Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Alternátor a dobíjení baterie ve Felicii

Od: sualk* odpovědí: 10 změna:

Kdo dokáže poradit?

Kontrolka dobíjení ve Felicii při volnoběhu téměř zhasnutá. Po zvýšení otáček asi od 1000ot/min počne svítit a při dosažení asi 2000ot/min počne blikat. Při měření napětí na baterii je vidět, že alternátor dobíjí, protože napětí stoupá úměrně k otáčkám asi od volnoběhu k vyšším otáčkám asi od 13,7-14,5V. Podotýkám, že jsou vyměněny uhlíky včetně regulátoru a ložiska. Zkontrolován byl i stav kroužků i výkonové diody na zkrat.

PS.: Vzhledem k tomu, že v novém regulátoru byly již uhlíky zabroušeny a kroužky vypadají velice dobře , tak Jediné co mi ještě napadá je, že některá z diod je přerušena. To jsem ovšem neměřil, nebot bych musel odletovat statorové cívky alternátoru od usměrňovače. Ještě je možné, že by baterie měla již malou kapacitu a nestačila by vyhladit napětí usměrńovače alternátoru.

Umí někdo poradit, abych případně znovu zbytečně nerozebíral alternátor?

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

zdeno*

1x

Taky mám špatnou zkušenost s opravou alternátoru a to ve specializovaném servisu. Opravený alternátor vypadal jako nový. Po ujetí 50 km už zase nedobíjel. Vyměnili všechny diody - 10 ks, ložiska. Věděl jsem že nevyměnili regulátor (s uhlíky - ty byly dobré) tak jsem koupil nový regulátor a už to bylo v pořádku. Původní odhad ceny byl 800Kč, maximálně 1300Kč. Konečná cena byla 1617 Kč a opravu jsem si musel dodělat výměnou toho regulátoru, takže + 180Kč. Takže v tvém případě zbývají opravdu už jen ty diody. A nepáral bych je jednotlivě jako mechanik z mého specializovaného servisu, ale koupil bych kompletní diodový můstek za cca 250Kč. Jednotlivé diody mě (v tom servisu) přišly mnohem dráž). Více možností/závad tam už být moc nemůže, snad špatný kontakt, např. ukostření. Zd.

sualk*

Díky. Ukostření je vpořádku . Kdybych měl osciloskop tak bych okamžitě zjistil zda jedna či více diod nespíná, ale takto musím vše znovu rozebrat a proměřit ty diody na sepnutí.

 

jabraka*

1x

Především v alternátoru jsou mnohem důležitější proudy,než napětí naprázdno.Také regulátor nastavuje budicí proud do rotoru přes budicí diodu Kontrolka je nastavena tak,že když regulátor sepne proud do akumulátoru,kontrolka zhasne.

To že by napětí na výkonových diodách je pulzující,vůbec není na škodu,chemizmus obnovení elektrod v akumulátoru probíhá ve výhodnějším režimu při pulzujícím proudu.

JABRAKA

sualk*

To, že pulzující stejnosměrné npětí baterii neublíží vím také.Též jste mi poslal krásné obrázky.ovšem nevyjádřil jste se k mé úvaze v PS:, což by mi potěšilo, ale takto jste mi vážně neporadil.Přesto díky za snahu.

 


0x

a co relé alternátoru

sualk*

Jaké relé? Alternátor má elektronický regulátor a buzení do rotoru asi přímé.Nevšiml jsem si pomocných budících diod při rozebrání alternátoru.

 

jabraka*

0x

Ještě kousek altíku:

JB

 

jabraka*

0x

A ještě regulátor:

JB

 

ener

0x

nedávno jsem toto teké řešil,když jsem porovnal cenu a vynaloženou námahu na opravu tak jsem koupil alternátor nový.Nebral jsem originál ale alternativu od ,,soudruhů z činy,,rozdíl byl jasný 1500,- nebo 3000,- vše je stejné kromě slepice ve znaku otvory pro upevnění seděly přesně a změření ukázalo že to je ok.Mám to na 1,3mpi z roku 99. www.autodily1.cz . bez problémů.

sualk*

Jde mi o princip a znalost problému opravy, ale přesto Vám díky.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]