Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak odstranit závadu

Od: mirekstehlik odpovědí: 7 změna:

Dácie Logan MCV,

Při jízdě se mi rosvítila kontrolka huštění pneumatik. Překontroloval jsem tlaky v pneu. a jsou podle předepsaných tlaků. Kontrolka ale nezhasne. Prosím jak kontrola učinkuje. Děkuji za radu.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Kontrolka je přes řídící jednotku spojena se senzorama tlaku v pneumatikách.Takže na diagnostiku buď vymazat chybu nebo vyměnit : cena asi 1000kč pneumatiky-obchod.cz/...

Tenhle debilní krám k ničemu stojí litr? Uff.. To z té dáčie to nejde vymotnovat a jezdit bez toho? Sto třicet let to člověk stejně nepotřeboval...

Že se ty gumy-obchod za tu cenu nestydí, když origo stojí 250,- Kč/ks přímo u Dácie

 

kohout00*

0x

Je možné a dokonce i pravděpodobné že tlak je určován podle otáček kol pomocí čidel ABS. Když je kolo podhuštěné, tak za stejnou trasu se otočí vícekrát než nahuštěné normálně a snímače vyhodnotí, že je v něm nízký tlak. Zkontrolujte že je v pneumatikách tlak stejný a zkuste ujet třeba 20km aby snímače vyhodnotily že je tlak v pořádku. Pokud se pletu, tak mě prosím opravte, vím že to takhle funguje myslím u Octavií

 


0x

Pneumatiky dofúkat a senzory skalibrovat cez diagnostiku.Sú rôzne typy snímania podľa výrobcov.Dobrý pneuservis by mal tiež možnost kalibrácie.

 


0x

Neprohodili ti tam rezervu? Ta ventilek s čidlem nemá. Proklikej se tlačítkem (tam kde ukazuje teplotu a spotřebu) na položku setup a podrž dýl jak 3 sec. Bude blikat a pak zhasne, tehdy se nastaví nové referenční tlaky v pneumatikách. Pokud nepomůže, novou sadu ventilků 250Kč/ks.

 


0x

Ani jedno ani druhé ani třetí. Chyba se maže v menu palubního počítače hned za teplotou delším podržením při rozsvíceném nápisu SET UP, zařízení se tímzároveň kalibruje. Takže dofoukat na pžedepsaný tlak a pak zkalibrovat/vymazat chybu.

U Dácií II. řady (Logan II, Logan MCV II, Lodgy, Dokker, Sandero II) jsou v pneumatikách ventilky se senzorem tlaku a vysílačem pro palubní počítač. Případný vadný ventilek se dá vyměnit po demontáži pneu, originál vrntilek stojí v dacia servisu 250,- Kč. Mám jic 2 roky na Dokkeru 9ks (letní a zimní gumy + rezerva) a všechny jsou funkční.

Pokud tedy také máš rezervu, musíš zkotrolovat i její tlak, protože i na něj palubní počítač reaguje.

Většina z otho, co jsem tu napsal, je kupodivu v Manuálu (Návodu k obsluze). Je vidět, že ho čte málokdo.

V rezervě mám čidlo, protože jsem si ji sám doplňoval a ventilek koupil. Zda je čidlo v originálu, nevím, ale mělo by být, protože po použití rezervy to může uživatele mást.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]