Nejste přihlášen/a.
Mám Okt. I,2004, šestikvalt, najeto cca 200 tis. a jelikož mám opravdu velké zkušenosti se Škodou 1203, tak mi nejde do hlavy, že se v převodovce nemá vyměňovat olej, resp. že se jedná o doživotní náplň. Máte někdo fundovanou odpověď?
Náplň je doživotní, což znamená do konce životnosti převodovky. A je to nesmysl. Výměnou samozřejmě nic nezkazíte. Pokud si tedy nechcete životnost převodovky zkrátit.
Náplň v automatické převodovce bývá taky doživotní, ale její výměnou aspoň párkrát za provoz auta výrazně oddálíte repasi.
Když koupím ojetinu, tak také vždy hned vyměním všechny náplně.
Koncern VW se nijak netají tím, že životnost převodovek stanovuje na 250 tkm. A tolik ty převodovky na jeden olej skutečně vydrží, většinou až kolem 300 tkm se začínají objevovat problémy. Pokud chcete, aby převodovka vydržela déle než je naplánovaná životnost, tak olej určitě měňte. Problém však je, že tyto převodovky už nemají výpustný šroub a výměna přes dolévací otvor není optimální.
to je věčné téma a stejné jako, zda se mění olej v diferenciálu... ano, protože věkem a teplotou se mění původní vlastnosti oleje. V automatické převodovce mám doporučeno poprvé měnit po 160tis km a pak každých dalších 60tis. Stanovil jsem si svůj interval tj poprvé to bylo cca 170tis km a teď měním každých 100tis km...
V diferenciálu jsem měnil poprvé při 270tis km.
V automatech se mění běžně, protože je to celkem "levná" prevence, zatím co u manuálů mi to přijde daleko vzácnější, ale stejně potřebné.
mám Hondu s automat. převodovkou a v manuálu je výměna oleje v převodovce plánovaná po 80tis. km. nebo 6 letech. takže tam je to jasné. jen pro info. cena v autoriz. servisu se liší několikanásobně. od 15 stovek do 7 tisíc.
jen upřesním, ta aut.převodovka je robotizovaná i-Shift, takže se jedná o normální převodovku, kde nějaký servomotor řadí za vás
Nikde není napsáno, že se olej nemá vyměňovat! A prosím, nemíchat mechanické a automatické převodovky, je to velký rozdíl!
Jinak moje zkušenost je taková, že při dobré údržbě a KONTROLE vydrží náplň mechanické převodovky až 500 tisíc km bez poruch, nepříjemných projevů a následků. Takže kdo chce měnit, budiž pochválen za péči o vozidlo, kdo nechce, nic proti tomu, dnešní převodovky se základní náplní vydrží neuvěřitelně moc.
Upřímně si neumím představit jak by ten olej po 500 tisících vypadal, Stačilo mě co jsem vypustil po 60 tis z mýho auta. Olej černý jak bota,plný kalu a na magnetický zátce dost kousíčků otěru. Po 500 tisících divil bych se kdyby to ta převodovka vydržela
Většinou vypadá skoro stejně jako nový. Jen není tak průzračný.
Proč by měl být černý, když v převodovce nevzniká žádný karbon a jiné úsady? Ty tam mohou defakto vzniknout pouze nekvalitním olejem.
Jestli po 60tis km vyteče z manuální převodovky černý olej a ještě je tam plno otěrů, tak bych tam přestal lít ten slunečnicový olej.
U většiny normálních aut olej není moc zatěžován, takže nedochází k jeho rychlé degradaci a vydrží klidně dostatečně mazat i přes 500tis km.
Tak jen doplním že se jednalo o olej 75W-90 GL-4 a částice otěru dostaneš z každý převodovky. Synchronizační spojky jsou v podstatě brzdy,které srovnávají rychlost koleček a od nich prostě otěr vzniká a nijak tomu nezamezíš. I od samotných zubů můžou vzniknout částice otěru. A takovou směs pak soukolí papá jen velmi nerado.
Proč je černý nevím,ale z každý převodovky je hnědý až černý. A určitě budu věřit tomu,že když má motorový olej i časový interval,tak že převodový olej vůbec nestárne,že se převodovka vůbec od motoru nezahřeje a že za nějakých 10,15 let nebude vůbec,ale úplně vůbec zdegradovaný. Tomu nemůžou věřit ani výrobci ve svých prospektech
Je to psáno, jen je třeba hledat. Bez výměny 500 tis. km není ani dobré jako vtip. Tak auto bych po vás tedy nechtěl.
Satam - "Nikde není napsáno, že se olej nemá vyměňovat!"
Nevím, jestli je to někde psáno u dnešních aut, ale u Forda z roku 1991, Forda 1993 a Jeepa 1995 to napsané bylo. Převodovky samozřejmě manuální. Všechna tato auta navíc postrádala výpustnou a kontrolní zátku, takže "dobrá kontrola a údržba" v podstatě nepřicházela v úvahu.
Před těmito auty jsem měl ještě několik jiných (včetně té zmiňované Š1203) a to, co se vypustilo z převodovky po pár desítkách tisíc km se dalo jen ztěží nazvat olejem. Dnešní oleje jsou určitě kvalitnější, ale nějakému "doživotí" bych rozhodně nevěřil.
Ahoj, nedovedu pochopit, jak můžou psát o doživotní náplni do převodovky. Já mám O2 1,9TDI v automatu, kde taky tvrdí, že je náplň doživotní. Ale není to pravda. Co jsem se dočetl a co mám od dobrého kamaráda automechanika, tak se automatu se musí dávat opravdu dobrý olej a měnit po 60 tisících km. U manuálu je to déle, takže já bych volil 120.000 km. At si každý píše co chce, olej stárne a musí se měnit a než mít problém s převodovkou, tak ho raději vyměnit. Ale jak jsem uvedel, pouze kvalitní a co tam patří. Velice dobrý je DIVINOL, pro který má distribuci velkoobchod APM. Je srovnatelný s Shell, Castrol, Mobil atd. a je za poloviční cenu. Vyrábí ho německá společnost, která patří nějaké universitě, která je vyvíjí. Za mě vyměň.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.