Nejste přihlášen/a.
a co s tím tekutým kovem? pokud není nový lem, tak očistit, vzít základem proti rzi, tmel s vláknem a rok to vydrží
Jo vydrží,ale pak bude třeba vyheverovat auto a jsi v pr...ten tekutý kov to neudrží,to bych viděl na díry v blatníku ale ne na prahy!
Markesi-doporučím dát to jinému opraváři ,který to umí bez tekutých kovů!
Ronyxi budu Ti nepatrně odporovat -klidně zvedám své skoro 21leté auto za místo určené ke zvedání každé straně 2 místa prahů!dokonce tím zasunovacím do prahů jsem takto zvedal i 25 roků starého fiata 125p
Zdravím,
kdybyste sem dal fotku, tak by se radilo podstatně lépe - takhle je to (jako u většiny dotazů tady) tak trochu věštění z křištálové koule.
Někdy je lepší ohnilý kousek vyříznout flexou a navařit tam nový, do tvaru vyklepaný, plech. Někdy to stačí jen přetmelit -možnosti jsou různé - tekutým kovem (jak vy tomu dnes říkáte, starší to znají pod názvem Eprosin), polyesterovým tmelem, laminátem.
Co se týká tmelení - pokud tam jsou už dírky, je to složitější o to, že všechny tmely jsou ve stavu k nanášení více či méně tekuté, takže většinou s nimi dírku přetmelíte a než tmel ztvrdne, tak vám steče dolů a jste tam kde jste byl předtím - dírka stále je. Řeší se to pomocno sítkou - jemné kovové pletivo, skelná rohož, která se na místo nejdříve nalepí (ideálně zespodu), nechá se to vytvrdnout a pak se teprve tmelí - ta sítka tmel podrží na správném místě. Při troše zručnosti se tak dají vyrábět a opravovat i poměrně složité tvary - z kovové sítoviny se tvar vymačká prsty, u skelné rohože se na to musí jinak - nalepí se úzké proužky jako osnova v potřebném tvaru (jako každá sítovina se dá natahovat apod.), nanese se pryskyřice, nechá se to vyvtrdnout pak se pomalu pokračuje dál. Je to sice poměrně časově náročné, ale se tak vytvořit i poměrně hodně složité tvary tzv. volně z ruky, bez práce v nějaké formě a hlavně když se to dělá pečlivě, lze to udělat tak, že to pak téměř není potřeba brousit.
Co se týká oprav těmito způsoby na některých nosných částech aut - prahy a pod. - většinou už majitel takového auta ví, že musí auto zvedat za nápravy, protože auto není nejnovější. Všeobecně platí zásada, že auto starší 5let (u aut bez antikorozní ochrany z výroby, tj, aut dnes starších 15let, takže u všech takových) se auto už nikdy nezvedá za originál zvedací místa, ale zásadně pod nápravou, případně pod motorem (tam záleží na uchycení motoru). Ale to je jen tak mimochodem - většinou kdo má starší auto, tak tyhle finty zná (na nové auto většinou nemá a se starým by se ulítal po servisech, takže to musí být aspoň trochu "kutil", tj. manuálně zručný a musí mít trochu nějaké znalosti.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.