Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rozdíl mezi tlumiče olejovým a plynovým?

Od: tlummer odpovědí: 11 změna:

Ahoj, můžete mi napsat, jaký je rozdíl mezi tlumičem olejovým a plynovým na zadní nápravu Fabia? A který je lepší? Děkuji

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x
Každy tlumič obsahuje buď olej nebo olej a plyn. Buď je jednopláštový či dvoupláštový.
Plynnový tlumič je blbost.
Nejvýše plynová vzpěra kapoty či dveří od kufru.
trtr

Zdravím, jsou tlumiče kapalinové a plynokapalinové konstrukce (také označované jako dobíjené plynem). Rozdíl je hlavně v konstrukci, která je u plynokapalinového komplikovanější. V zásadě lze říci:

1.) Kapalinový tlumič je levnější, déle vydrží (jednodušší konstrukce a absence "zrádné" ucpávky oddělující plyn od kapaliny), ale poskutuje nižší komfort při jízdě (v zásadě tvrdší chování).

2.) Plynokapalinový je dražší, méně vydrží (komplikované provedení ucpávky), ale poskytne větší komfort při jízdě- měkčí chování (předpokladem jsou ale dobré silnice).

Pokud budete jezdit nějakým "běžným" vozem po okresních tankodromech, tak v zásadě se vyplatí varianta kapalinová, která déle vydrží. Dívejte se to značkách jako Sachs (řady SuperTouring či Advanced), Kayaba apod, tam nešlápnete vedle.

 

jabraka*

0x

Rozdíl je v principu.Olejový tlumič funguje na principu přepouštění oleje mezi dvěma prostory tryskou,olej je nestlačitelný.Vzduchový tlumič pracuje na principu stlačitelnosti plynu.

JB

 


0x

Tady máš rozdíl pietro-eshop.cz/...

 

fik

0x

Lepší,ale taky dražší je plynokapalinový tlumič. Ovšem na fabii je to celkem zbytečné,na tu stačí v pohodě klasický kapalinový tlumič za předpokladu že to nebudeš předělávat na rally speciál.

Rozdíl ve výdrži není,rozdíl ve výdrži udělá jen kvalita tlumiče(jeho výrobce) Kvalitní kapalinový tlumič vydrží mnohem déle než nějaká no name náhražka plynokapalinového

 

tlummer

Dnes mi došel z eshopu tlumič zadní ale je divné, že je ve stlačeném stavu a mohu ho jen tak povytáhnout nahoru nebo dolů je olejový, ale jak může potom tlumit, když jde dát do jakékoliv polohy?

trtr

Zdravím, před montáží by měl být uložen v poloze, ve které bude pracovat (kvůli ustálení náplně-viz příslušný návod, který by měl být přiložen) a poté je třeba tlumičem několikrát zapumpovat (až před samotnou montáží).

fik

To je úplně normální a úplně v pořádku. Hodně lidí si myslí že auto nese tlumič a že tlumič pruží,ale to není pravda-auto nesou pružiny,tlumič má za úkol pouze utlumit kmity pružiny,aby auto neskákalo jak nadmutá koza. Kdyby se ti pístnice tlumiče nepohybovala,auto by nepružilo

asd1

Pruží péro, tlumič to pérování brzdí aby se auto nehoupalo ještě půl hodiny. Princip je odpor při průtoku tekutiny (oleje) přes malou díru, obvykle pro stlačení je díra velká (malý odpor), pro vytažení odpor větší (malá díra). Na to je v tlumiči ventil který je při stlačování otevřený a při vytažení zavře. Proto s ním jde pomalu snadno pohybovat do jakékoliv polohy (nehýbeš žádnou pružinou, ale uvnitř jen protéká olej skrz díru v pístu), pokud zkusíš rychle tak to nejde, pustí tě jen pomalu. Plynokapalinové (olej/ dusík) jsou lepší, olej je pod tlakem a nepění.

Čistě vzduchové tlumiče existují taky, ale na autech se nepoužívají. Vzpěry kufru nejsou tlumič, ale plynová pružina.

To je naprosto v pořádku, ten tlumič přeci šponuje pero.

 

jmacak

0x

Dobrý den, označení "plynový tlumič" se ve strojírenství většinou nepřesně používá pro plynové vzpěry, tj. není to ve skutečnosti tlumič, nýbrž plynová vzpěra, která zvedá nějaké víko po delší dráze zdvihu - jako u pátých dveří aut. Olejový tlumič je podobné koncepce, ale má olejovou náplň, tj. přes škrticí otvory v pístu se nepřepouští plyn, nýbrž olej a dochází tak k hydraulickému tlumení - přeměně energie v teplo. Toto tlumení může být na dlouhé dráze zdvihu, to jsou klasické tzv. olejové brzdy používané např. k tlumení pohybu pneumatických válců (tyto tlumiče vypadají zvenčí úplně stejně jako plynové vzpěry), nebo na krátké dráze - to jsou dorazové čepy s funkcí nárazníku neboli dynamické tlumiče rázu k dotlumení dopadů, rázů, setrvačnosti pádu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]