Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

VW Golf IV 1,6 16V

Od: johnny1 odpovědí: 8 změna:

Chtěl bych se zeptat, proč motory 1,6 16V 77kW, například s kódem AZD u VW Golf IV většina nedoporučuje? Mají nějaké zásadní problémy? Jakou mají průměrnou spotřebu paliva? Prý se auta s tímto motorem i špatně prodávají, proč? Jaké jsou nevýhody těchto motorů, že je většina nedoporučuje? Uvažuji o něm, opravdu ho nemám kupovat? Je koupě auta s tímto motorem riziko? Děkuji za radu

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

No osobní zkušenost s ním nemám ale měl ho kámoš ve fabii a moc si ho nechválil. Poruchový ani není ale líný a žravý.Jeli jsme spolu na dovolenou do Chorvatska ,já se starou dobrou feldou 1,3 se spotřebou 6.5-7 lit. a on se pod 8 litrů nedostal (měřeno podle tankování né PP)

vernon
Tento motor se do žádné škodovky nemontoval...
doplněno 07.05.17 15:22: Vlastně blbnu, montoval. Sorry...
svata
Jel jsem s nim 400km a spotřeba kolem 7,5.

 


0x

Dočetl jsem se, že motory VW 1.6 16V, o kterých je tady řeč, jsou výrazně "nadčtvercové" motory (malé vrtání, vysoký zdvih, konkrétně 76,5 x 86,9mm), což předurčuje jejich chování. O závadách těchto motorů se moc nemluví, zato jejich neochota se točit (důsledek toho nadčtverce) se přetřásá všude. Vyšší spotřeba jakbysmet.

Vlastní zkušenost dodat nemohu, takže dál nemám, co říci.

 

tycoon*

0x

Zásadní problémy nemá. V Golfu IV měl ještě řemenové rozvody, které se musí pravidelně měnit a jsou celkem drahé (dva řemeny, napínací kladky, vodicí kladky, vodní pumpa). Průměrná spotřeba na spritmonitoru 7,6, což není špatné (osmiventilový 1.6 74 kW, který se taky do Golfu montoval, tam má průměr 8,1). Riziko může být spíše převodovka. U Golfu IV bych šel asi do dvoulitru.

 


0x

Klidně ho kupte, pokud se vám líbí, Golf IV je dnes už tak stará a většinou odhoněná ojetina, že se vám závady nevyhnou u žádné motorizace. U 16V benzíňáků je ale servis většinou dražší, než u 8V nebo paradoxně i dieselů. Hlavně rozvody jsou pálka. Jinak často odchází různé snímače, lambdy a ložiska kol. Benzíňáky víc trápí koroze výfuku. Čtyřkové Golfy měly také velmi nekvalitní interiéry, všechno se odíralo a loupalo. Sehnat dnes pěkný a nestočený kus je už docela utopie. Já už bych dnes celkově hledal jinde, lidé už by si mohli uvědomit, že existují také jiná auta, než jsou staré Golfy nebo Octávky. I když je pravda, že spolehlivostí a úsporností provozu (oboje se týká dieselů) jen těžko hledají konkurenci.

 

johnny1

0x

Jaký mají tyto motory 1,6 16V 77kW AZD u Golfa IV výkon? Dá se s ním dobře předjíždět nebo je to línější? Slyšel jsem i o tom, že tyto motory berou olej, je to skutečně pravda? Jinak by mě zajímalo, proč těchto motorů u Golfa IV bylo málo? Většinou jsou u Golfů IV vidět motory TDI. To byly tyto motory tak nepovedené, že jich jezdí málo?

Předjíždět se dá, ale opatrně. Já mám Golf variant a v něm tuto motorizaci s kódem BCB. Nemůžu si stěžovat, najeto 270000 poctivých a v motoru se mi porouchal akorát čidlo teploty a regulátor alternátoru. Výfuk jsem měnil teď, r.v. 2003. Olej nebere snad ani deci, měním longlife po cca 2 letech a 18 000 km. Nemám žádný problém. Ovšem baští to N98 a ten je poněkud dražší. Na rozjezd trochu línější, výrazně zabírá u cca 3700 otáček, ale kombíku by samozřejmě slušelo TDI.Ale já nejsem žádný pilot. Spotřeba dlouhodobá 7,0.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]