Nejste přihlášen/a.
Chci se zeptat - je tahle zimní pneu ještě podle předpisů?
V jedné krajní (ta dovnitř k vozidlu) části - červeně má vzorek už jenom 3,5 mm, ale směrem ke středu a ve středu (zelená část) už je 5 mm. Kde se má ten vzorek měřit?
zde policie.cz/... píšou o
Měření se provádí v hlavních dezénových drážkách, kterými se rozumějí průběžné drážky opatřené indikátory opotřebení TWI.
Takže je ještě podle zákona v pořádku? Měl jsem špatnou geometrii, od ní to asi vzniklo, už je ale v pořádku a teď nevím zda mám ještě na další zimu schovat tuhle pneu.
§ 40a
Provoz vozidel v zimním období
(1) V období od 1. listopadu do 31. března, pokud
a) se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo
b) lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza,
lze užít motorové vozidlo kategorie M nebo N 2) k jízdě v provozu na pozemních komunikacích pouze za podmínky použití zimních pneumatik 18a), a to u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností nepřevyšující 3500 kg na všech kolech a u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností převyšující 3500 kg na všech kolech hnacích náprav s trvalým přenosem hnací síly. Zimní pneumatiky podle věty prvé musí mít hloubku dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů nejméně 4 mm a u motorových vozidel o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3500 kg nejméně 6 mm.
(2) Ustanovení odstavce 1 se nepoužije pro náhradní pneumatiku použitou v případě nouzového dojetí 18a).
Nech seřídit geometrii,pneu se takhle nestejnoměrně sjíždět nesmí. Jinak hloubka dezénu nesmí nikde klesnout pod 4 mm,to znamená ani na kraji ne.
Měří se v hlavních dezénových drážkách kde je indikátor - to jsou ne fotce ty dva čudlíky mezi červeným a zeleným obdélníkem v horní třetině. Tj. úplně na kraji být může i míň. Ty jeho to ale mají už v oblasti hlavní dezénové drážky = předpis jako zimní nesplňují. Při nehodě typu "nedá ti přednost a ty nedobrzdíš o dva metry" se toho hned chytí pojištovna viníka a bude se snažit hodit na tebe spoluvinu. Dále při kontrole to je nebezpečná závada za plnou palbu (z pohledu předpisu je jedno jestli ho nesplňuje o 0,5mm nebo to je úplná slika z které lezou dráty)
Jinak tohle je na zimu (hlavně na prosolené mazlavé) už na prd i kdyby i kraj byl nad 4mm = dojezdit přes léto a na zimu nové. Po nasazení nových bych ještě jednou udělal geometrii - teď je nastavená na křivě sjeté pneu, po změně na nové se může geo trochu pohnout (ramena si můžou sednout v silentblokách trochu jinak).
Na hlavní drážce, to je zelené zakreslení.
Ještě můžete jezdit.
Dokonce byl i pořad v televizi, kde policisté měřili úplě na kraji, došlo na správní řízení, pak i k odvolání a řidiče osvobodili.
Takže to znamená,že když budu mít uprostřed pneumatiky 5-centimetrový proužek se vzorkem v normě a zbytek,jak holou pr...,můžu bez obav jezdit.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.