Nejste přihlášen/a.
Na svého dědečka potřebuji nový chladič. Ani druhovýroba ho však nevyrábí a tak potřebuji upravit jiný z jiného vozu. Takový jsem sehnal, ale ten můj původní má "nalévací" hrdlo, kde se povolením zjistí zda je plný "vody". Ten nový to nemá, takže jsem nucen ho upravit. Rozhodl jsem se pro odvzdušňovák z etážového topení. Je tam však takový závit (jemný),že těžko seženu závitník (navíc je to do umělé hmoty) - takže půjde o hodinářskou práci včetně vlepení(to ještě nevím čím--poradíte?). S jakým tlakem - přetlakem mám počítat, aby mi to všechno po natlakování nevýlétlo a bylo to k ničemu - chladič fuč, peníze fuč...Nebo máte jiný nápad na odvzdušňovák - nejlepší by bylo něco jako samořez...
Zátka chladící soustavy má dvě funkce, at už je umístěna na chladiči nebo tzv.vyronávací (expanzní) nádržce.
Při velkém tlaku upouští a při chladnutí přisává vzduch aby nevznikl potlak.
Pak by z toho totiž byla zavařaná konzerva, která se/ jak známo/ těžko otevírá.
Funkci ukazuje tento obrázek.
Jo souhlasím, ale to víčko na chladiči je u espace skutečně jen víčkem. Jinak příspěvek OK,OK. Sám jsem si také naběhl a málem způsobil ekologickou katastrofu, když mi po zastavení vylítal skoro celý obsah chladič ven ( auto se přehřívalo, takže jsem si myslel, že když povolím přetlakový ventil tak to bude lepší - opak je pravdou). Díky za odpověď
Rozumím tomu, že je lepší do nového chladiče nevrtat. Ale nerozumím tomu co to je použít druhou expanzku. Původní chladič měl takové šroubovací víčko, které jsem používal při plnění - když došla voda nahoru, tak jsem měl jistotu, že je chladič plný. Ale u náhrady toto není a tak asi nebudu vědět, že je chladič plný. Chtělo by to nějaký "odvzdušňovák", kterým by začala vytékat voda při plném chladiči.Jinak jde o Espace1, dědečka z roku 1987. Vzhledem k tomu, že mi stále slouží ke spokojenosti a jde o auto, které odveze téměř vše, tak se ho nechci zbavit.
Zdravím, podívejte se na chaldiče pro strarší citroeny, třeba Saxo : auto-lz.cz/... . Pozor na správný tlak/podtlak v systému (to má na starosti správné víčko chladiče).
Proč na to jít jednoduše, když složitě je to více napínavé?!
Zcela nový origo chladič lze pořídit do 1.000,-Kč. Na netu nalezeno do 1 minuty!
Tak nevím... At jsem koukal na nějaké dodavatele (autokelly,automedik), tak jsem žádný chladič nenašel - už se prý nevyrábí. Pokud zadám do hledače přímo: chladič na espace 1, tak tam nabídky jsou, ale nejméně kolem 2000,.kč. A hlavně - tyto chladiče jsem už spotřeboval dva a mohu říci, že jsou k ničemu. Výroba je v Indii a na voze vydrží tak dvě zimy. ROZHODNĚ NEBRAT - vyhozené peníze. Normálně se rozpadne. Takže jsem našel AL chladič z Jetty/VW. Ten je hliníkový a s malými úpravami tam půjde. Jen nemá to víčko ( a je to opravdu jen víčko, protože přetlakový ventil je "jinde" - u nádobky doplňování kapaliny ), takže nějaký šroubek nebo odvzdušňovací ventilek budu muset vyřešit. Když jsem u toho odvzdušňovacího ventilku - původně jsem chtěl použít kovový odvzdušňovák z ústředního topení, ale pak jsem si uvědomil, že v ústředním topení je teplota kolem 60°C a v autě cca 90°C. Takže asi zůstanu jen u šroubku s těsněním.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.