Nejste přihlášen/a.
Má prosím někdo zkušenost o opravou el. stahování obou předních oken u Fabie1 (2005), které občas funguje a pak zas dlouho ne.
Panel se spínači/ovladači (sdružený s centrálním zamykáním) jsem vyměnil a problém je někde dále v el. okruzích vozu. Pojistka na okna je také OK.
Kde dál mám prosím hledat např. špatný kontakt, či relátko?
Děkuji velmi za radu či link na el. schema připojení el. ovl. oken u Fabia 1 typ 1.2 benzín 47 kW z r. 2005.
Díky, taky mne napadlo, že může být prodřený kabel někde...stát se to může, ale nejhůř hledá..:o) já bych potřeboval vědět co je v cestě ovládání, jestli to má spojení s řídící jednotkou či kam se dál dívat. Motorky jsou ok když to sem tam stahuje nahoru i dolu. spinače taky. Vakl někde u dalšího propoje? Prostě kam vedou všechny dráty od ovládání.
leda prd..jste všeci vedle jak ta jedle...je v čudu stahovačka okna..zrovna jsem to řešil v únoru.. potřebuješ koupit tohle:
skoda-dily.cz/... (pokud je to řidičovo) ... na fotce č.3 vidíš na těch ližinách takové bílé "nesmysly"spojené s kovovou sponkou ve kterých je ukotveno sklo a ty se rády ku*ví...ono někde jde najít i samostatný výrobek, ale teď nevím pod čím jsem to hledal..minule jsem to bohužel našel až když jsem to měl opravené...
btw..klasická vada fabií...je úplně jedno jestli koupíš originál nebo čínu...kvalita toho plastového zmetku je stejná
určitě moc díky..ale napadá mne...proč nejdou stahovačky současně na levém i pravém okně? oni buď fachají spolu v pořádku nebo ani jedna...si myslím že to bude spíše ten cvaklej kablík uvnitř dveří...nebo jeho vyústění do prostoru kabiny či motoru. Kždopádně si nejsem jistej vůbec že to najdu...uff díky za tipy.
Krtku nejvíc vedle jsi ty.Četl jsi otázku? "Okno občas jde, občas ne." Tím pádem to nebude plastovým držákem, to by se sklo šprajclo nebo by spadlo dolů.Bude to těma kabelama v průchodce.Ta průchodka jde normálně stáhnout-vyvlést a asi tam uvidíte něco takového.Já to řešil provizorně na oktávce čokoládou asi před rokem a furt tam je a funguje to
ano četl...a vím, že tam má napsané "občas jde občas ne" tím to však začíná...kdybych nemluvil z vlastní zkušenosti tak tu můžeme polemizovat nad x variantama...já si taky říkal..to bude ovladač nebo někde skříplej kabel.. ovladačem to nebylo (měl jsem náhradní a zkoušel) a u elektromechanika jsem nechal zkontrolovat kabely...ty byly netknuté...pak jsem to nechal být a jednou zapomněl..a ejhle...v únoru..v Jeseníkách při -4% kilometr před cílem mé cesty jsem potřeboval vyvětrat, stáhl okýnko a pak mi to jen ve dveřích poprasklalo a držáky v pr*eli...takže vím co mluvím
Želbohu - možností je podstatně víc - z vlastní zkušenosti. Primárně samozřejmě rozlámaná kabeláž v husím krku u pantů dveří. Ale pak mnoho dalšího - od zoxidované pojistky přes nejisté ukostření, popraskanou PCB v jednotce dveří... až třeba po komfortku nebo CAN bus. Trpělivost, obvykle hodně času... a měřit, měřit - jak už v úvodu napsáno. Existuje "snadné" řešení - najít dobře vybaveného autoelektrikáře, který tam nacvaká své zkušební konektory a vidí za chvilku co a jak. Také bych takového potřeboval... Dejte vědět psm.
Mám stejný/podobný problém a moc mne to trápí. Fabia 1 (r.v. 2007) , přední okna elektrická, zadní na kličku. Nefungují obě přední. Dosavadní pokusy řešit: 1) kontrola kabeláže u pantu dveří 2) výměna ŘJ komfort 3) výměna panelu tlačítek (okna, centrál). Zbývá tedy J386, tj. modul u motorku ve dveřích řidiče a pak trochu neschůdná kontrola kabeláže k centrální ŘJ vozu. Bohužel nemám aktuální schémata k mému roku výroby.
Díky moc za reakci, vážím si toho. Motorek stahování jsem měl dole, i jsem se díval do ovl. jednotky, co je jeho součástí. Vše čisté, vodivé. Piny jsem neohýbal - tedy snažil jsem se. Kontaktol všude. Kabeláž jsem prohlížel vysápnutou doma v kuchyni...také nic. Bude to nejspíš chtít odborníka s připravenými testovacími konektory.
Neměl by někdo příslušné schéma k elektroinstalaci dveří řidiče (Fabia, r.v. 2007, model 2008, tzn. u pantů 4 svorkovnice, tj. modrá, bílá, hnědá a černá; do modulu řj dveří na motorku stahovačky jsou 2 svorkovnice (6ti a 8mi pólová).
Auto s elektrickým ovládáním oken jen vpředu, centrálním zamykáním a DO, el. zrcátka a jejich vyhřívání.
Předem moc děkuji za zprávu. Pavel
Díky za odkaz na stažení DP. Hned jsem stáhl. Bohužel, je to ale zase jen aktualizace maximálně do modelu 2002 a to mé auto je r.v. 2007, model 2008; 1.9 TDI motor AXR (jiná instalace) a dráty/konektory ve dveřích jsou také úplně jiné než třeba model 2002. Myslím, že ve schématech už trochu číst umím, ale potřeboval bych novější, tj. něco k modelu 2007, resp. 2008. Konkrétně do řj dveří řidiče (J386) jsou zastrčeny 2 konektory, tedy jeden 8 pin a druhý 6 pin. Jedná se o modifikaci s centrálem, el. ovl. zrcátek, elektrická jen přední okna. Pro info - u modelu 2002 jsou dle schématu také 2 konetory, ale každý po 12 pinech. Takže opravdu něco jiného.
Nějaká rada - jak bych se mohl dostat ke schématu dveří řidiče pro modelový rok 2007/2008 s konektory viz výše?
rok 2007 je už snad Fabia II, ale možná dojížděla ještě F 1.
Jiná schémata neznám.
Po roce 2002 už jsou dveře po CAN s dveřníma jednotkama (motorky oken jsou i dveřní jednotky) a to by mělo být až po rok 2006 (2007?) bezezměn.
Ano, oproti provedení FABIA 1 (cca do roku 2004) jsou tam fakt dost zásadní změny. Nejen v kabeláži, ale i moduly řj J386 (s motorkem stahování) jsou úplně jiné a jiná zapojení vč. barev vodičů. Bez náležitého schéma pro mé provedení (r.v. 2007) jsem docela ztracen. Nepomůže mi ani schéma z Roomsteru, i když je toto auto deklarováno, že má předek stejný jako Fabia (i má přední dveře připojeny na 1 vícepinový konektor versus u Fabia 1 jsou to 4 konektory (hnědý, bílý, černý, modrý).
No snad (doufám), že si to přečte někdo, kdo ví - kde stáhnout schémata pro Fabii 1 2005+ a pomůže... Díky.
Docela bych po tom chtěl trochu pátrat. Tyhle špeky mě zajímají. Dal by jsi mi čísla dílů jednotek dveřního stahování? Z VAGu nebo přímo očima přečíst na motorkách?
Díky, případně sem vložil foto, jak to vypadá pod tapcem a jak koenktory na jednotce motorku.
Celá ta změna nastala s přechodem z CAN Bus na LIN Bus u vozidel vyráběných po 08.2004 (tzn. modely 2005 atd), a to z důvodu úspory materiálu (méně drátů) a umožnění většího/rychlejšího přenosu dat. Projevilo se ve více funkčních skupinách vozidel a markantní je to zejména u "komfortu" J393 (dveře J386-9, radio J559, diagnostika, klimatizace J301, regulace napětí J519...)
Věřím, že bych byl schopen to vrátit do funkčnosti, ale bez příslušných schémat, abych mohl identifikovat piny v zařízeních to půjde jen velmi těžko. Možná někdo, kdo má ElsaWin by mohl pomoci.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.