Nejste přihlášen/a.
Zdravím vás milí rádcové.
Náhodou jsem objevil toto zařízení: diagnostikavozu.cz/...
V recenzích a diskuzích jsem nic konkrétního nenašel, jen to, že za takové peníze to nemůže fungovat a je to podvod.
Mě a asi i jiné řidiče by určitě zajímalo, jestli s tím má někdo osobní zkušenost a jakou, Mám na mysli především benzín, protože o naftě se dají zkušenosti vyhledat.
Že je to nesmysl a podvod, prosím nepište - takových názorů je v diskuzích plno od těch kteří to nevyzkoušeli. Piště jen své osobni zkušenosti (pokud máte) s tímto zařízením nebo seriózní vyjádření.
Za vaše zkušenosti a odborné názory předem děkuji.
Děkuji za odpovědi.
Také jsem si myslel a stále myslím, že je to nesmysl a podvod. Našel jsem toto odborné pojednání: motor-talk.de/...
Je ale zajímavé, že to někteří zkoušeli na naftácích a tvrdí, že to funguje. Možná chtějí, aby se nachytalo víc lidí (jsou škodolibí), nebo lobují pro prodejce.
Našel jsem hodnocení odborníka z DE, který NITRO OBD2 vyzkoušel, a pak testoval-měřil, co vlastně dělá... dělá to, že rozsvěcuje led diody, jinak na funkci auta nemá vliv. Je to podvod
Podvádění na (čipové) ladění s ecoOBD2 a nitroOBD2
ecoOBD2 a tuning adaptéry nitroOBD2
V relevantních internetové aukční síně a na čínských obchodních platforem, ale i s údajně renomovaných prodejců, OBD konektor se nabízel po určitou dobu, která může být neuvěřitelně nízkou cenu kolem € 20 až neuvěřitelné. Existují čtyři různé adaptéry, které by měly splňovat různé sliby:
Zelená , benzín ecoOBD2: ušetříte až 15% na palivo
modrá , ekologická OBD2 Nafta: ušetříte až 15% paliva
žlutá , nitroOBD2 Benzín: až o 35% vyšší výkon a až o 25% vyšší točivý moment
červená , nitroOBD2 Nafta: až o 35% vyšší výkon a až o 25% vyšší točivý moment
Celá věc by měla být úžasně dosažitelná:
Zvýšení výkonu vašeho vozu nebylo nikdy tak snadné. Stačí připojit zařízení Nitro OBD2 k portu OBD2 vašeho vozidla, zapnout zapalování a po cca 30 sekundách nastartovat motor. Po dalších 30 sekundách se Nitro OBD2 začne jeho optimalizaci a po asi 200 kilometrů, to znamená nitro OBD2 pro sběr dat a optimalizace, můžete si uvědomit, lepší a cennější moc náročné chování vašeho motoru. Nicméně, NitroOBD2 nemění výkonnost vozidla, ale optimalizuje využití stávajících zdrojů. Koordinace zdrojů je často upravena výrobcem na průměrný styl jízdy.
Tato skrytá možnost optimálního přizpůsobení zdrojů vašemu vlastnímu jízdnímu chování realizuje systém Nitro OBD2. V této technologii nedochází k žádným závažným zásahům, protože to také není nutné. [...]
Po zhruba 200 kilometrech, které samozřejmě nemusíte řídit kousek, NitroOBD2 shromáždil dostatek údajů, aby provedl úpravu. Poté box aktivuje požadované parametry a tím zasahuje do výkonu vozidla. Pokud není vliv NitroOBD2 již žádoucí, můžete ji jednoduše odstranit. Nastavení bude v tomto případě resetováno na tovární nastavení. [Zdroj: www.my-obd.de/Diagnose-Interfaces/ECO-GRUeN-V2-Benzin-sparen-sicher-einfach-fuer-alle-Benzin-KFZ-M::175.html]
Vyjměte klíč ze zámku Najděte konektor OBD2 (*) v autě a připojte Nitro OBD2 Vložte klíč do zapalování a klíč otočte do prvního stupně. (Nezačínejte vůz) Stiskněte resetovací tlačítko po dobu přibližně 5 sekund Po uvolnění tlačítka na tlačítko se chvíli počkejte asi 30-54 s (Nitro OBD2 chce komunikovat a vytvořit spojení s ECU) Spustte motor
Benzín NitroOBD2 chce perfektně rozpoznat vaše auto a ušetřit více paliva [Zdroj: www.aliexpress.com/item/10pcs- pro benzíny-NitroOBD2 chiptuning okno více síly točivého momentu NitroOBD2 chiptuningu pro-benzín / 32471622141.html]
Mimochodem, na kartonové krabičce v blistrové krabičce není nic "až do ... více", ale je "o 35% vyšší výkon" a "15% úsporu paliva" namísto "nahoru". Rozhodně by to mělo přinést tolik - bez ifs a buts. A funkce se říká, že "přemýšlí počítače ECU počítače". Takže tím, že změníme ECU, což by nemělo znamenat nic jiného, jako změnu mapy v Motorsteuergrät.
Samozřejmě, že jsem to také chtěl mít. To by bylo fenomenální. Jaký technický úspěch! Jak to dělají? Tak rychle si koupil několik částí a testoval. Je skvělé, že mám před sebou dlouhou cestu. Takže zapnul motor nitroOBD2 a odjel. LED diody na věc blikají v pěkném vzoru. Nikdo neví, co to znamená, protože bez ohledu na to, který obchodník se ptáte, neexistuje průvodce a všichni odmítají odpovědět na otázku významu trvale a jednotně. Ale pokud to funguje, je mi to jedno. Takže jdu před sebou na dálnici, někdy až 130 km / h, někdy víc, jak se ukázalo. Mohu s hrdostí říci, že můj T5 s 128 KW je již na cestě. 180 a více není problém, at už je plný nebo prázdný, na levém pruhu jsem už pronásledoval jedno nebo jiné "sportovní auto" svým nábytkem z hor. Zajímavé je, že i po více než 200 km vzdálenosti se nic nezmění. O 35% více energie by mělo být viditelné. Ještě rychleji, ještě šumivější, stále nevím co. Ale nic. Smůla.
Na cestě zpátky je čas vyzkoušet druhý adaptér. Teď by se mělo zachránit. Na cestě jsem použil 9 ... 12 l / 100 km podle palubního počítače. Mělo by být mnohem méně na cestě zpátky. Měl by být uložen více než jeden litr. Já řídím podobně jako předtím, ale je to střízlivý a palivoměr ukazuje to, co vidím jinak, když budu plavat rychlostí 130 km / h nebo prudkým. Žádné úspory.
Vrátit se domů, samozřejmě, chci vědět: co je uvnitř zázračných boxů, jak to dělají? Takže jsou případy otevřené nebo trýznané s děličem. V tom je docela podobná technologie. Stávám se, že mají dvě červené nitroOBD2 a překvapivě jsou oba různé. Zjevně existuje také vývoj elektronického odpadu.
Uvnitř nitroOBD2 (levý a střední) a ecoOBD2. Vše pro naftu.
Ve všech třech sadách je mikročip s 4 MHz křemíkem, několik zlovolných LED, napětový regulátor 7805, tlačítko a malé krmení SMD.
Desky nitroOBD2 (níže) a ecoOBD2.
První otázkou je, jak by měla být komunikace OBD II možná. Každý, kdo je s předmětem obeznámen, ví, že pro možné protokoly existují různé úrovně signálu. K-Line vyžaduje 12 V, zatímco mikrokontrolér v adaptéru pracuje s 5 V, takže je nutné provést úpravu. Pro tento účel lze použít operační zesilovače nebo měniče hladiny, jako například L9637 nebo MC33660. Nic z toho není k dispozici. CAN vyžaduje přijímač CAN a ovladač sběrnice. Přijímač může být integrován do mikrokontroléru, nikoliv však ovladač sběrnice. Pro tento účel se často používá MCP2551 nebo PCA82C250. Ale ani takový ani žádný jiný ovladač není k dispozici. Také žádné kondenzátory a odpory, jak jste potřebné pro potlačení RF. Věci se opravdu vzrušují se systémem SAE J1850: pro tento účel jsou také požadovány konvertory úrovně. Ale především by měla být spojena s vozidlem vůbec. S jedním nitroOBD2 se z čepů konektoru objeví, že neexistují žádné. Pouze kolíky 4-8 a 14-16 jsou vnitřní. SEA J1850 potřebuje kolíky 2 a 10. To neodpovídá prohlášení "se hodí pro všechny vozy z roku 1996", protože SAE J1850 bylo povoleno až do roku 2008 jako protokol OBD II.
To jsou některé nesrovnalosti, jak pracovat s protokoly a elektrickými signály. Ale možná vývojáři softwaru za adaptéry (pokud jste jen věděli, kdo je opravdu výrobce) jsou tak geniální, že nepotřebují tuto zbytečnou elektroniku. Konec konců, oni mohou opravdu něco jiného vytváří ne: Mapy ECU přes OBD2 protokolů změn (upozornění: můžete změnit mapy - ale rozhodně ne všeobecně, aniž by věděl Nepatřiž s OBD protokoly II a na to, co Car to je přesně)
Microchip PIC 16F59
Jeden další pohled na procesor: jednoduchý Microchip PIC 16F59 . Věc je 8bitový procesor s pouhými 3 KB programové paměti. Také jsem vyvíjel software pro mikrokontroléry. Nikdy bych však v životě neuvědomil, že v tak malém množství pamatuji dokonce rudimentární jakýkoli protokol OBD II. Nemluvě o tom, že vím, kam ukládat rozsáhlé mapové údaje, s nimiž chceme "přepočítat" ECU. Ale rád si to přiznám: možná že nejsem tak nadaný jako vývojáři v "nicaay" (jméno je na blistru).
Zůstává otázka přijímače CAN. PIC nemá žádné. Také by bylo obtížné představit, jak by měla být provedena 4 MHz křemenná CAN, ale bez přijímače CAN to vůbec není možné. Samozřejmě můžete vyřešit i software. Ale v 3 KB? Chlapci musí být opravdovými guruy - respektem.
Myslím, že PIC je tam jen v tom, takže zvědavý laik nehneď okamžitě odkryje adaptér jako falešné, pokud by tam bylo jen několik blikajících LED. Vypadá to, že v ní je vysoká kvalita technologie.
Na tchajwanských webových stránkách někdo (možná výrobce?) Ukáže ambiciózního "technik", který nadšeně dokazuje svým testerem kontinuity, že existuje skutečné elektrické spojení mezi kolíky konektoru a desek. Spolu s konektorem konektoru OBD II na stole je to velmi profesionální a důvěrně inspirativní. Nemám tušení, o čem ten chlap mluví, ale pravděpodobně je to nějaký úder za platnost jeho "měření".
Werbevideo für nitroOBD2 [Zdroj:
OK, pojďme jen jiný přístup: uvidíme, co se děje u různých portů OBD. Možná se můžete ještě něco naučit, když se podíváte na signály, které se posílají mezi řídicí jednotkou motoru a boxem pro překvapení. Takže připojte ECU, osciloskop a nitro / ecoOBD a překvapte. Nic. Vůbec nic. Žádné záškuby, žádné chvění, nic se neděje. Na libovolné cestě signálu se přesune pouze jeden bit nebo generuje signální okraj. Oh úžas. Pouze LED diody jsou připraveny k blikajícím nápaditým způsobem. Samozřejmě, pamět v PIC je dostatečná.
Tak jak to dělají? Jak se spotřebovává více energie nebo méně spotřeby paliva, když se mezi řídicí jednotkou motoru a adaptérem pro komunikaci neděje nic?
Odpověď je jednoduchá a zřejmá: testované zařízení jsou hovno, podvod, nepoctiví, chytání farmy . Každý, kdo si něco takového koupil, vyrazil peníze. Ve skutečnosti spotřebováváte ještě více paliva a výkon klesá, protože alternátor musí generovat elektrickou energii pro tento odpad. A i když to všechno funguje, musí být změna výkonu motoru kontrolována a schválena. Není-li do dokladů o vozidle uvedeno ladicí opatření, platnost schválení a pojištění vyprší. Efektivní tuningové adaptéry, které se snadno připojují a nezaregistrují se, je v každém případě nelegální.
Podporováno umístěním produktu
Florian Schäffer
Poslední změna 28.9.2017
Vytvořeno 23.2.2016
Nechat krabičku za 65 korun měnit nastavení motoru auta za statisíce a kecat do funkce řídící jednotce která stojí kolem 10 tisíc, to by riskoval jen blázen. Naštěstí je to jen nefunkční kus plastu který nedělá naprosto nic, takže snad uškodit nemůže. Btw. to co tvrdí výrobce že dělá zázračná krabička tak dělá automaticky řídící jednotka. V motoru většiny aut je senzor klepání (detonačního hoření) a podle něj řídící jednotka nastavuje optimálně předstih podle kvality paliva tak, aby se palivo co nejlíp využilo ale motor ještě nezačal klepat. A pokud motor senzor klepání nemá, zázračná krabička za 65 Kč ho nepřičaruje a s kvalitou paliva nelze nijak pracovat bez nebezpečí zničení motoru.
Tam je postup složitější, musíte ten bazmek narvat do výfuku a pořádně zajistit montážní pěnou.
Jen je třeba mít na paměti, že to u Trabanta dramaticky zvyšuje výkon, samozřejmě při takřka nulové spotřebě, tudíž je nezbytné koupit podobný podobný bazmek na úpravu brzd a podvozku.
Se vám divím,že na seriozní otázku odpovídáte takové kraviny.Zamyslete se nad sebou.
A co tak třeba pravidlo Z1? Nic?
Hele a má s tím konkrétní zkušenosti někdo u nás v CZ? Takový to rádoby odborný posudky z ciziny, kdy někdo něco napíše a pak to x stovek lidí kopíruje, to je na pytel. To je mor internetu, kdy se zjistí, že tisíce rádobyradilů vychází z jedinného zdroje.
Rád bych aby se ozval někdo, kdo řekne, zkusil jsem najel 500 km a nic, žádný rozdíl.
A já myslel, že v dnešní době už takovým hovadinám ani nikdo nemůže věřit. Jinak si ale myslím, že tato lacině vyhlížející plastová krabička dělá přesně to, k čemu je určená. Krásně v ní blikají ledky a tahá z hlupáků peníze. Powerboxy umí možná tak oblbnout hodnoty z čidla, aby motor přidal více paliva/vzduchu, každopádně pro provoz je to špatně. Chiptuning opravdu na úrovni stojí i desítky tisíc a ladí se pro každou jednotku zvlášt. Další stupeň je snad už jen magnetické usměrňování paliva k nižší spotřebě, zázračný přípravek, který nalitím do oleje opraví motor určený k GO, případně diagnostické přístroje, které odhalí zákeřné onemocnění i na flašce kompotu.
Myslíte si, že někdo přizná, že je na palici a koupil si tu kravinu? Už jste někdy slyšel, že by přes OBD2 konektor šlo nějak ovlivňovat ŘJ? A máte alespoň hodně mlhavou představu, jak by jste chtěl zvýšit výkon a snížit spotřebu?
A co bluechips, nebo BSR? Tak mně napadlo, že je to stejný princip, nahraje se něco přes OBD...
Jo, něco. Hm, tak to je potřeba napsat výrobcům aut, že mají pořádné mezery. Ale vážně, nic se nemá přehánět. Atmosférické motory je téměř nemožné bez mechanického zásahu do motoru nějak upravit na vyšší výkon. Změňte u novějších motorů paliva na E85 a spotřeba vám vyletí klidně i o 4 L. A to úpravci na E85 tvrdí, že se upravuje ŘJ prodloužením délky vstřiku paliva. Logicky lze odvodit, že pokud něco teče déle, nebude mít stejnou spotřebu jako před tím. A tak se dá pokračovat dál a dál. Rozhodně blbost za 300 Kč těžko překoná složitý Software ŘJ auta jen tak. Tomu se dá věřit po 5 pivech ale jinak ne.
"Už jste někdy slyšel, že by přes OBD2 konektor šlo nějak ovlivňovat ŘJ?"
Samozřejmě, že jsme to slyšeli!
Jak se mění nastavení ŘJ? Nemění se tak, že se připojí k OBE2 nějaké zařízení (na př. Mut, nebo PC)?
Tohle je odpověď pro "jenda2", ale nějak skočila za další odpovědi (asi podle data vložení).
Dotaz se nějak oživil po těch měsících ... tak pro zajímavost přidám alternativu!
Já mám 15 magnetizérů za sebou a místo spotřeby nyní při jízdě vytvářím palivo, které po najetí 300km vycucnu z nádrže do kanistrů a prodávám lidem v okolí. Ale neříkejte to nikomu
takto se úspěšně zaslepují EGR ventily... než dojde k emisní kontrole
Miluju "kamarád kámoše s pájkou" - to jsem v mládí koupil renault 19 - asi nějaký kámoš s kámošem dělali tuning - já to koupil kvůli ceně a nutnosti mít vůz. Fialové ledky v interiéru natahané zvonkovým drátkem - ten přepálil svazek elektriky u pojistek, vůz šel do kytek. A tak dopadne i varianta úpravy řídící jednotky v garáži za domem.
Je to jistě záhada, že firmy prodávající auta raději upravují SW, aby procházelo emisemi, než by radši koupili polský magnetizér, co uspoří 20% paliva .
Trochu to zase ozivim - perpetuum mobile neni nikdy dost
Narazil jsem pred par dny na letgona clovicka prodavajiciho tento zazrak v mem meste, takze mi to nedalo a musel jsem se podivat a dovzdelat, jak takovato super ucinna vec vlastne funguje. Pravdou je, ze vsichni ti "a zkusili jste to, ze o tom pisete" maji tak trochu pravdu: nedoporucuji nikomu zkouset treba to, zda polknuti hrebiku dokaze pomoci od veskerych nemoci nebo znovuzkouset zda elektrika v zasuvce skutecne muze zabit, ale teoretizovani zde bych prirovnal k posmeskum "vejce prece nejde postavit na spicku" bez nadhledu a pouziti hlavy. Zatim jediny napad, jak by takovato vec mohla vlastne fungovat, na nejz jsem narazil, spociva ve zvyseni frekvence ridici jednotky (generovani CLK impulzu navic mezi regulernima) a tedy castejsi adaptaci ridici jednotky na vstupni data. Teoreticky je to klidne mozne: nevyzaduje to zadnou komunikaci na odbcku, kterou vsichni hledaji, nevyzaduje to vlastne temer nic (i to, co na plosnaku na fotkach tohoto zazraku je, je vesmes prebytecne). Takze stacilo by zapomenout na nejake mapy a kdeco dalsiho a rict si, ze skutecne reseni muze byt i takto jednoduche - a ono muze, bylo by zcela univerzalni bez rozdilu motorizace nebo vyrobce atd. - takto by to vazne resit slo (samozrejme ma to sve limity: vse souvisejici se musi stihat vykonat, takze takoveto pretaktovavani nelze realizovat neomezene, ale teoreticky skutecne mozne je a tuto zahadu by vysvetlovalo a zaroven by i vysvetlovalo proc nikdo ze zkoumajicich ocekavajicich datovou komunikaci zadnou nenasel - protoze zadna se konat nemusi a neni vubec treba, k tomu by bylo vazne zapotrebi mnohem sofiatikovanejsi reseni nez je tohle "nic"). Tak ci onak po zjisteni teto moznosti (ktera se priznam ani mne vubec nenapadla) jsem se rozhodl obetovat 2 piva a superstroj na zazraky si z ali zakoupit. Nevim na co prijdu. I kdyby to byl skutecne pouhy generator taktu, tak nemusi znamenat zadne zlepseni. I kdyby zlepseni znamenal, tak v aute ho nebudu chtit mit (netusim, jak jsou stavene veskere okolni systemy a nedohlednu jake problemy by to mohlo zpusobit, jelikoz se se mnou nikdo z vyvoje danych veci bavit nebude a ja bych se mohl zvysoka vybodnout na to abych se byt jen zajimal na cem co bezi, natoz abych cumel do kodu - mluvime o blbem aute a o smesne teoreticke uspore v porovnani ke stravenemu casu resenim cehokolov), ale stale je teoreticky mozne, ze je to az takto jednoduche, ze to finguje. At uz si udelam jakykoliv zaver, tak sotva jiz dohledamtento web, abych ho sem sepsal, ale treba jo. Ale chci rict jedno: s vynasenim soudu o necem, o cem nevim zhola nic, bych byl opatrnejsi
Techto boxů existuje několik typů a za cenu kolem 500Kč fakt moc fungovat nebudou. Ale na OBDII existují moduly obsahující procesor a v reálném čase upravují nastavení ŘJ, v podstatě ji oblbují a posílají jí upravené informace z čidel. Je to jak kdysi odpor, který se dával u TDI másto čidla teploty vody a tak měla ŘJ pořád pocit, že musí dávat víc paliva, protože je motor studený.
V současných power boxech, např. od polské firmy ChipPower v ceně cca 4000Kč opravdu komunikuje externí box s ŘJ, ale samozřejmě to není tak dobré jako úprava SW ŘJ.
Kdysi jsem spolupracoval s jednou chipařskou firmou a ta používala podobmé power boxy, akorát s tím rozdílem, že z druhé strany měli USB kabel připojený do notebooku a upravovali SW v powerboxu a testovali. Měřilo se na brzdě a fungovalo to.
Byl jsem s autem v autorizovaném servisu a zajímalo mě uprovování ŘJ přes OBD konektor. Jejich zařízení v řádech stovek tisíc Kč to neumožňuje a ani nelze jen tak vstoupit do nastavení parametrů spalování. Vše hlídají lambdy a čidla. Že se napíchne nějaká krabička a motor zabere, se jim zdálo tak směšné, že lidská hloupost nemá hranic.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.