Nejste přihlášen/a.
Ahojte,
byl sem dvakrát na geometrii, pokaždé stejný výsledek, auto táhne doprava, docela dost a zřejmě i podle nálady. Stane se, že jedu po dálnici 120 a auto jakž takž drží a někdy zase musím furt vyrovnávat volant. To samé při brzdění.
Při geometrii se dělal test tlumičů, kontrolovalo se všechno kolem kol (drhnutí brzdy, ložiska..) a na nic nepřišli, tak mi řekli, že to dělají gumy, že jsou tak špatně sjeté, že když je otočili, táhlo to na druhou stranu. Tak jsem přezul na letní sadu co jsem měl k autu a dělá to naprosto to stejné, možná je to ještě horší.. Takže, moje teorie jsou ještě silentbloky ramene..
Nějaké nápady?
Pokud gumy otočili a táhlo na druhou stranu tak to gumama být může (letní sada může být ojetá stejně blbě). Ovšem gumy by se ojely předchozí špatnou geo.
Nechal bych přesně změřit kompletní geometrii obou náprav, včetně odklonu, záklonu, vzájemné pozice náprav atd..
Silenty ramene se projevují spíš při brždění/ zrychlení (při brzdění začne táhnout ke straně, při zrychlení na opačnou stranu)
Může být hnutá kastle, ohlá nápravnice atd.
Špatně nastavená středová poloha řízení to může být taky.
Jediná odpověď, na kterou má cenu odpovídat
Geometrii dělali poctivě. laserem, všechna 4 kola, drbali se s tím víc jak hodinu, všechny hodnoty kontrolovali, všema kolama a uloženíma hýbali a mlátili, byl jsem u toho
Auto jim pořád táhlo, tak začali přehazovat kola a začalo táhnout naopak. Je to možný, na letních se jezdilo více, tak se více ojeli a je to s nimi ještě horší?
Předchozí pozice volantu byla silně vpravo, ale auto jelo jakž takž rovno, po geometrii je potřeba volant držet vlevo jinak končím v příkopu. Zajímavý na tom je, že horší mi to příjde při 50kmh jak při 120kmh :D
Zaměřil bych se na ty pneu a řízení, taky proč se příp. pneu ojely takhle blbě. Geo jen kontrolovali a byla OK, nebo bylo třeba seřídit? Porovnat hodnoty před a po.
Seřídil bych tu středovou polohu řízení, pak geometrii (volant by měl být rovně, řízení ve středové poloze = snímač natočení volantu jak píše Slavco, kola rovně) Geo by asi bylo vhodné dělat na nových pneu... Napoví i změřit vzorek - levý kraj, střed, pravý kraj (na více místech po obvodu) a pneu nějak rozumně proházet - kupovat nové dvě sady kol neni až tak za levno (ale pokud jsou hlavně zimní starší a auto chcete ještě chvíli mít, tak to nejsou až tak vyhozené prachy)
120 kmh - kola se točí rychleji, odstředivou silou se můžou víc "nafouknout" + větší gyroskopický efekt...
Tak jsem vzal digitální měřák a i když se to pohledově nezdálo, tak kola se neskutečně liší v poměru hloubka vnitřní a vnější dezén. Venku 5,00, vnitřek 5,60, druhé kolo venku 4,00 a vnitřek 4,66 a tak dále... Takže asi za to opravdu můžou ta kola :-O
kola není příčina - kola jsou důsledek !
hmmm, to bych se podíval 1/ po tlumičích a 2/ po druhém servisu - toto neviděli po opakovaných kontrolách a nastaveních...?
rám motoru - ze zkušenosti u Oplu jsme opravovali 2 roky a nakonec se vyřešilo až výměnou rámu motoru, který byl evidentně po bouračce
až opravíte, dejte vědět - jsem velmi zvědav...
Já jen doplním - tenkrát se řešilo i v autorizovaném servisu, několik diagnostik a seřizování, ... sjížděla se LP pneu. Ostatní měly třeba 8mm, ta jedna měla vnitřní stranu sjetou na dráty!
Až výměnou rámu motoru se problém vyřešil - není to zcestný koment. Ale také jsme nejprve investovali do levných dílů - různé čepy, kosti, blablabla - takže výměna se výrazně prodražila.
té pohádce něco chybí, pokud je to auto na způsob toho žlutého meganu, který byl v televizních novinách totálně nabourán tak že visel na stromu a po 2měsících se objevil v bazaru jako v top-stavu, není se čemu divit
nejjednodušším řešením je dát to sešrotovat a pořídit si normální auto...a s prodávajícím si to vyídit tak aby na tom prodělal
Tak holky a kluci..nedalo mi to, lehl jsem pod auto s bludičkou a hleděl na každej díl. Ramena, silentbloky, čepy vypadají velmi dobře, nikde nic špatnýho, i ten zmíněný rám motoru je nedotčen a všechno vypadalo skvěle, zachovale, nově až jsem hodil pohled na levý tlumič a záhada je vyřešena - je ohlý.
Takže mě čeká výměna tlumičů. Aspoň vím, na čem jsem
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.