Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Postup při reklamaci skryté vady na autě

Od: commonman* odpovědí: 7 změna:

Dobrý den ,

Otec zakoupil před 3 týdny starší auto r.v. 2010 za 150 000Kč, při prodeji a vizuální prohlídce a následné jízdě bylo vše v pořádku. Došlo k uzavření KS a následnému přepisu. Auto se objednalo na kontrolu do značkového servisu kde měla proběhnout výměna oleje a klimatizace. Při kontrole se zjistila chyba v motoru dle diagnostiky. Servis dále nemůže určit o co se jedná konkrétně bez zásahu do motoru , byli jen nastíněny 3 možnosti. 2 z toho jsou v řádu několika tisíc třetí možnost je pak v řádu několika desítek tisíc. Jelikož otec kupoval auto bez vetší závad chtěli bychom ho nyní reklamovat.

Našel sem na internetu tuto stránku magazinspotrebitele.cz/... tak bych se chtěl optat zda se dá postupovat takto. Co mi však není jasné , jak se toto bude řešit k

Děkuji za odpovědi


doplněno 25.05.17 09:23:

Děkuji Vám oběma za rady , je mi vše jasnější.

Auto bylo prohlídnuto pouze mechanikem při koupit na servis se nejelo protože starší generace je většinou chytřejší než ta mladší a na její rady moc nedá. Holt uvidíme kolik za opravu vysolíme. Večer se podívám do protokolu ze servisu co tam píší ještě jsem ho neviděl.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

cybisafyg

2x

Uplatnit práva z vadného plnění(reklamace) je v takovém případě velice problematické. A to z toho důvodu, že "reklamovaná" věc musí mít jiné vlastnosti, než je uvedeno v kupní smlouvě a není to dáno běžným opotřebením.

Dám příklad.

Kupuji 7let staré auto. Najeto 150tis km. Vše funguje jak má. Za 3 týdny jdu do servisu, kde mi oznámí, že vstřikovače jsou mimo toleranci a je potřeba jejich výměna. Protože toto je běžné opotřebení, tak prodejce může být v klidu a opravu za pár desítek tisíc zaplatím já.

další.

Kupuji 7let staré auto. Najeto 150tis km. Vše funguje jak má. Za 3 týdny jdu do servisu, kde mi oznámí, že auto má vyřezaný DPF. Protože toto není běžné opotřebení, uplatním u prodejce práva z vadného plnění.

 


2x

Bohužel to je roziko při koupi ojetin. Pokud se neprokáže, že původní majitel o závadě věděl, popř. mohl a měl vědět, budete nejspíš držet Černého Petra. A aniž bych se vás chtěl jakkoliv dotknout, proč jste do toho servisu nezajel před podpisem kupní smlouvy? Pak byste si ušetřil spustu starostí. Co se týká odkazu, který uvádíte, je momentálně nepoužitelný, nebot vada nebyla identifikována. Identifikaci typu "buď...nebo... a nebo"nelze považovat za identifikaci závady. Takže dokud nebude vada identifikována, v podstatě můžete jen prodejce kontaktovat, nastínit mu situaci a zkusit se nějak domluvit. Nelze však reklamovat ve smyslu zákona, protože není jasné, co vlastně reklamujete.

Dobrý článek o reklamaci ojetin najdete i zda: autoweb.cz/...

 

asd1

0x

Nejspíš běžné opotřebení = je to na vás. Můžete zkusit ukecat slevu (na 99% vás pošle do háje). Pak leda soudit se, výsledek velice nejistý, auto mezitím shnije v garáži - do vyřešení nemůžete používat, klidně několik let..

Na značkové servisy se vykašlete - až na vyjímky drahé a mizerná práce. Nekvalitní mechanici - dobří dělají sami na sebe.

Co to je přesně za motor a co načetli diagnostikou? Může to být i ptákovina a kdo se vyzná vám může ušetřit klidněi desítky tisíc. Servisy často postupují metodou pokus - omyl a zákazník jen platí výměnu bezvadných dílů. Velice často totiž vypsaná chyba není příčina, ale následek špatné funkce jiného dílu (který diagnostika vyhodnotí jako dobrý nebo ho nehodnotí vůbec).

Slušný servis: výměna oleje - materiál olej běžně do 700,-, filtr do 150,-, práce za výměnu tak dvě stovky. Doplnění zcela prázdné klimatizace včetně čištění ca 1000,-

U bazarového auta vyměňte náplně všechny (brzdovka, chladicí), filtr paliva, vzduchu, kabinový atd. pokud není věrohodný doklad o rozvodech tak i rozvody včetně všech kladek a vodní pumpy (pokud nejde o plečku která se při nutnosti větší investice háže do šrotu). Hodí se na TK zkontrolovat i stav podvozku, tlumičů, geometrii (u nás chtějí za prohlídku 200,-). Pozor servisní knížka není věrohodný doklad - často se falšují.

Zaujala mě ta prohlídka za 200,- na STK. U nás od té doby, co jsou "pod kamerami", odmítají takové prohlídky dělat. Není ta informace trochu "vousatá"?

asd1

Vousaté to je tři týdny . Normálně oficiálně přes kasu podle ceníku...

Nemáš na mysli dát přímo technikovi všimné aby to prohlídl? Tam bych to odmítání když je pod kamerou chápal :D

Ne, u nás to odmítají obecně. Asi mají moc práce

Tedy pokud se něco nezměnilo za poslední cca 2 měsíce

asd1

Práce dost a za oficiální TK je větší vejvar = za dvě stovky od kafíčka nepolezou.. Holt jezdit jinam at krachnou, ale to by museli jinam jezdit všichni...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]