Nejste přihlášen/a.
Ahoj, rád bych se zeptal zkušených jak zajet Babetu 207 po výbrusu. Najel sem asi 30 km, dávám poměr oleje benzínu 1:25 Castrol 2T, vyčistil sem karburátor a hlavní trysku aby se nedusila.Teď jezdím dál a chci se zeptat jak bych měl asi jezdit. Doteď sem jel třeba na čtvrt plynu, někdy půl a třeba na pár vteřin plnej a pak zase ubrat na volnoběh.Prostě měním rychlosti. Chci se zeptat jestli se třeba nemůže babeta zadřít když pojedu občas na plnej nebo tak, a jak vlastně bych měl jezdit když je betka po vybrusu. Díky.
Ahoj, tak těch prvních zhruba 1000km piánko, zlehka, vyvarovat se prudkých změn otáček motoru, netočit to do vysokých otáček - tam ani tak nejde o to, na kolik plynu jedeš, nýbrž o otáčky motoru, ale ta babča nemá otáčkoměr, tak to musíš citem. Pokud víš její maximální rychlost, pak zhruba nejezdit rychleji než zhruba 3/4 maximálky. Oleje dáváš více, to je správně. Ještě pozor při sjíždění táhlého klesání se zařazeným kvaltem - ten automat nevím teď už, jak to tam přesně je, zda lze jet z kopce bez kvaltu nebo tam je kvalt zařazen pořád - jde o to, že když zavřeš plyn, pak do válce jde jen nepatrné množství paliva = benzinu, ale i oleje, otáčky motoru jsou ale pořád vysoké - může hrozit situace, kdy je motor nedostatečně mazán (to platí ale i po záběhu, a obecně pro dvoutakty mazané směsí z nádrže); v tomto případě je vhodné na okamžik otevřít plyn naplno, aby se motor promazal.
No do 500km by se to honit moc nemělo-nesmí se přehřát.Důležité ale je jezdit pořád s aspoň min.přidaným plynem hlavně z kopce: uberete plyn-zavřete přívod maziva= K.O. motoru.Ten olej po vyjetí nádrže bych dal tak cca 1:35 at se nesasírá výfuk karbonem
Ondro neopisoval jsem, jen jsem pomalejší
Na to pozor, pokud jezdila na M2T předtím, tak dát moderní olej může znamenat zadření motoru (rychlé uvolnění karbonů = brusná pasta). Přechod na moderní olej jedině po kompletní dekarbonizaci včetně ložisek! A pokud už přejde na motderní, tak potom nechápu proč se vracet k M2T, asi steskem po karbonech? Kvůli ceně to je nesmysl, litr špičkového oleje stojí do dvou stovek...
Jinak to co tu padlo - nehonit = nechtít plný výkon ani delší dobu max. otáčky, zároveň nedusit v nízkých otáčkách, motor musí "jít lehce". Z kopce při brzdění motorem pozor na ochuzení směsi (motor je mazaný směsí, bez plynu je málo paliva a tím i oleje) - ostatně z tohoto důvodu měl Trabant volnoběžku.
já zajíždím B207 po výbrusu už 2 rokem, dávám olej sunoco / zelený/ , loni jsem ujel asi 500 km, letos jí už nešetřím...jede maximálně 43...myslím že ětch 500 km stačí a pak se může normálně zatížit, jen kdyby bylo velké vedro tak bych jí moc nehonil aby se stáhala chladit , kdyby začala najednou zpomalovat tak hned zastav aby se nekousla a nech jí vychladnou
s výbrusem doporučuji i tyto úpravy:
1 zkráti koleno výfuku tak, aby bylo zasunuto do tlumiče maximálně 7 cm, ne víc
2,) origi karburátor vyhodit a nahradit značkou dellorto s bočním sáním, dá se koupit do tisicikoruny se vzduchovým filtrem
3,) hlavu válce nahradit typem 210 (bez dekompresoru) a vyřešit vypínání zapalování vypínačem který odpojí červený kabel od zapalovadí cívky, já mám malý kolébkový přepínač asi za 20 Kč a je upevněn na tom plastovám krytu pod nohama ...vymněil jsme i válec z 210 a řešil jsem i koleno výfuku / je jiné/ a řešil jsem přestih, ale teorie o rozdílném časování u B207 a B210 jsem ignoroval a nastavil přestih podle sebe a babča jede jako pila, kopec nekopec
4.) vyměnil jsem hnací kolečko dal jsem o 1 zub větší, mělo 12 a teď má 13 zubů
5.) vrtákem jsem malinko zvětšil otvory v tlumiči výfuku, asi o 2 mm
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.