Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, poradí mi zkušení muži s výběrem auta? Mám Škodu Fabii 1,9 sdi, r.v. 2001. Jsem s ní spokojená. Bohužel již musím pořídit auto novější, max. 200 000 Kč. Nechci žádné žihadlo, ale pohodové klidné auto ), to znamená podobný, nebo o trochu lepší výkon než nyní. Ale zase nejezdím jen po městě, ale i v zimě hory, těžší náklady kufru apod. Na bazarech jsem vypsala tyto typy motorů. Benzín: 1,2 1,4 1,2TSi 1,2HTP 1,0MPI. Nafta: 1,2TDi 1,4TDi 1,6TDi 1,9TDi. A teď BABO raď, jak se v tom má ženská vyznat ). Jde mi hlavně o to, aby to bylo spolehlivé rodinné auto. Prosím o vaše rady a osobní zkušenosti. Pěkný den!
Zapomněla jsem uvést, že mluvím stále o Fábii, ale pokud by mě to chtěl někdo vymluvit a doporučit spíš Octavii, ráda se nechám poučit a přemluvit
Z benzínů 1,4,nebo 1,2/1,4 TSi..ale to TSI hodně opatrně,to lze koupit až jedině s rozvodovým řemenem...s řetězovým rozvodem byl ten motor katastrofálně nespolehlivý. 1,0 MPi nebo HTP rovnou vynech,to pojede jak přichcíplá koza.
Z nafty jedině 1,9 TDi.
Rodinné auto by byla určitě lepší ta octavie,hlavně co se místa týče,o tom žádná
Pokud Oktávku vyloženě nepotřebujete, tak bych ji neřešil, stojí o hodně víc. Do 200 tisíc koupíte zhruba 5 letou Fabii druhé generace, na třetí generaci Fabie to asis tačit nebude.
Předpokládám, že máte nízký nájezd, takže vůbec nemá smysl řešit naftu (TDI), a jelikož chcete jezdit i mimo město, tak nemá smysl trápit se se slabými motory 1.0 MPI (44, 55 W) a 1.2 HTP ve slabší variantě 44 kW.
Takže zbývá 1.2 HTP v silnější variantě s 51 kW, 1.4 16V 63 kW a 1.2 TSI 63 kW (případně silnější se 77 kW). Každý z nich má svě plusy a minusy. Žádný z nich není (a ani nemůže být) spolehlivý jako 1.9 SDI. 1.2 HTP vám bude hodně lidí vymlouvat, ale výrobce postupně odstraňoval konstrukční chyby a po roce 2010 už je spolehlivost na slušné úrovni, přičemž výhodou je jednoduchá a levná údržba, přičemž 51 kW verze dojede i na ty hory. 1.4 16V je možná krapet spolelivější, ale údržba vychází dráž (například pravidelná výměna poměrně drahých rozvodů). 1.2 TSI 63 kW má překapivě velmi dobrou dynamiku a má ze všech uvedených motorů nejnižší spotřebu. Některé starší kusy (z roku 2010 a 2011) mají ještě starší verzi řetězových rozvodů, které byly nekvalitní. Dá se to přestavět na kvalitnější rovzody, které mají novější ročníky už standardně. Motoru moc nedělá dobře, pokud se jezdí jen krátké jízdy.
Pozor na to, že většina dvojkových Fabií jezdila ve firmách a nájezdy jsou kolem 150-200 tisíc km. Auta po soukromých majitelích maji najeto méně, ale právě šetřiví soukromníci s malými nájezdy měli nejvíce problémů s motory 1.2 TSI (rychleji se jim natahoval řetěz, při krátkých jízdách se dostával benzín do oleje atd). Výhodou dvojkových Fabií je, že je netrápí "maličkosti", které se kazily u jedničkových Fabií (stahovačky oken, mikrospínače dveří atd).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.