Nejste přihlášen/a.
Dobrý večer, měla bych prosbu. Mám Opel Corsa, je to moje první pořádné auto a na diagnostice zjistili že budu potřebovat nový katalyzátor. Já tomu samozřejmě rozumím jako koza petrželi, dokázal by mi někdo prosím říct, na kolik to tak vyjde? Vůbec se v nabídce neorientuju.. Je to rok výroby 2011, benzín. Moc děkuju
Musíte uvádět přesné informace. Opel Corsa D, motor ..., najeto ...
Životnost katalyzátoru je něvo kolem 150000km, stejně jako životnost lambda sond. Novější auta mají již lambda sondy. Na tělese katalyzátoru na začátku a na konci katalyzátoru. Měl by to být zřejmě celek s výfukovými svody. Cena za 1 lambdu univerzál je asi 1200 Kč (x2), katalyzátor samotný něco kolem 8500 Kč. Řeší se to i repasí katalyzátoru. Žere to olej?
Především bych si potřebu výměny nechal potvrdit jinde. Opravdu je divné měnit katalyzátor na tak mladém autě.
Měl jsem Dacii Logan MCV, po najetí cca 350.000 km byl katalyzátor původní a lamda jednou měněná za použitou kvůli mechanické vadě, auto procházelo na emisích bez protekcí a úplatků naprosto bez problémů.
V případě potřeby se katalyzátor i lambda/y mění samostatně, lambdy mají většinou příruby ne na koncovkách katalyzátoru, ale samostatně na výfukovém potrubí.
Kdyby přesto došlo k výměně katalyzátoru, zde máte jednu z možností, nový katalyzátor od Auto Kelly. Patrně se dá sehnat ještě o něco levněji.
Pro vanad1: ta Corsa je benzín a vidíš, že se to dá řešit i bez přesných informací
To, co jsem napsal, platí pochopitelně za předpokladu, že výfuk není tak jedinečné konstrukce, že jiná náhrada než originálem není možná. Přesto si myslím, že na výměně katalyzátoru tady chce někdo vydělat
Pro vanad1: To déčko jsem pochopil špatně, jako diesel, ne jako čtvrtou generaci Corsy. Takže se omlouvám.
Tady máte ukázku, jak jsem prováděl repasi katalyzátoru. Je tam zřetelné, kde přesně je regulační lambda - horní, a kontrolní - spodní.
U katalyzátoru ve vašem odkazu není vůbec jistota, že katalyzátor splňuje Euro 4.
Nerad bych spustil flame, takže jen poslední připomínka:
1. U ceny katalyzátoru jsem upozornul, že se dá sehnat levněji, než v Auto Kelly.
2. Ten váš repsovaný katalyzátor s patrně bezejmennými střevy Euro 4 určitě splňuje?
Satam,prave jsi skrtl sirkou u propanbutanove bomby,dotkl jsi se ega mistniho mistr a znameho restauratora katalizatoru
Kurna,chybicka se vloudila.Katalyzator samozrejme s Y
Jestli je katalyzátor tak brzo na výměnu,snažil bych se prvně odstranit tu závadu co to způsobila. Špatné zapalování nebo vysoká spotřeba oleje.
Mám doma už takovou pracující babku-škoda felicia 1,3 MPi,za pár tisíc km tam bude půl milionu najeto. Lambda byla měněna jednou a to opět za originál a katalyzátor nikdy...přesto emisemi tento rok prošla s velkou rezervou
Jestli je katalyzátor opravdu na výměnu,po vyloučení všech závady na motoru,doporučil bych zase koupit originál,stojí od 10-13 tisíc. Nebo repas. Nějaké vaření univerzálních katalyzátorů neznámé výroby tím se maximálně tak k tomu,že neuděláš emise
Nemám s tím dobré zkušenosti,i kdyby to emise splnilo,životnost těchto náhražek je velmi..řekněme diskutabilní. Po dvou letech se zákazníkovi z tohodle univerzálu uvolnilo jádro,kusy katalyzátoru ucpaly celý výfuk a ještě to hrozně mlátilo.
Když vezmeš že originál,pokud jej nějaká závada na motoru nezničí,vydrží celé dlouhé roky-nevím jestli se vyplatí nad tou cenou váhat
Originální výrobci svodů používají stejné katalyzátory. Mění se jen obal. Použitý keramický materiál se zpětně vykupuje. Emise bez problémů.
Zdravím,je vůbec špatný katalyzátor.To auto je staré 6 let,za 6 let se snad ani nedá zničit katalyzátor.Není jen špatná přední,nebo zadní lambda sonda.Jěště může být špatné těsnení ve výfukovém potrubí,nebo díra.Já mám Opel astra 1.6 16v,ten žere hodně oleje.Auto má najeto 180.000 km,a ještě jsem katalyzátor neměníl.Pro jistotu bych s autem zajel na emise.Tam vám řeknou,co je špatně.Na jaké benzínce,tankujete palivo?
Děkuju moc všem za informace. Pro upřesnění tedy, to auto má šest let, ale nalítáno v tuhle chvíli má už 150 tis km, jssem druhý majitel a ten člověk přede mnou podle mě musel jezdit jak drak. Auto mám od loňského října, v březnu jsem byla na servisu, kde mi měnili nějaké filtry, oleje atd.. a 14 dní na to se mi rozsvítila taková ta kontrolka motoru. v servisu mi to dali na diagnostiku a zjistili že chyba je v katalyzátoru, který hází nějaké chybné emise. ale že se občas stává, tak to vystorovali že se uvidí. po cca 14 dnech se mi rozsvítilo znovu, znovu napíchli a vyloučili závadnou tu lambda sondu, a že to chce opravdu nový katalyzátor, že by to zlobilo pořád. Tomuhle servisu já věřím, takže v tuhle chvíli mám od nich objednaný kat. který prý jde přímo z německa, takže to asi bude originál..
Pokud má auto dvě lambdy (před a za katem) a z obou jde stejný signál, tak je vadný katalyzátor. Pokud jen svítí kontrolka motoru - emise, tak to může být špatné spalování = svíce, kabely cívka = některý válec blbě pálí a lambda to vyhodnotí jako chybu. Pak výměna katu nepomůže a navíc ten nový můžeš hned zničit - vypálit benzínem (nehoří ve válci ale až ve výfuku).
Obecně - ohřej motor (15 minut jízdy), zařaď 4, motor projeď pod plným plynem od volnoběhu až do maxima. V celém rozsahu otáček nesmí ani trochu škubat/ cukat. Dost napoví i vzhled elektrod/ izolátoru svíček.
Servisy velice často neopravují příčinu, ale jen následek.
Pokud máš diagnostiku, tak pro kontrolu katu porovnej signál z přední a zadní lambdy.
Taky může být netěsný výfuk před první lambdou - přisává vzduch a tím mate lambdu. Svody, vlnovec, příruba atd. Nejlíp za studena omydlit a fouknout do výfuku, stačí na výfuk nasadit kus duše z kola a fouknout pusou (aby se noelizoval výfuk , i malá netěsnost šumí a jde dobře vidět..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.