Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vícestupňová převodovka

Od: prazskejpepik* odpovědí: 13 změna:

Proč se nedělají převodovky s min. šesti stupni? motor točí, žere palivo a jestli dobře počítám, tak by to ušetřilo palivo, motor by se tolik netočil a tím pádem tolik nehlučel.


doplněno 29.05.17 19:17:

vidím, že otázka nebyla přesně pochopena. 5 stupňová převodovka a např. mraky 1,6 benzínových motorů. proč nemají 6 a více rychlostí tyto vozy už tehdy, kdy se 5st. převodovky dělali? to potřebuje motor tolik točit?

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Šestistupňové převodovky mají třeba všechny vyšší verze Octávií od druhé řady (např. Octavia vRS standartně, většina ostatních jako výbavu za příplatek). A zrovna tak moderní auta střední a vyšší střední třídy jiných značek, jen nevím přesně, která, ale málo jich není.

 


0x

Moje auto třeba šet rychlostí má. A na šestku ve 130 km/h točí pod 2000/min. Má na to motor. Jsou auta, která musí točit 4000, aby těch 130 jela aspoň s větrem v zádech ..

 

vernon

0x
Silnější auta už šestistupňové převodovky většinou mají.

 


0x

Protože 1,6 benzín by na šestku jel jen z kopce.

prazskejpepik*

ano, beru to jako odpověď, i když nesouhlasím. víte, kolik točí při 130km/hod. na rovině?

Kdo co točí při 130 km/h na rovině?

prazskejpepik*

kolotoč pane jenyku se točí v autě. tohle je poradna za všechny prachy

no tak to je pak zvláštní že 1.6 16v 77kw má v golfu 6q

 


0x

Možná je ještě nikdo nezkonstruoval. Pokud jsi strojař, tak můžeš vícestupňovou převodovku nakreslit a navrhnout a vypočítat.

 

kepler*

0x

Podle mého názoru jsou převodovky s více než pěti stupni úplně zbytečné, je to jen obchodní lákadlo. Dnešní motory mají plochý průběh točivého momentu od nízkých otáček až téměř po max. a to je pro zrychlení to podstatné. Výjimkou jsou samozřejmě motory pro sportáky, kde je výkonová špička při určitých otáčkách důležitá..

Ono jde taky trochu o to, zda je auto stavěné na maximálku 130 (což by ve většině zemí stačilo) nebo 220 ..

mire*

Souhlas, šestikvalty a další vícekvalty jsou jen následkem honby za emisema, motor se míň točí, míň čmoudí... . A ve spojení s maloobjemovým motorem ( čti: méně jak 2,0 ) to znamená, že řidič má pravou ruku pořád na kvedlačce a míchá a míchá. Hlavně ve městě to řidič ocení.

 

tycoon*

0x

Ono to není tak jednoznačné, jak by se mohlo zdát.

Většina dnešních aut má motor uložený napříč a to omezuje prostor pro převodovku. Šestistupňová dvouhřídelová převodovka by se tam často už nevešla, jedině tříhřídelová, ale ta je těžší a má větší odpory, takže ve výsledku by spotřeba mohla být i horší. Benzínové motory navíc mají velký rozsah použitelných otáček, takže si s pěti stupni většinou bohatě vystačí a je možné pátý převod "natáhnout", aby to na dálnici točilo nízké otáčky.

Šestistupňové převodovky jsou běžnější u turbodieselů. Vzhledem k tomu, že většinou zabírají více místa v motorém prostoru a kvůli vyššímu točivému momentu potřebují robustnější převodovku, tak je tříhřídelová převodovka často jediným řešením. A pak už není důvod tam nedat ten stupeň navíc, zvlášt když turbodiesely mají užší rozsah použitelných otáček, takže stupeň navíc tomu jízdně prospěje.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]