Nejste přihlášen/a.
Proč se nedělají převodovky s min. šesti stupni? motor točí, žere palivo a jestli dobře počítám, tak by to ušetřilo palivo, motor by se tolik netočil a tím pádem tolik nehlučel.
vidím, že otázka nebyla přesně pochopena. 5 stupňová převodovka a např. mraky 1,6 benzínových motorů. proč nemají 6 a více rychlostí tyto vozy už tehdy, kdy se 5st. převodovky dělali? to potřebuje motor tolik točit?
Podle mého názoru jsou převodovky s více než pěti stupni úplně zbytečné, je to jen obchodní lákadlo. Dnešní motory mají plochý průběh točivého momentu od nízkých otáček až téměř po max. a to je pro zrychlení to podstatné. Výjimkou jsou samozřejmě motory pro sportáky, kde je výkonová špička při určitých otáčkách důležitá..
Ono jde taky trochu o to, zda je auto stavěné na maximálku 130 (což by ve většině zemí stačilo) nebo 220 ..
Ono to není tak jednoznačné, jak by se mohlo zdát.
Většina dnešních aut má motor uložený napříč a to omezuje prostor pro převodovku. Šestistupňová dvouhřídelová převodovka by se tam často už nevešla, jedině tříhřídelová, ale ta je těžší a má větší odpory, takže ve výsledku by spotřeba mohla být i horší. Benzínové motory navíc mají velký rozsah použitelných otáček, takže si s pěti stupni většinou bohatě vystačí a je možné pátý převod "natáhnout", aby to na dálnici točilo nízké otáčky.
Šestistupňové převodovky jsou běžnější u turbodieselů. Vzhledem k tomu, že většinou zabírají více místa v motorém prostoru a kvůli vyššímu točivému momentu potřebují robustnější převodovku, tak je tříhřídelová převodovka často jediným řešením. A pak už není důvod tam nedat ten stupeň navíc, zvlášt když turbodiesely mají užší rozsah použitelných otáček, takže stupeň navíc tomu jízdně prospěje.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.