč
@mnd: Při nájezdu 40-50tis. km ročně měním kotouče na předku průměrně 1x za rok, kotouče jdou obvykle srovnat nejvýše 1x, někdy ani to ne, takže úplně nové kotouče nejméně 1x za dva roky, tedy 2x-3x za 5-6 let. Naposledy jsem přední brzdy dělal před měsícem a za dalších 14 dní jsem musel dát úplně nové kotouče, protože ty "stočené", přestože předtím nedělaly problémy, se při zahřátí vlnily a s autem se nedalo jezdit.
Co se životnosti auta týká, není stejná, jako délka vašeho vlastnictví auta a když při mém nájezdu budu počítat životnost auta 10-12 let, tak je za tu dobu přední kotouče úplně obměnit nejméně 5x.
Nedorozumění je tedy díky chápání pojmu "životnost" auta"
@diesel: Kotouče zn Barum? To jste se snad upsal, ne? A kolik jste za těch 5 let najel a kolikery spotřeboval destičky?
satam: a kolikrát za pět ( nanejvíš šest let) dáváte nové kotouče Snad to neděláte každý rok?
A jinak ano,životnost auta mám cca.pět let a pak si beru jiné další nové.To ,,staré,, zajeté tam nechám a odjíždím v novém.
Nevidím důvod proč platit za něco co si mohu a umím udělat sám platit několikanásobně víc servisu kde navíc není nikdy 100%záruka kvalitní práce.Pokud si něco po... je to jen můj boj a navíc vyměnit kotouče či desky? brnkačka ,jsou daleko horší věci ...
Jinak jednou jsem skrze korozi kotoučů neprošel TK ,dával jsem si sám nové zn Barum,slouží dodnes (cca5 roků) a následná opakovaná TK do 30 dnů a vše bylo OK
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.