Nejste přihlášen/a.
Dobrý večer, omylem jsem jsem nalil do palivové nádrže automobilu benzín smíchaný s motorovým olejem (z kanystru).
Mohlo to být 3 dcl. Může to motoru uškodit a má to vliv na měření emisi na STK? Je dobrý nápad načerpat více benzínu?
Brzdy půjdu totiž na prohlídku STK..
Děkuji.
3dcl benzínu s olejem snad ani motor nepozná,řekl bych... a jmlc,třeba proto,že má doma motorovou pilu anebo trabanta a přehmátl se? spletl kanystry?
ještě doplním,benzín s olejem se míchá 1:50,takže kolik oleje bylo ve třech deci směsi? to fakt jsou takhle citlivá auta?
Záleží co máš za auto,v něčem novým bych to vůbec nestartoval a dal to vytáhnout z nádrže-beze srandy,palivové systémy nových aut a jejich opravy jsou velmi nákladné a výměna katalyzátoru tak není nic lacinýho
Jestli je to něco typu škoda favorit s karburátorem a starší tak to to sežere,naředil bych to co nejvíc čistým benzínem-do plný nádrže.
Na emise to každopádně vliv mít bude,budou horší. Až tu nádrž eventuálně vyjedeš,tak teprve po další by se to mohlo vrátit k normálu
Musím naprosto souhlasit s kolegou Ovčákem. Toho oleje jsi tam nalil tak málo, že to motor (zvlášt po naředění) prostě nemůže poznat. Vždyt často oběhané motory si svůj vlastní olej spalujou ve větším množství. Nebo i u horších pump můžeš nabrat víc kontaminovaný benzin a ani o tom nevíš. A nemůžu si odpustit komentář k odpovědi Jmlc, hodné dnešního politika, trochu parafrázuji: -Já benzin nepoužívám, tak nechápu, proč ho jiní berou a skladují.- Ještě že nedodal "Je třeba takové jednání zakázat a i trestat."
Hoďte si do nádrže benzínu kostku cukru - to přece taky nemůže uškodit ! nebo si přislaďte - dvě kostky - to není deci oleje...
Tohle je jeden z nejstarších hoaxů, který se předává již několik generací. Opravdu se nic nestane, protože cukr je v benzínu nerozpustný, takže neprojde ani sítkem na palivovém čerpadle a už vůbec ne fitrem. A i kdyby ano, tak takové malé množství se normálně spálí v motoru.
Tady šlo o to, že cukr ucpal filtr paliva nebo trysky v karburátoru a opravdu to nejelo
3 dl oleje v nádrži jsou OK. Nebál bych se ani emisí ani o katalyzátor.
No jestli dobře počítám tak je to +- 8 mililitrů oleje. Takové množství ani motor nepozná i kdyby tam měl pouze 5lit. benzinu.
Jen vlastní zkušenost: asi dva roky jsem lil do fiatu marey 1.6 16ventil benzin zředěný olejem stihl 1:40(velmi laciná koupě ) a fiatek jezdí dodnes na původní katalizátor a ani svíčky se nějak častějc neměnili
Motor, respektive lambdy a katalyzátor to nepoznají.A jestli to lambdy zaregistrují, upraví hodnotypro provoz v ŘJ. V odkazu máte zjištěné spotřeby motorového oleje od různých výrobců a spotřeba 1L na 1000 km není žádná zvláštnost. Neuvádí se dřívější výměna katalyzátorů, takže to až takový problém není.
Pro emise je rozhodující poměr paliva a vzduchu a zvýšený obsah ojele v palivu je téměř neznatelný. Doplňte nádrž do plna ale nic zásadního se dít nebude.
To je šílený,to abych s takovým motorem někde v půlce cesty do chorvatska už dolíval půlitr To at mi nikdo netvrdí,že motor který už z výroby baští takový kupy oleje,že mu vydrží katalyzátor stejně než co u motoru který má spotřebu opravdu normální.
Zvláštní že taková felda 1,3 po půl milionu kilometrů nemá žádnou spotřebu oleje,co se tam naleje,se zase vypustí,jestli za těch 10 tis km půl deci,tak je to možná hodně.
To pak nemusí ten olej ani měnit,jenom přehodí filtr a jede se dál,olej se mění sám
U lambd se uvádí životnost kolem 150000 km a katalyzátory to mají obdobně. Všeobecný problém je v nových konstrukcích pístních kroužků, u kterých se zmenšuje jejich tlouštka a z kroužků se stává pumpa na olej. Škoda tento konstrukční faul na zákazníky řešila výměnou pístů a ojnic za jiné typy. Většinou se závada ukázala u 60000 km, což se v době záruky málokomu podařilo. Nikdo by např. u Superbu 3 něco tak stupidního od konstruktérů nečekal. Totální zakarbonování všeho.
Ono celkově když se podívám na nějaký motor zevnitř. Řetízek jako na byciklu,rozvodový kolečko na vačkách z lisovanýho plechu a vačky uložené bez vypouzdření na malém kousku hliníku. Už si přesně nevzpomínám co to bylo za motor,ale od renaultu. To si říkáš to je už od pohledu chatrný,tak pak se nemůžeš divit ani odfláklým pístním kroužkům
Na emise může mít vliv jakékoliv nekvalitní palivo - takže se starým benzínem s olejem toho moc nevyhrajete.. Motoru to uškodí tak, že v případě trisek (novější vozy) se můžou trochu ucpat a zlikvidovat. Svíčky zase klasicky olepí usazenina z oleje..
Nerozumím tomu, proč by někdo lil olej do auta, kde olej do paliva nepatří.
Doma si benzín nenechávám - jednak by smrděl v garáži, jednak jsem od benzínu odešel. Pilu mám elektrickou, sekačku taky... starý benzín (pokud je v okolí) naliju tak litřík do nádrže nafty na zimu.
U benzínového motoru nového typu bych odhadoval zanešení filtru, zanešení palivové cesty,... Sem tam něco asi nic zásadního neudělá. Pravidelné dolívání pak jistě ano. U emisí se dle mého názoru pozná, jestli se spaluje palivo čisté nebo se k tomu přidává olej...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.