Nejste přihlášen/a.
Nejčastěji špatně spálená směs (hoří ve výfuku = přehřívání katu), nebo spalování oleje (kolik oleje mu to sežere?)
Cena různě, záleží co a od koho kupuješ.. Pokud si to chceš nechat delší dobu, tak se navyplatí šetřit a brát nejlevnější shit - malá životnost.
Už se mi stalo asi dvakrát, že jsem koupil benzin a po ujetí cca 150 Km, bylo oleje v motoru víc než když jsem vyjel. Natankováním u jiné pumpy se to časem zase vrátilo.
Prostě ten benzin se nespaloval, stejně jako by tam byla nafta / možná i byla / a nespálený se srážel do oleje.
Ono je totiž majiteli pumpy jedno co a od koho přijme nabídku, hlavně že vydělá.
Takže tak může odejít KAT.
Honza
Jestli auto žere půl litru oleje na 10 tis km,to pokud mění olej po 15 tisících už máš 0,75 litru,což je celkem dost. Emise ze spáleného oleje katalyzátor nemiluje a po 230 tis km už to mohl vzdát.
Druhá verze je nějaká chyba v řízení motoru. Nesálený benzín je na katalyzátor ještě mnohem větší zabiják než emise z oleje. Stačí aby semtam šel třeba jeden válec trošku špatně-sporadická chyba,kterou nemusí na chování motoru ani nijak poznat a tím že se tam čas od času dostane kapka nespáleného benzínu tak je zachvilku po katalyzátoru
1) Konstrukční nebo výrobní vada, kdy se katalyzátor uvnitř "rozsype".
2) Jízda s nepálícím válcem, kdy se katalyzátor "rozteče", jak v něm hoří palivo.
3) Velmi nekvalitní nebo olovnatý benzín.
4) Příliš vysoká spotřeba oleje.
Univerzální katalyzátor stojí cca 3 tisíce. K tomu práce, montážní materiál, odhadem kolem 5 tisíc celkem.
Jinak já mám najeto 300 tisíc, bere mi to asi 1 litr oleje na 10 tkm (takže motor spotřeboval cca 30 litrů oleje) a katalyzátory (jsou dva) i obě lambda sondy jsou OK.
Pokud bych na svém benálovém autě zjistil vadný kat-jednoduše jím proženu trubku (vnitřkem ,to dá rozum,aby to nebylo vidět-a zplodiny lépe prochází) ,přičemž výsledek se dostaví.Je ověřeno že motory od PSA (1,8 ;1,9 a 2,0) pak mají o něco nižší spotřebu a paradoxně lepší emise a neměřitelně ale jen pocitově lepší výkon.Nakonec něco podobného, kdysi doporučoval svět motorů na pasátech 1 - 3 generace v benzínu,pokud byl vysypaný!
Ale projde, naopak pak mají lepší emise a navíc-tyto motory o kterých píšu mají jen jednu lambdu-před katem!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.