Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zajetí Babety po výbrusu

Od: adazara* odpovědí: 5 změna:

Ahoj, rád bych se zeptal zkušených jak zajet Babetu 207 po výbrusu. Najel sem asi 30 km, dávám poměr oleje benzínu 1:25 Castrol 2T, vyčistil sem karburátor a hlavní trysku aby se nedusila.Teď jezdím dál a chci se zeptat jak bych měl asi jezdit. Doteď sem jel třeba na čtvrt plynu, někdy půl a třeba na pár vteřin plnej a pak zase ubrat na volnoběh.Prostě měním rychlosti. Chci se zeptat jestli se třeba nemůže babeta zadřít když pojedu občas na plnej nebo tak, a jak vlastně bych měl jezdit když je betka po vybrusu. Díky.

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Ahoj, tak těch prvních zhruba 1000km piánko, zlehka, vyvarovat se prudkých změn otáček motoru, netočit to do vysokých otáček - tam ani tak nejde o to, na kolik plynu jedeš, nýbrž o otáčky motoru, ale ta babča nemá otáčkoměr, tak to musíš citem. Pokud víš její maximální rychlost, pak zhruba nejezdit rychleji než zhruba 3/4 maximálky. Oleje dáváš více, to je správně. Ještě pozor při sjíždění táhlého klesání se zařazeným kvaltem - ten automat nevím teď už, jak to tam přesně je, zda lze jet z kopce bez kvaltu nebo tam je kvalt zařazen pořád - jde o to, že když zavřeš plyn, pak do válce jde jen nepatrné množství paliva = benzinu, ale i oleje, otáčky motoru jsou ale pořád vysoké - může hrozit situace, kdy je motor nedostatečně mazán (to platí ale i po záběhu, a obecně pro dvoutakty mazané směsí z nádrže); v tomto případě je vhodné na okamžik otevřít plyn naplno, aby se motor promazal.

 


0x

No do 500km by se to honit moc nemělo-nesmí se přehřát.Důležité ale je jezdit pořád s aspoň min.přidaným plynem hlavně z kopce: uberete plyn-zavřete přívod maziva= K.O. motoru.Ten olej po vyjetí nádrže bych dal tak cca 1:35 at se nesasírá výfuk karbonem


doplněno 23.03.17 22:53:

Ondro neopisoval jsem, jen jsem pomalejší

Pro těch 1000 km si kup dražší olej na vysokoobrátkové motory. Třeba červený Stihl na motorové pily. Po záběhu už můžeš klidně přejít na obyčejné m2t nebo co to dneska u pump prodávají. Rozdíl v ceně ale není zas tak velký takže ti kapsu neutrhne když zůstaneš u lepšího.
asd1

Na to pozor, pokud jezdila na M2T předtím, tak dát moderní olej může znamenat zadření motoru (rychlé uvolnění karbonů = brusná pasta). Přechod na moderní olej jedině po kompletní dekarbonizaci včetně ložisek! A pokud už přejde na motderní, tak potom nechápu proč se vracet k M2T, asi steskem po karbonech? Kvůli ceně to je nesmysl, litr špičkového oleje stojí do dvou stovek...

Jinak to co tu padlo - nehonit = nechtít plný výkon ani delší dobu max. otáčky, zároveň nedusit v nízkých otáčkách, motor musí "jít lehce". Z kopce při brzdění motorem pozor na ochuzení směsi (motor je mazaný směsí, bez plynu je málo paliva a tím i oleje) - ostatně z tohoto důvodu měl Trabant volnoběžku.

 

xenofob

0x

já zajíždím B207 po výbrusu už 2 rokem, dávám olej sunoco / zelený/ , loni jsem ujel asi 500 km, letos jí už nešetřím...jede maximálně 43...myslím že ětch 500 km stačí a pak se může normálně zatížit, jen kdyby bylo velké vedro tak bych jí moc nehonil aby se stáhala chladit , kdyby začala najednou zpomalovat tak hned zastav aby se nekousla a nech jí vychladnou

s výbrusem doporučuji i tyto úpravy:

1 zkráti koleno výfuku tak, aby bylo zasunuto do tlumiče maximálně 7 cm, ne víc

2,) origi karburátor vyhodit a nahradit značkou dellorto s bočním sáním, dá se koupit do tisicikoruny se vzduchovým filtrem

3,) hlavu válce nahradit typem 210 (bez dekompresoru) a vyřešit vypínání zapalování vypínačem který odpojí červený kabel od zapalovadí cívky, já mám malý kolébkový přepínač asi za 20 Kč a je upevněn na tom plastovám krytu pod nohama ...vymněil jsme i válec z 210 a řešil jsem i koleno výfuku / je jiné/ a řešil jsem přestih, ale teorie o rozdílném časování u B207 a B210 jsem ignoroval a nastavil přestih podle sebe a babča jede jako pila, kopec nekopec

4.) vyměnil jsem hnací kolečko dal jsem o 1 zub větší, mělo 12 a teď má 13 zubů

5.) vrtákem jsem malinko zvětšil otvory v tlumiči výfuku, asi o 2 mm

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]