Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak poznám, zda bylo auto bourané?

Od: mezek odpovědí: 4 změna:

Ahoj Radcove,

hledam auticko pro moji plavovlasku. Chodim po bazarech a chci info, zda auto bylo nekdy bourane, jaky ma najezd atd ... Zvlastni, ze vsude ctu jak jsou staceny kilometry a auta jsou po bourackach spravovane ...

Kazdy autoservis u kazdeho auta tvrdi "toto auto ma nestoceny tachometr", "nikdy nebylo bourane" ...

Je mne jasne, jsou to profesionalove a kdyz se necham, oje... mne. Mam jako laik moznost zjistit, zda neni auto po tezke bouracce atd?

Diky vsem

Mezek

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jezevec*

2x

Dobře se podívej, laicky řečeno, na mezery mezi jednotlivýma dílama. Škvíra mezi zavřenou kapotou a blatníkem musí být všude stejně široká (stačí jí projet malíčkem a pokud ti najednou začne "zapadat hlouběji", někdo s tím hýbal). Jasnej ukazatel výměny předku karoserie jsou šrouby, které pod kapotou připevňují blatník. Otevři kapotu a skoukni tu řadu šroubů táhnoucí se od předního světla k čelnímu sklu. Z výroby jsou přelakovaný originálním lakem a pokud měníš blatník, je prakticky nemožný ten lak na nich uvést do původního stavu tak, aby to nebylo poznat.

Za dvě až čtyři stovky si můžeš koupit digitální měřič tlouštky laku. Lak musí mít na celý karoserii stejně tlustou vrstvu, pokud je ho najednou na střeše o milimetr víc, šlo autíčko hezky přes střechu (ale určitě ti řeknou, že tam tu bouli udělalo spadlý jablko).

A co se nájezdu týče - troufnu si říct, že skoro každej autorizovanej servis ti podle VIN zjistí, kdy mělo auto jakou servisní kontrolu a kolik přitom mělo najeto. Jasně, ne každej jezdí pořád do autorizovanejch servisů. Ale minimálně během záruční doby určitě ano. Takže pokud auto z roku 2005 mělo při kontrole v roce 2008 najeto 80 tisíc a teď má po dalších devíti letech najeto 90, tak někde něco nehraje... Samozřejmě se pořád omílají věci jako vysezený sedačky, ošmatlanej volant a řadička, ošlapaný pedály, ale to všechno se dá vyměnit (samozřejmě myslím u dražších aut, asi to nikdo nebude dělat u deset let starý Fabie).

Hodně štěstí!

 

lll*

0x

Když ten laik je automechanik znalý problematiky může mít alespoň ňejakou šanci něco odhalit. Špatnou práci pozná kde kdo, špatně slícované díly, nekvalitně nalakováno, atd. Potíž bývá u starých aut, která byla havarovaná nedlouhi po koupi, kdy vlivem stále vysoké zůstatkové hodnoty a mnohdy přítomnosti pojištění opravu pečlivě provedl autorizovaný servis za použití originálních postupů a technologií. Takové opravy se mnohdy odhalí až po následné nehodě, která odkryje slabá místa.

jezevec*
Pokud opravu v takovém případě provedl autorizovaný servis za použití originálních postupů a technologií, vůbec bych to neřešil. Tam problém není. Problém je, když to opraví mechanik Véna v sousedovo garáži za pomoci dílů koupenejch na bazaru...

 

mezek

Diky za odpovedi a skvele rady vsem .. :D

Mezek

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]