Nejste přihlášen/a.
Dá se nazvat jízdou popojíždění asi tak po 1-2 m cca 20 minut trvající? Jde mě o bezpečnostní pásy, které řidič a spolujezdci musí mít za jízdy. Při tom popojíždění vlastně pořád stojím.
K čemu řešit podobný věci? Tak snad pás si zapnu,a až chci vylézt z auta tak jej odepnu. Je nějaký důvod jej rozepínat? Až do tebe naletí nějaký smažák co vidí místo aut dinosaury nebo bloncka píšící sms,budeš rád že ten pás máš zapnutý a minimálně si nevybiješ všechny zuby o volant.
Já pokud vím tak pás nemusíš mít zapnutý akorát při couvání
Tak normální člověk může bez pásů jen při couvání-řidič,dále pak v autech homologovaných bez pásů,tj do roku výroby 70? nwn do kdy.Takže při popojíždění v koloně by měla bát osadka připoutána.Statisticky řečeno jen jednomu z milionu nepřipoutaných toto zachrání život a daůší statistiky rvdí že nejvíce nehod se stane do rychlosti 50km/hod-kdy pásy zachrání život všem připoutaným.
Můžete to, prosím, doložit rozsudkem, abychom pochopili, zdali se jedná o stejný případ, jak se ptá tazatel? Dost často se rozsudky nedají napasovat na konkrétní případ.
Děkuji
Tam jde právě o ten pohyb, když to stojí. Když stojím, tak pás mít nepotřebuji, potom o metr popojedu a pás mít musím, potom zase stojím, pás mít nemusím a tak stále dokola.
nemusím, ale můžu, hned je problém vyřešen. Nevěřím tomu, že si někdo v koloně, při popojiždění, když stojí na pár vteřin či minutu, odepíná pás. Proč by to dělal?
Když se přířítí feták a udělá bum, tak plechovka poskočí na přední plechovici a dostane zpětný ráz, možná odepínač by poté, rád měl kšandy zapnuté a nikoliv odepnuté
I v koloně jsi účastníkem provozu, nejsem si jistý, ale nejspíše by jsi měl mít pásy celou dobu na sobě. Jinak nedělej machra bez pásů jako spousta ostatních.. výmluvy typu, že ho pás škrtí nebo podobné jsou trapné a nechápu logiku nepřipoutání, i když jedeš třeba 100 m k sousedům. Stát se může cokoliv a život je to nejcennější, co máme.
Prave proto kdysi zamestnanci spoju meli oficielne moznost jezdit v obci od baraku k baraku bez pasu.
Nevim zda to plati i dnes (a pro koho vsechno vlastne).
páč jste ještě neměl nehodu. Víte kolik řidičů zemřelo, páč nemělo pás? Nebo těch, co jsou pomlácení a s pásy by to měli menší?
Přeji krásný den.
To si děláte legraci? Najet tyhle kilometry a nemít nehodu? To snad ani není možné, nemít nehodu. Sice málo a drobné, ale také byly.
To že řidiči zemřeli, že měli nehodu - za tím vším vidím neřidiče. Každý dnes dostane řidičák a ví, že má auto kola a to je vše. Můžete každému povídat, že je třeba být vyježděný a předvídat, jenomže každý je machr hned po ujetí 10 km a neví co udělá druhý, co ho čeká za zátočinou apod. V tom jsou ty smrtáky, ne v pásech. A to já nejezdím nějak pomalu, ale chce to vědět, kde si to člověk může dovolit. Také ještě člověka lecos překvapí, ale spíše vyjímečně. Stejně jako s těmi plnými čárami, dnes se malují všude, za pár let už nebude možné předjíždět téměř nikde a je to jenom pro něčí alibizmus. (Co se udělalo proto, aby se tam příště nestala nehoda? Namalovali jsme tam plnou čáru.) To stejné i s tím kácením stromů okolo silnic. To jsou takové kraviny, nad tím zůstává rozum stát.
Ještě k těm plným čarám - vemte si Německo, nebo Rakousko, tam jedete v zátočinách kde není vidět a jsou tam všude čáry přerušované a proč asi. Jsem řidič tak musím vědět, kde mohu předjíždět a kde ne, to snad je ve vyhlášce jasně řečeno, tak nač plné čáry. Ty by měly být jen vyjímečně, kde si to jinak nelze odvodit a i tak to bylo původně myšleno. Dnes se toho jen zneužívá.
Nechci ti nějak kazit iluze,ale tohodle luxusu si užívej jen pokud máš auto bez airbagů. Jestli máš auto s airbagem,a někde narazíš víc,airbag ti v lepším případě jen srazí vaz,v horším dojde přímo k dekapitaci-a jestli myslíš že jsi takový borec že se udržíš,tak se rozhodně neudržíš. A ono i v autě bez airbagů proletět čelním sklem nebo se proletět po interiéru,musí být zážitek který bych si rozhodně nepřál skusit a musí to v lepším případě i celkem bolet.
Airbag se vystřelí s určitým zpožděním,jsou tam čidla,pak se informace musí zpracovat v ŘJ a teprve potom se airbag vystřelí,a než se nafoukne to jsou taky nějaké milisekundy. Když nemáš zapnutý pás,tak v době kdy se airbag začíná nafukovat,ty letíš na palubní desku-tím pádem tě ten airbag straqšnou silou hodí zpět a žádná krční páteř to nemůže vydržet. Když máš airbag,jsou tam pásy ještě s předepínačem,které tě zamáčkou víc do sedačky a povolí teprve až je airbag vystřelený
Kácení stromů u silnice je hovadina,ale jestli někdo myslí že bude největší frajer tím že se nebude poutat..no každýmu co jeho jest
ted jsem to chtěl napsat.. můžeš mít i 10 mil. najeto, jakmile do tebe někdo z jakehokoliv důvodu, podivného, možného nebo nemožného napere zezadu a ty to pošleš do toho před tebou, sepnou bagy, pokud je máš, a pravděpodobně ti to ustřelí palici.
Co máte pořád s tím, že do mě někdo napere zezadu, proč by to dělal? Už to vás někdo napral zezadu? Musím také koukat do zpětného zrcátka. To jsou řeči, kdyby, kdyby. Kdyby jsme se řídili pořád jen tím, kdyby, kam by to došlo. To bychom nemohli dělat nic. Nemohu mýt okna, co kdybych vypadl, nemohu jít po schodech, co kdybych uklouzl apod. Vždy může být nějaké kdyby.
Jo chtěl bych tě fleku vidět,jak stojíš na dálnici v koloně,na jedný straně auta,na druhý svodidla a vidíš jak se na tebe řítí nějaký nafetovanec..určitě ti hodně pomůže se dívat do zrcátka.
A nejde jen o zadní náraz,jsi pořád jenom člověk a i přes veškerou vyježděnost chybu udělat můžeš. Nebo můžeš nebezpečí uvidět tak pozdě,že nestihneš reagovat-a nemusí to být tvoje vina.
Pak je právě ten airbag klubající se z volantu,to poslední co v životě uvidíš.
Kdyby byly v zadku ryby tak by nemuseli bejt rybníky Jde o to že příčetný člověk když jde něco dělat,tak riziko minimalizuje,nezapnu míchačku s prodřeným káblem,nepůjdu na lešení který se kimácí,nebudu opravovat auto který se mi na zvedáku houpe tak tak že spadnout,a dám si třeba hlavu rovnou pod motor. Ten pás to máš to stejný,proč věci dělat s normální mírou rizika,když jdou i smrtelně nebezpečně
Tak já vám ještě něco povím, už si přesně nepamatuji, kdy byly pásy povinně nařízeny, ale do té doby se jezdilo v pohodě bez nich a nikoho ani nenapadlo, že vůbec někdo někdy nějaké pásy vymyslí. Je to jen byznys, aby výrobci měli co dělat, je to stejné jako letní a zimní gumy, dříve se jezdilo také na jedněch, v létě i v zimě a nikomu to nevadilo. A jezdilo se také na sněhu, za mrazu a tak dále. Dokonce se ani nesolilo. To vždycky nějaký chytrolín něco vymyslí a 90% národa tomu věří. Ohání se statistikami, ale jsou ty statistiky pravdivé, nebo uzpůsobené svému účelu?
Pro fíka - na dálnici jezdím velice nerad. Z jednoho prostého důvodu, že je tam věčně nějaká nehoda a nebaví mě tam potom čumět v koloně 1/2 dne. Otočit se není kde. To raději jedu bývalou silnicí, alespoň je to tam zábavnější, i když jsou tam uzavřené obce a otočit se tam mohu vždy. A také jsem nikdy netvrdil, že nědělám chyby, chyby děláme každý, jen tvrdím, že mám zkušenosti, které se nijak nelze naučit, jenom ježděním. A ono je opravdu znát ty najeté km, je obrovský rozdíl mít najeto 1.000, nebo 100.000, nebo 1.000.000 km. Ještě poznámka - ty nehody na dálnici - ta jednotvárná jízda řidiče doslova ukolébá a usne za volantem, proto to do vás zezadu napálí, protože spí - vlastní zkušenost, zvláště po jídle a v horku.
Ono se fleku všechno vyvíjí. V 20 letech se taky jezdilo na galuskách a kolech s drátovým výpletem,auto se startovalo klikou a o nějaké pasivní bezpečnosti nikdo nic nevěděl. V 70 letech kdy začínala postupně houstnout doprava a s tím i související jev že jezdilo stále víc lidí s málo zkušenostmi a vznikali hrozné nehody,začalo lidi napadat jak udělat auta bezpečnějši. A díky bohu za to-jako první auto jsem měl před 15 roky starou škodu 100 po strejdovi. Mladý šašek ve starým rezavým křápu jsem machroval že už jsem taky řidič. V zatáčce mě to střelilo na štěrku,v 60 jsem slítl do struhy a pravou stranou vzal strom. A řeknu ti byl jsem rád že tam byli aspoň ty popruhy na seno a neprolítl jsem čelním sklem. Měl jsem obrovský štěstí že jsem jel sám,kdyby tam byl spolujezdec,tak to má jistý,protože ta kastle byla na straně spolujezdce zmuchlaná až na sedadlo. Jsem měl neuvěřitelný štěstí že jsem měl jenom dvě zlomený žebra. S dnešní fabií jsem viděl téměř identickou nehodu a ta fábka měla jen pomuchlaný bok a lidem uvnitř se nestalo vůbec nic-kromě toho že si prdli do spoďárů.
Takže za mě,pasivní bezpečnost at klidně vyvíjí, Ekonormy a různý asistenty kecající do řízení at si strčí do zadele,ale ono opravdu jezdit každodenně s autem s úrovní pasivní bezpečnosti 60 let,bych teda vážně nechtěl. Zvlášt s tím kolik jezdí různých nemrhcoulů,fetek,ožralců,kčiltovkářů a kdoví čeho ještě. Pokud to auto pás má,a nedávat si jej jenom z nějakýho nespecifikovatelnýho odporu,mě přijde teda dost podivný
No, ono si asi taky přesně nevzpomenete, že v době, kdy nebyly povinné pásy, se po silnicích pohybovalo ne 10x, ale 100x méně vozidel a i když procento nehod ve vztahu k počtu vozidel bylo vyšší, absolutní počet nehod byl nesrovnatelně menší. Takže to není jen o byznysu.
Co se pneumatik týká, tak v době, kterou si ještě hodně dobře pamatuji a kdy jsem já začínal řídit, se pneumatiky "pekly" víceméně z jednoho druhu gumové smězi a zimní a letní rozlišoval vzorek. Dnes je výroba pneumatik velká alchymie a opravdu pneumatiky, označené jako letní, mívají v zimě katastrofální jízdní vlastnosti. Naopak to až tak strašné není.
Abych vám jen neoponoval, máte pravdu v tom, že hodně je v umění a vyježděnosti řidičů. Špatnému řidiči nepomohou ani bezpečnostní pásy ani špičkové zimní pneumatiky v zimním období. A těch špatných řidičů je mezi námi pohužel hodně moc.
Tak ty pneumatiky, co se týká hluku, v tom je obrovský rozdíl. Měl jsem auto s diagonálními a potom se už nedaly sehnat, tak jsem koupil ty slavné radiály a já jsem myslel, že mám jiné auto. Právě ten hluk vevnitř, to bylo příšerné. Ono je to jasné, ocelové kordy proti textilním, se nedá srovnat. Textil už z principu ten hluk tlumí. Je ovšem zase jasné, že byl častěji defekt, každá blbost tu gumu propíchla. Vzpomínám, jak si v Praze lidé stěžují na hluk, tak snad něco vymysleli s povrchem vozovky, ale že by to výrazně ovlivnily pneumatiky, o tom ani slovo, no oni už si to lidé nepamatují. Dalším zdrojem hluku je opravdu povrch vozovky, někdy se vjede na úsek, kde ten hluk je daleko menší, jenomže po pár km se vše zase vrátí na tu nadměrnou hlučnost a hluk jak je známo, přispívá výraznou měrou k únavě řidiče a jsme u spánku a tak je to všechno propleteno, jedno s druhým.
A co příroda, všude ty stohy pneumatik.
Ano bylo to tak ale v té době kdy se zavedli pásy jezilo podstatně méně aut, jezdilo se menší rychlostí atd a totéž s pneumatikami .Jak psal Satam! Klidně si to považuje jen za buzeraci ale to poznáš až i přes tvé zkušenosti a předvídavost to do tebe napere nějaký cvok.
Taky se (někteří ještě vzpomenou) montovala do vozidel obyčejná skla, která se po poškození nerozsypala na kostičky. Velmi ošklivé úrazy to byly. Taky byznys?
Něco Ti Fleku povím-seš velmi blízko k nehodě s tím svým psotojem: Jen počkej dřív či později uděláš chybu a pokud si myslíš že jsi perfektní-tak věz že ne.nezapomínej že "pýcha předchází pád!" A ještě jedno raději zde neodpovídej ,tvou radou zde nabádáš jen k maléru!
Už to vás někdo napral zezadu?
Ano. Opravdu to nebyl zážitek, který bych si chtěla zopakovat, přestože jsem byla jen spolujezdec - a s pohledem do zrcátka to taky nemělo nic společného - ten za námi nedobrzdil a uhnout nebylo kam.
Hále lůja,že jezdím warbecem 311 a ten nemá pásy a tak to neřeším.
Jinak se dá přes doktora sehnat ,,papír,, že nemusíte používat pás.
Právě proto jsem zde psal o rovnosti občanů před zákonem. Jak k tomu přijdu, když pojedeme za sebou a oba nás zastaví silniční kontrola. Vy pokutu za nepřipoutání nedostanete, ale já, když se nepřipoutám, tak ano. Při tom mám drahé moderní auto, které má mnohem více bezpečnostních prvků v karoserii než Váš Wartburg 311. To ale Policii ČR vůbec nezajímá. Spravedlivé by bylo buď všichni, nebo nikdo.
Obdobná situace je s emisemi. Pro diesely by měl být stanoven jednotný emisní limit, který by museli splňovat všichni. Jinak se mi může soused, který má staršího diesela bez filtru pevných částic, smát z plna hrdla, když si mu postěžuji, že mě právě vyhodili z STK pro poruchu tohoto filtru. Moje auto i s porouchaným filtrem pevných částic kouří mnohem méně než jeho starý diesel, ale jezdit s ním nemohu. Musím si za 20 tisíc Kč koupit nový filtr. To je česká rovnost občanů před zákonem.
Toníku, to snad nemyslíš vážně!
Spravedlivé by bylo buď všichni, nebo nikdo.
To bychom museli stará auta dát do šrotu, páč tam nejsou kotevné úchyty na pásy? Nebo starý nafták, který nemůže mít tak dokonalé spalování, taky do šrotu?
Pak přijde někdo podobný a sdělí, když nemůžeš stihnout přejít přes silnici za krátkou dobu, jako jiní, mladší tak ...
Pleteš si rovnost před zákonem s technickými vlastnostmi.
Upřimně, nějak se mi nezdá, že by tento příspěvěk napsal opravdu Tonda, spíše že se za něj někdo vydává.
Hádat se tu s fleklem nemá cenu. Každý ví, že na silnici potkáte denně takových blbců, co nedávají přednost, nepoužívají blinkry, hází myšky a buh ví co. Jenom trouba si nevezme pásy, které ho nijak neomezují. Můžeš být řidič jakýkoliv, ale v provozu nejsi sám. Já jsem se naučil takovou dobrou poučku. Stačí si vzít na vědomí, že tě všichni v autech chtějí zabít a podle toho jezdit. Dvakrát rozhlédnout. Mít rozestup. V zatáčce mít prostor na manévr pokud někdo pojede rychle v mém pruhu. Někdo může udělat chybu nebo je to prostě i*iot. Každopádně proč nebýt obezřetný a snížit riziko na minimum. Jinak to s tím marketingem nesouhlasím. Pásy jsou samozřejmost. Pneumatiky se pořád vyvíjí a chtěl bych vás vidět dnes na těch starých.
Jednoho blbce, nebo spíš blbku, jsem potkala dneska. Na křižovatce, kde je jediná možnost odbočit vpravo, zastavila, rozhlédla se - a suverénně to otočila doleva do zákazu, kde mě málem sejmula na přechodu. Možná je to trochu mimo, ale potřebovala jsem si postěžovat".
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.