Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Problém benzínu u auta předělaného na LPG

Od: krescek* odpovědí: 16 změna:

Zdravím,

nedávno jsem si koupil Renault Fluence ročník výroby 2010, najeto 40tkm. Dle dodaných záznamů bylo auto v roce 2013 předěláno na LPG. Při prvním použití jsem ihned natankoval plnou nádrž LPG a cca.20 litrů benzínu, přičemž jezdím výhradně na plyn. Při jízdě na LPG auto jedete plynule, bez problémů. Problém ovšem nastává při jízdě na benzín. Když chci ráno nastartovat, tak někdy dýl startuje nebo dokonce i zdechne. To samé se děje, když při jízdě přepnu auto z LPG na benzín, auto nejede na plný výkon, plyn občas vypadává, netahá a občas i škube. Uměl by mi někdo poradit prosím vás? Děkuji předem. Novák

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1

0x

Přívod benzínu.. Jako první asi vyměnit filtr, pokud to nepomůže tak změřit tlak benzínu a jít buď po čerpadle nebo vstřikovačích

Mmch. 40 kkm u 7 let starý káry před 4 lety předělaný na plyn - tomu fakt věříš? Určitě důchodce co jednou týdně jezdil pro rohlíky a k tomu nadšenec do LPG :D Reálnější je tak 150 kkm...

krescek*

Dobře díky, vyzkouším.

Zdá se to nereálné, ale na autě žádné větší opotřebení nejde poznat. Navíc jsem si to nechal zkontrolovat přes cebio. Samozřejmě je možné, že je to stočené, tak jako u všech ojetých aut.

hubas*

Má Váš motor MAF senzor (váhu vzduchu)?

Při jízdě na LPG nevyužívá řídící jednotka údaje z tohoto senzoru, při jízdě na benzin ovšem ano. To může být zdroj problému (špatné dávkování paliva). Pak bych šel cestou palivové soustavy. Zejména nečistoty v nádrži a přidřené palivové čerpadlo, obojí vlivem dlouhodobého provozu s malým množstvím paliva v nádrži.

Zapalovací soustava bude nejspíš OK, protože LPG je na stav zapalovací soustavy háklivější než benzin.

 

vanad1*

0x

Asi bude jednodušší si zajet do autorizovaného servisu na diagnostiku bezínového okruhu, popř. LPG, než zkoumat vstřikovače. Ani palivový filtr, který nijak zvlášt nebyl v provozu nebude ucpaný, stejně jako přidřené palivové čerpadlo. Nemá být čím. To jsou rady naprosto o ničem.

asd1

Rado o ničem - biosložky v benzínu vytváří pryskyřičné usazeniny, pokud tam je benzín půl roku tak to dokáže zelepit všelicos. A vzhledem k LPG je dost pravděpodobné, že tam ten benzín dlouho byl..

Jednodušší jak kdy, sypat prachy autorizáku může snadno znamenat sypat prachy autorizáku...

vanad1*

Výrobce připouští možnost tvorby kyselých usazenin po více jak 12 měsících. Nikoliv jistotu. Ale pryskyřičné usazeniny v ropném produktu těžko hledat. Až v dubnu. Zatím apríl není. Říkalo se : Co Čech, to muzikant". Dnes spíše " Co Čech, to mudrlant teoretik".

Doporučení pro tazetele na závěr je: kupte si přísadu do benzínu pro čištění vstřikovacího systém, přepněte pouze na benzín a vyjeďte nádrž do kontrolky rezervy. Co dvě nádrže LPG, to jedna nádrž benzínu. Kromě toho LPG slušně likviduje motor vyššími spalovacími teplotami, proto je ježdění pouze na LPG pro motor trest smrti.

asd1

Zajdi si do rervisu zahradní techniky podívat se, kolik tam je na jaře zalepených trysek karburátorů Ty usazeniny z biosložek jsou pěknej sajrajt a tvoří se určitě dřív než za 12 měsíců...

Doporučení souhlas, aditiv asi nejlíp VIF. Ovšem 2x LPG 1x benzín dost vleze do nákladů, dlouhodobě je asi levnější na benzín jezdit minimálně a po podpálení ventilů nahodit novou hlavu... Mít aspoň půl nádrže a vyjet jí jednou za půl roku (pal. čerpadlo ponořené v benzínu, benzín v nádrži s minimim vzduchu, jednou za půl roku vyměnit benzín za čerstvý - nevyjíždět do sucha, ale aby tam ještě pár litrů zbylo), benzín pokud možno bez biosložky a s aditivem (prodloužení životnosti benzínu + čištění usazenin)

nikdo*

vanad: určitě máš pravdu s tou přísadou do benzínu, mohla by pomoci. Ale rozhodně ji nemáš s provozem motoru na LPG. Jezdit 1/3 na benzín,... K čemu potom přestavba?

Takž abych planě nekecal, dva příklady:

1.) Najetých 150 tisic km na plyn se starou Sierrou. Kolik měla najeto ve skutečnosti netuším. Na tachometru měla, když jsem ji kupoval aso 100tis. Což byla vzhledem ke stáří, blbost. Škoda, že shnila. Motor bez známky poškození.

2.) Dneska už jezdím 11 rok na plyn s Fordem Galaxy. Když jsem to kupoval, mělo to tachometrově 200tis. Kolik ve skutečnosti nevím. Dneska má asi 320tis. Bez známky úbytku výkonu. Kde jsou ty tvé podpálené ventily?

Nesmíš věřit pověrám, a víc věřit zkušenostem lidí, kteří to provozují doopravdy, nikoliv hubou.

vanad1*

To nejsou mé výmysly ale naprosto přesbě zjištěné informace z firmy, kde jsem si nechal dělat GO hlavy benzínové Sonaty. Protože těch hlav na LPG opravovaly stovky, mají ověřitelné zkušenosti. Na rozdíl od informace"jezdím bez problémů". Já si tyto informace ověřuji od zadu a vyplatí se to vždy.

Jejich informace jsou takové, že všechny značně trpí zvýšenou teplotou ve spalovacím prostoru, přičemž odcházející žhavé plyny opotřebovávají mnohem více vetily. Sedla ani tak ne, protože jsou ve větší mase ochlazujícího materiálu, ventily vůbec. Viděl jsem i několik ukázkových ventilů, které se při netěsnosti ve ventilovém sedle vypálily.

Stejně tak nikdo neinformuje zákazníky, že motory TSi i FSi mají neskutečné problémy se zakarbonováním spalovacího prostoru.

Prodejci LPG systému pějí jen chválu, opraváři to vidí naprosto jinak, i když je to jejich chleba, tak alespoň někteří řeknou pravdu. Přestavbu na LPG jsem tedy zrušil.

V odkazu jseou další info:

google.cz/...

lpghodslavice.cz/...

hubas*

Na vlastní oči jsem viděl hlavu třílitrového řadového šestiválce propálenou skrz a to u automobilu na LPG a znamenalo to jediné. Chudá směs! Týkalo se to podtlakového systému LPG, který se hojně používal v minulosti a kde se bohatost směsi nastavovala jediným šroubem na sání. Šetřílci škrtili spotřebu, co to šlo a výsledkem byla vysoká teplota při hoření směsi.

Nelze také zpochybnit, že pohon LPG lze poskládat z více i méně kvalitních komponent a samotnou montáž a seřízení lze vyhotovit v různé kvalitě, což je zásadní.

Problém LPG není v tom, že hoří při vyšší teplotě, ale to, že nemaže a že hoří déle-pomaleji. Přimazávání se úspěšně řeší dodatečnou montáží přimazávání ventilů, což se montuje poměrně běžně a to zejména v moderních motorech s víceventilovou technologií. Délka hoření se upravuje nastavením předstihu.

Důležité je i to, že ne všechny motory jsou vhodné k montáži LPG! Tohle Vám ale při montáži pravděpodobně říkat nebudou, bude li to Váš případ, jak jinak. Moc se to neví, ale motor lze po montáži LPG pojistit.

 

hubas*

Vnitřní plocha nádrže degraduje znatelně rychleji, pokud v ní není palivo a většina majitelů LPG jezdí dlouhodobě s minimem benzinu. Máte to i v manuáu k vozu. Ten binec skončí ve filtru. Čerpadlo se palivem chladí. Málo paliva, málo chlazení. Je to logické a ověřené. Závěr o zbytečnosti příspěvku si udělá každý.


doplněno 29.03.17 17:04:

A proto mám na svém motoru s LPG nájezd 380tis+ z toho drtivou většinu na LPG. Mám čtvrté auto na LPG, s motory nikdy žádný problém vlivem LPG.

Pokud je vlivem vyšší teploty něco více namáháno, tak je to výfuk, který odchází dříve.

Problém v motoru není s vyšší teplotou, ale s vyšším namáháním ventilových sedel vlivem nemazací schopnosti LPG.

prazskejpepik*

7 let jsem neměl v nádrži víc jak 6l benzínu palivový filtr ještě nebyl měněn. je to docela dost a asi i víc než dlouhodobě

 

fugass*

0x
Cebia je papír absolutně k ničemu. Diagnostiku a načíst živá data.

 

kimbert*

0x

Sice mám fábii na LPG,ale i tak můžu doporučit zajet do firmy kde montují LPG a vyměnit všechny filtry LPG pevné i kapalné fáze a udělat revizi,má být jednou ročně nebo co 15tkm,a přitom by měli zkotrolovat mapu LPG,tak benzínovou,ta může být proti LPG rozjetá a proto to špatně jede na benzín,když mi dávali do auta LPG tak mi mechanik řekl at mám v nádrži min.1/3 benzínu kvůli chlazení ben.čerpadla.Bezín používám jen na startování,proto beru jen 100oktanový- vervu 100,jeden z mála co neobsahuje biobordel.Ještě si vzpomínám že mi kdysi fabka taky na benzín startovala na potřetí a spravilo to vyčištění škrtící klapky a od té doby dáváv jen 100okt.benál.

 

prazskejpepik*

0x

to bych viděl čistě na problém něčeho, co souvisí čistě s benzínem. začal bych pal.filtrem, pal.čerpadlem, vstřikováním atd. já to mám naopak, ale u mě je to seřízení LPG zařízení, protože to se má dělat pravidelně

 


0x
Budou zalepene vstriky benzinove od nekvalitniho plynu. Pak to dělá bordel. Spravne by jsi mel sem tam pojezdit na benzin. Když na to lidi kaslou tak se to pak muze stát

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]