Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Auto táhne do strany

Od: fabia* odpovědí: 17 změna:

Ahojte,

byl sem dvakrát na geometrii, pokaždé stejný výsledek, auto táhne doprava, docela dost a zřejmě i podle nálady. Stane se, že jedu po dálnici 120 a auto jakž takž drží a někdy zase musím furt vyrovnávat volant. To samé při brzdění.

Při geometrii se dělal test tlumičů, kontrolovalo se všechno kolem kol (drhnutí brzdy, ložiska..) a na nic nepřišli, tak mi řekli, že to dělají gumy, že jsou tak špatně sjeté, že když je otočili, táhlo to na druhou stranu. Tak jsem přezul na letní sadu co jsem měl k autu a dělá to naprosto to stejné, možná je to ještě horší.. Takže, moje teorie jsou ještě silentbloky ramene..

Nějaké nápady?

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1

2x

Pokud gumy otočili a táhlo na druhou stranu tak to gumama být může (letní sada může být ojetá stejně blbě). Ovšem gumy by se ojely předchozí špatnou geo.

Nechal bych přesně změřit kompletní geometrii obou náprav, včetně odklonu, záklonu, vzájemné pozice náprav atd..

Silenty ramene se projevují spíš při brždění/ zrychlení (při brzdění začne táhnout ke straně, při zrychlení na opačnou stranu)

Může být hnutá kastle, ohlá nápravnice atd.

Špatně nastavená středová poloha řízení to může být taky.

fabia*

Jediná odpověď, na kterou má cenu odpovídat

Geometrii dělali poctivě. laserem, všechna 4 kola, drbali se s tím víc jak hodinu, všechny hodnoty kontrolovali, všema kolama a uloženíma hýbali a mlátili, byl jsem u toho

Auto jim pořád táhlo, tak začali přehazovat kola a začalo táhnout naopak. Je to možný, na letních se jezdilo více, tak se více ojeli a je to s nimi ještě horší?

Předchozí pozice volantu byla silně vpravo, ale auto jelo jakž takž rovno, po geometrii je potřeba volant držet vlevo jinak končím v příkopu. Zajímavý na tom je, že horší mi to příjde při 50kmh jak při 120kmh :D

asd1

Zaměřil bych se na ty pneu a řízení, taky proč se příp. pneu ojely takhle blbě. Geo jen kontrolovali a byla OK, nebo bylo třeba seřídit? Porovnat hodnoty před a po.

Seřídil bych tu středovou polohu řízení, pak geometrii (volant by měl být rovně, řízení ve středové poloze = snímač natočení volantu jak píše Slavco, kola rovně) Geo by asi bylo vhodné dělat na nových pneu... Napoví i změřit vzorek - levý kraj, střed, pravý kraj (na více místech po obvodu) a pneu nějak rozumně proházet - kupovat nové dvě sady kol neni až tak za levno (ale pokud jsou hlavně zimní starší a auto chcete ještě chvíli mít, tak to nejsou až tak vyhozené prachy)

120 kmh - kola se točí rychleji, odstředivou silou se můžou víc "nafouknout" + větší gyroskopický efekt...

fabia*

Ok, díky za rady

fabia*

Tak jsem vzal digitální měřák a i když se to pohledově nezdálo, tak kola se neskutečně liší v poměru hloubka vnitřní a vnější dezén. Venku 5,00, vnitřek 5,60, druhé kolo venku 4,00 a vnitřek 4,66 a tak dále... Takže asi za to opravdu můžou ta kola :-O

satak
To jste naměřil pět celých a šest desetin milimetru k tomu...?To bych změřil na ocelové hřídeli...cejchovanou posuvkou...né na pneumatice.
fabia*

Samej chytrák to tady začíná být
satak
To jsou pnematiky akorát tak na dojetí...rozdíl jednoho milimetru vám nemůže táhnout do strany...tolerance zbíhavosti 0 až 2 mm.

kola není příčina - kola jsou důsledek !


doplněno 03.03.17 22:02:

hmmm, to bych se podíval 1/ po tlumičích a 2/ po druhém servisu - toto neviděli po opakovaných kontrolách a nastaveních...?

fabia*

Jojo, to se mi zdá taky divné

 

krtek6*

a co ložiska a čepy?

fabia*

Budu se opakovat, se vším se hýbalo, auto se asi 5x projíždělo, dělal se test tlumičů... Zadní brzdy jsou nové, přední určo nepřibržďují - zkoušeno.

 


0x

rám motoru - ze zkušenosti u Oplu jsme opravovali 2 roky a nakonec se vyřešilo až výměnou rámu motoru, který byl evidentně po bouračce


doplněno 03.03.17 10:40:

až opravíte, dejte vědět - jsem velmi zvědav...


doplněno 03.03.17 10:57:

Já jen doplním - tenkrát se řešilo i v autorizovaném servisu, několik diagnostik a seřizování, ... sjížděla se LP pneu. Ostatní měly třeba 8mm, ta jedna měla vnitřní stranu sjetou na dráty!

Až výměnou rámu motoru se problém vyřešil - není to zcestný koment. Ale také jsme nejprve investovali do levných dílů - různé čepy, kosti, blablabla - takže výměna se výrazně prodražila.

 


0x

Snímač natočenia volantu,nastavit podľa diagnostiky.

 

satak

0x
Po nové geometrii následuje koupě čtyř nových pneu a po ujetí aspoň tisíce kilometrů,zkontrolovat vzorek pneu(u všech čtyř).
Samozřejmě po osazení nových pneu by auto mělo být O.K...to jest žádné táhnutí do stran za jízdy...
Při brzdění by to mělo být poznat na válcích...

 

mmmmmmmmmmmmmmm

0x

té pohádce něco chybí, pokud je to auto na způsob toho žlutého meganu, který byl v televizních novinách totálně nabourán tak že visel na stromu a po 2měsících se objevil v bazaru jako v top-stavu, není se čemu divit

nejjednodušším řešením je dát to sešrotovat a pořídit si normální auto...a s prodávajícím si to vyídit tak aby na tom prodělal

 

fabia*

0x

Tak holky a kluci..nedalo mi to, lehl jsem pod auto s bludičkou a hleděl na každej díl. Ramena, silentbloky, čepy vypadají velmi dobře, nikde nic špatnýho, i ten zmíněný rám motoru je nedotčen a všechno vypadalo skvěle, zachovale, nově až jsem hodil pohled na levý tlumič a záhada je vyřešena - je ohlý.

Takže mě čeká výměna tlumičů. Aspoň vím, na čem jsem

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]